Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 15:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 gru 2011, o 22:02 

Dołączył(a): 12 paź 2010, o 09:50
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: SM
Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem drewnianego jachtu motorowo-żaglowego.
Popływałem pierwszy sezon i czeka mnie po raz pierwszy przygotowanie łodzi do sezonu.
Dotychczasowi właściciele używali Intertox jako impregnatu a dalej Primocon do gruntowania. Wszystko firmy International.
Mój problem polega na tym że ja z Warszawy, a łódź stoi w Szwecji (niedaleko Nyneshamn). Co oznacza że ze względów czasowo-kosztowych muszę wybrać procedurę jak najszybszą.

Mam parę pytań do doświadczonych w tym temacie:

1.Rozumiem, że impregnat nakładam tylko na "gołe" drewno po zdarciu starej powłoki antyporostowej.

2. Ile warstw impregnatu nakładać?

3. Jak szybko po nakładaniu impregnatu można nakładać następną warstwę czyli Primocon?

4. Jakie są konsekwencje jeżeli za szybko nałożę Primocon tzn. zanim wyschnie impregnat?

No to tyle z moich wątpliwości.

Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
big 2.jpg
big 2.jpg [ 192.96 KiB | Przeglądane 14353 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4066
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Panda 44 napisał(a):
1.Rozumiem, że impregnat nakładam tylko na "gołe" drewno po zdarciu starej powłoki antyporostowej.

Impregnat na gołe drewno IMHO.

Panda 44 napisał(a):
2. Ile warstw impregnatu nakładać?

Tego konkretnego jeszcze nie znam, ale zwykle impregnatu nakłada się tyle warstw, żeby drewno przestało wchłaniać.

Panda 44 napisał(a):
3. Jak szybko po nakładaniu impregnatu można nakładać następną warstwę czyli Primocon?

4. Jakie są konsekwencje jeżeli za szybko nałożę Primocon tzn. zanim wyschnie impregnat?

Powinien się wypowiedzieć ktoś kto zna te konkretne preparaty, ale zwykle jest tak, że po nałożeniu ostatniej warstwy jednego środka trzeba odczekać ileś godzin (od kilku do np. 24 - w zależności od środka) a nieprzestrzeganie może skutkować warzeniem i mazaniem się warstw nawierzchniowych - czasami może się okazać, że trzeba będzie je usunąć mechanicznie. Najczęściej wszystkie dane, co do technologii i procedur, których należy przestrzegać, są dostępne bezpośrednio na opakowaniu konkretnego środka.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Panda 44
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 20:10 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Firma International ma bardzo dobre strony internetowe z poradami.W jezyku Polskim troche, skromne , w Angielskim czy Niemieckim bardziej rozbudowane..Warto popatrzec, mnostwo informacji.
http://www.yachtpaint.com

W broszurze, wydanej przez international :

impregnat - intertox 2-4 warstwy
UCP, albo Yacht Primer (15%- rocienczalnika) - 1 warstwa
Yacht Primier - 1 warstwa
Interfill (szpachtel do drewna)- wrazie potrzeby
Yacht Primier 3 warstwy
Pre - Kote - 1-2 warstwy
Interlux Super, albo Toplac 1-2 warstwy
W razie malowania lakierem bezbarwnym pierwsza warstwa to UCP z lakierem bezbarwnym (1:1).

pozdrowienia
bartoszek
http://www.bartoszek.de



Za ten post autor bartoszek otrzymał podziękowanie od: Panda 44
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 20:30 

Dołączył(a): 12 paź 2010, o 09:50
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: SM
OK. No to wygląda że jakiegoś dużego problemu nie ma.
Jak wyczytałem na stronie producenta to mogę malować już przy temperaturze 5 stopni C.
Wydaje się więc że przygotowanie kadłuba poniżej linii wody to robota na 3-5 dni. A więc dam radę.

Dzięki

Przemek
Warszawa, dawniej Dziekanów Nowy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2012, o 14:31
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: niezbędne :)
Witam kolegów żeglarzy,
Interesuje mnie zabezpieczenie przed wodą drewnianych gretingów i rumpla na omedze. Słyszałem o metodach olejowania i pokostowania na gorąco. Nie wiem czy to słuszne metody. Zależy mi na estetyce i trwałości wykonanych prac. Przy lakierze obawiam się, że z czasem od uderzeń różnego pochodzenia lakier zacznie się łuszczyć. Proszę o poradę.
Pozdrawiam,
Konrad

_________________
Z żeglarskimi pozdrowieniami,
Konrad Wierzbicki

Akademia Żeglarstwa SAIL-POL
tel. +48 535 001 345 , tel/fax 71 794 77 11
strona www: http://www.sail-pol.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Panda 44 napisał(a):
używali Intertox jako impregnatu a dalej Primocon do gruntowania

Ale chyba nie co roku?
W/g mojej wiedzy jak łódź jest zagruntowana i zalakierowana, to przygotowanie do sezonu polega praktycznie na odświeżeniu czyli ewentualne zaprawki i lakier np 2 x na całości, natomiast jeżeli drewno wygląda kiepsko to znaczy, że tamte środki były kiepskie.(ewentualnie wykonawca coś spartaczył)
Tak samo z antyporostem, stary przeszlifować i wystarczy, chyba, że opdpada płatami

Jak ktoś praktykował w LOKu i jest przyzwyczajony do corocznego (bezsensownego) skrobania do żywego :-P i mu tego brakuje to proszę bardzo

==
wybaczcie ale niezbyt chwytam jaki dokładnie ma być zakres roboty i z jakiego powodu.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2012, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
SAIL-POL napisał(a):
Witam kolegów żeglarzy,
Interesuje mnie zabezpieczenie przed wodą drewnianych gretingów i rumpla na omedze. Słyszałem o metodach olejowania i pokostowania na gorąco. Nie wiem czy to słuszne metody. Zależy mi na estetyce i trwałości wykonanych prac. Przy lakierze obawiam się, że z czasem od uderzeń różnego pochodzenia lakier zacznie się łuszczyć. Proszę o poradę.
Pozdrawiam,
Konrad


Olej lniany i terpentyna na zimno;
nasączać do upadłego coraz gęściejszym składem,
ale używać dopiero po trzech miesiącach
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2012, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2012, o 14:31
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: niezbędne :)
Marian Strzelecki napisał(a):
SAIL-POL napisał(a):
Witam kolegów żeglarzy,
Interesuje mnie zabezpieczenie przed wodą drewnianych gretingów i rumpla na omedze. Słyszałem o metodach olejowania i pokostowania na gorąco. Nie wiem czy to słuszne metody. Zależy mi na estetyce i trwałości wykonanych prac. Przy lakierze obawiam się, że z czasem od uderzeń różnego pochodzenia lakier zacznie się łuszczyć. Proszę o poradę.
Pozdrawiam,
Konrad


Olej lniany i terpentyna na zimno;
nasączać do upadłego coraz gęściejszym składem,
ale używać dopiero po trzech miesiącach
MJS


A czy po deszczach greting i rumpel nie będą wykazywać tendencji do lepkości i poślizgu? Nie chciałbym połamać kursantów w trakcie szkolenia. Pytam o to bo nie znam innych sposobów niż lakierowanie :-(

_________________
Z żeglarskimi pozdrowieniami,
Konrad Wierzbicki

Akademia Żeglarstwa SAIL-POL
tel. +48 535 001 345 , tel/fax 71 794 77 11
strona www: http://www.sail-pol.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2012, o 00:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
SAIL-POL napisał(a):
nie znam innych sposobów niż lakierowanie

- owatrolowanie
- epoksydowanie
- nic nie robienie (jak się zastosuje iroko, teak, jatobę)

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2012, o 00:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2012, o 14:31
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: niezbędne :)
boSmann napisał(a):
SAIL-POL napisał(a):
nie znam innych sposobów niż lakierowanie

- owatrolowanie
- epoksydowanie
- nic nie robienie (jak się zastosuje iroko, teak, jatobę)


W takim razie zastosuje Owatrol, tylko wciąż nie wiem czy po mokrych gretingach i tym oleju nie będę się ślizgał :-(

_________________
Z żeglarskimi pozdrowieniami,
Konrad Wierzbicki

Akademia Żeglarstwa SAIL-POL
tel. +48 535 001 345 , tel/fax 71 794 77 11
strona www: http://www.sail-pol.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2012, o 01:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
Olej lniany i terpentyna na zimno;
nasączać do upadłego coraz gęściejszym składem,
ale używać dopiero po trzech miesiącach
MJS
Cytuj:
A czy po deszczach greting i rumpel nie będą wykazywać tendencji do lepkości i poślizgu? Nie chciałbym połamać kursantów w trakcie szkolenia. Pytam o to bo nie znam innych sposobów niż lakierowanie :-(


Olej lniany po ok 3 miesiącach krystalizuje i nie jest już tłusty.
Oczywiście można to polakierować i bawić się potem
w antyślizgowe powierzchnie ale ...nie trzeba!
W ostateczności polakieruj z góry greting.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2012, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2012, o 14:31
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: niezbędne :)
Marian Strzelecki napisał(a):
Cytuj:
Olej lniany i terpentyna na zimno;
nasączać do upadłego coraz gęściejszym składem,
ale używać dopiero po trzech miesiącach
MJS
Cytuj:
A czy po deszczach greting i rumpel nie będą wykazywać tendencji do lepkości i poślizgu? Nie chciałbym połamać kursantów w trakcie szkolenia. Pytam o to bo nie znam innych sposobów niż lakierowanie :-(


Olej lniany po ok 3 miesiącach krystalizuje i nie jest już tłusty.
Oczywiście można to polakierować i bawić się potem
w antyślizgowe powierzchnie ale ...nie trzeba!
W ostateczności polakieruj z góry greting.
MJS


Dzięki za poradę na pewno z niej skorzystam:)
Pozdrawiam,
Konrad

_________________
Z żeglarskimi pozdrowieniami,
Konrad Wierzbicki

Akademia Żeglarstwa SAIL-POL
tel. +48 535 001 345 , tel/fax 71 794 77 11
strona www: http://www.sail-pol.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2012, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4066
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Taki link znalazłem na forum kanu - może się przyda?

http://www.pg.gda.pl/~krogu/Impregnacja%20drewna.pdf

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2012, o 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
SAIL-POL napisał(a):
W takim razie zastosuje Owatrol, tylko wciąż nie wiem czy po mokrych gretingach i tym oleju nie będę się ślizgał


Po impregnacji owatrolem D1 nie będziesz się ślizgał.
On nie daje powierzchni na wysoki połysk, raczej matową.
Gdybyś potem dał D2 to by było ciut gorzej, ale ja mam gretingi malowane D1 a potem D2 i jest ok.

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2012, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Taka sama dyskusja idzie na drugim forum ale tam dużo bardziej krytyczna do Owatrolu D1,D2
i tak samo mało jest przekonanych do tańszych metod :lol: :lol:
Netart napisał(a):
SAIL-POL napisał(a):
W takim razie zastosuje Owatrol, tylko wciąż nie wiem czy po mokrych gretingach i tym oleju nie będę się ślizgał

Po impregnacji owatrolem D1 nie będziesz się ślizgał.
On nie daje powierzchni na wysoki połysk, raczej matową.
Gdybyś potem dał D2 to by było ciut gorzej, ale ja mam gretingi malowane D1 a potem D2 i jest ok.
Cytuj:
wagus napisał/a:
napiszę to raz jeszcze ów mityczny olej to w głównej mierze benzyna lakowa w której rozprowadzony jest sykatywizowany olej lniany. I wszystko to jest sprzedawana za horrendalną cenę...


Też widzę że temat wraca co jakiś czas i za każdym razem
niewielu daje się przekonać.
wałkuje się go okresowo na każdym forum i na preclach.
Zacytuję więc sam siebie: :roll:

Metoda opisana przez Sychuta z sy Dockan:
może On będzie większym guru w temacie :/


Olej lniany i terpentyna na zimno;
nasączać do upadłego coraz gęściejszym składem,
ale używać dopiero po trzech miesiącach


Potem problemem jest dobranie lakieru który będzie trzymał na tłustym,
(czyli lakier powinien być głownie na bazie oleju lub ftalowy.)
Na wierzch (drewna) można kłaść tylko lakiery miękie; czyli np. jak na bazie Epoksydu to z utwardzaczem PAC
Lakiery podłogowe są dobre ( ale tylko te miękie) bo z założenia przewidują jakieś części tłustej klapki kuchennej.
(a i tak warto lekko odtłuścić czy to nitrem czy Ludwikiem)
pozdrawiam
MJS
ps
W tego Finna weszło 4,5l oleju lnianego
(i starczyło jeszcze na kupno auta) :]
ps2
to samo mam w starych samochodach z tematem rdzy i Hammer...a
zamiast Polrustu, Kompleksora czy Cortaninu.
Ludziska lubią przepłacać, bo myślą, że to daje jakąś większą gwarancję.

ps x
Olej lniany kupuje sie na Alle...
albo w sklepach zaopatrzenia plastyków, ale wtedy drożej.


Załączniki:
fin IX-08 mały.jpg
fin IX-08 mały.jpg [ 41.53 KiB | Przeglądane 13140 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2012, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Marian Strzelecki napisał(a):
Olej lniany kupuje sie na Alle...

Czy o takim oleju piszesz?
http://allegro.pl/olej-lniany-techniczn ... 31115.html

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2012, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Olej lniany kupuje sie na Alle... albo w sklepach zaopatrzenia plastyków, ale wtedy drożej.

albo tu http://www.eurolen.nazwa.pl/shop/index. ... log&k_id=2

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2012, o 00:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dzięki
ale ( boSmanie) jesteś mi winien jeszcze
odpowiedź na pytania dlaczego:
SOUDAL SUPERWODOODPORNY POLIURETANOWY KLEJ DO DREWNA D4/B4
nie nadaje się do szkutnictwa,
oraz gdzie: kupić tanio mikrobalony do zrobienia szpachli z E-5
MJWS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2012, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Basic Oil 1 - warto spróbować!
http://www.hobby.poznan.pl/chemia.html? ... egory_id=1

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2012, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
Zlituj się:
1 litr za ile? - 68pln
no przecież piszemy tu cały czas o nieprzepłacaniu!

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2012, o 15:37 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Marian Strzelecki napisał(a):
Dzięki
ale ( boSmanie) jesteś mi winien jeszcze
odpowiedź na pytania dlaczego:
SOUDAL SUPERWODOODPORNY POLIURETANOWY KLEJ DO DREWNA D4/B4
nie nadaje się do szkutnictwa,
oraz gdzie: kupić tanio mikrobalony do zrobienia szpachli z E-5
MJWS


Chętnie podłączył bym się pod pytanie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2012, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
no przecież piszemy tu cały czas o nieprzepłacaniu!

Aaa, to "insza" sprawa...
zatem dobra recepta na miksturę konserwująco-separująco-pachnącą:
- wosk pszczeli (2,50)
- terpentyna balsamiczna (15,90)
Zmieszać na gorąco w stosunku 1:10.
I wcierać ze trzy razy.
Rarytas!

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2012, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 161
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Normalnie wosk daje małą odporność na wodę, widzę to w mieszkaniu, jak sprawdza się Twoja Mikstura.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2012, o 18:26 

Dołączył(a): 17 lip 2011, o 14:07
Posty: 22
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Śmiem wątpić czy lakier będzie trzymał się powierzchni olejowanej.

Po impregnacji pokostem - stosowałem z powodzeniem przy renowacji okien - bez problemu.

No i ten zapach...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2012, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2010, o 19:22
Posty: 86
Podziękował : 45
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: -)
A czy ktoś z Was zna lakier który będzie się trzymał olejowanej powierzchni?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2012, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13328
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mat-mak napisał(a):
A czy ktoś z Was zna lakier który będzie się trzymał olejowanej powierzchni?

Lakier olejny ? :roll:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2012, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2010, o 19:22
Posty: 86
Podziękował : 45
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: -)
Tak, ale chodziło mi o konkretne produkty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2012, o 02:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mat-mak napisał(a):
Tak, ale chodziło mi o konkretne produkty.

Np. wszystkie ftalowe ...

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2012, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tylko najnowszym poliuretanem sea line, który właśnie po próbach wchodzi na rynek ma parametry interacionala!!!
To opinia eksperta od farb.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2012, o 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mat-mak napisał(a):
A czy ktoś z Was zna lakier który będzie się trzymał olejowanej powierzchni?

mjs napisał(a):
Tylko najnowszym poliuretanem sea line, który właśnie po próbach wchodzi na rynek ma parametry interacionala!!!
To opinia eksperta od farb.

Nie jestem 'ekspertem', ale to byłby pierwszy chyba poliuretan, który trzymałby na olejowanej powierzchni....
A'propos Internationala - to na olejowane i na żywiczne powierzchnie trzymał "Yacht varnish" tegoż producenta. Coś takiego na zewnątrz:
http://www.yachtpaint.com/pol/diy/produ ... -gold.aspx
http://www.yachtpaint.com/pol/diy/produ ... ooner.aspx
i takiego w środku:
http://www.yachtpaint.com/pol/diy/produ ... ginal.aspx

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 108 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL