Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 maja 2024, o 13:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lut 2012, o 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ona Robercie nie będzie nigdy wychodziła z wody.... Płetwa będzie schowana pod pawężą. Jeżeli się wynurzy do położenia poziomego względem powierzchni wody - to właśnie o to mi chodzi. Przewiduję zabezpieczenie jej w takiej pozycji krawacikiem do pawęży :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16822
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Kurczak napisał(a):
Ona Robercie nie będzie nigdy wychodziła z wody.... Płetwa będzie schowana pod pawężą. Jeżeli się wynurzy do położenia poziomego względem powierzchni wody - to właśnie o to mi chodzi. Przewiduję zabezpieczenie jej w takiej pozycji krawacikiem do pawęży :)

To znaczyć może, że fał niepotrzebny, chyba że do jakichś sytuacji awaryjnych, kiedy coś po zwolnieniu kontrafału np. przy cofaniu, będzie płetwę utrzymywało w pozycji opuszczonej.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13392
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
1. Czy płetwa z 10 mm sklejki wystarczy ?

Jeżeli by była oblaminowana , to powinna.

Dla przykładu płetwa na Omedze wykonana ze sklejki wodoodpornej 20 mm , tylko polakierowana potrafi złamać się pod jarzmem steru. Znam to z własnego doświadczenia.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kurczak napisał(a):
1. Czy płetwa z 10 mm sklejki wystarczy ?.
IMHO nie. 10mm to zdecydowanie za mało.

Cytuj:
2. Mam wątpliwości co do sposobu podnoszenia/opuszczania płetwy. Przewiduję kontrafał poprowadzony wewnątrz kolumny i zabezpieczony knagą samowypinającą.
Czy w przypadku sklejkowej długiej na prawie metr płetwy potrzebny będzie fał ?.

IMHO tak.

Cytuj:
Na mój rozum zwolnienie kontrafału powinno spowodować podniesienie płetwy przy pomocy własnej wyporności. Ale nie mam doświadczenia w tym względzie.

Płetwa do pływania po płytkim powinna mieć możliwość ustabilizowania w kazdym stanie "uniesienia" - najprosciej za pmocą fału i kontrafału. Dlatego IMHO są potrzebne oba...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2012, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
W takim razie płetwa z sklejki 18-20 mm. Policzki trzonu o takiej powierzchni, żeby osłaniały płetwę w możliwie jak najszerszym miejscu. Trudniej ją będzie złamać :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2012, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13392
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
2. Mam wątpliwości co do sposobu podnoszenia/opuszczania płetwy. Przewiduję kontrafał poprowadzony wewnątrz kolumny i zabezpieczony knagą samowypinającą.
Czy w przypadku sklejkowej długiej na prawie metr płetwy potrzebny będzie fał ?
Na mój rozum zwolnienie kontrafału powinno spowodować podniesienie płetwy przy pomocy własnej wyporności. Ale nie mam doświadczenia w tym względzie.

Piotr ( czy już gdzieś o tym wspominałeś ? ), czy ster zamierzasz przenieść z zawiasami w inne miejsce, czy pozostawiasz tam gdzie jest i zmieniasz jarzmo steru, jeśli tak to na jakie ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2012, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ster zostanie w tym samym miejscu gdzie był. Teraz będzie głębinowy - "schowany" pod przedłużoną rufą. Zmieni się zupełnie jarzmo. Będzie się obracał na kolumnie złożonej z dwóch współśrodkowych rurek nierdzewnych osadzonych na łożyskach ślizgowych. Do wewnętrznej (na dole) będą przyspawane policzki jarzma , a u góry rumpel. Zewnętrzna tuleja kolumny będzie miała dospawany kołnierz dolny pod kątem 18 stopni (musi przylegać do dna), górny kołnierz poziomo ( nasuwany lub nakręcany na gwint).
Kształt i wymiary płetwy się nie zmienią.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2012, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13392
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Kształt i wymiary płetwy się nie zmienią.

Szacunkowo około 20-30 cm płetwa sterowa będzie głębiej zanurzona.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2012, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie, ponieważ oś obrotu zostanie przeniesiona niżej, a policzki będą miały taki kształt jak płetwa- więc będą jej przedłużeniem. Czyli kształt pracującej części płetwy się nie zmieni.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2012, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Trafiła mi się fotka mojego natchnienia :D czyli Venuski z przedłużoną rufą .......

http://motoallegro.pl/jacht-zaglowy-ven ... 8497.html#

Koncepcja bardzo podobna, także ster głębinowy "schowany" pod doklejoną rufą. Ale ja wolę moje rozwiązanie (otwarta rufa) Jest jeszcze wersja przedłużonej Venuski z malutką pawężą mieszczącą praktycznie tylko pantograf i bakistą.

Mam już wykonane szablony płetwy sterowej i pawęży. Miałem dzisiaj wycinać, ale moja wyrzynarkę pożyczył szwagier i zapomniał oddać :evil:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2012, o 02:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13724
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Kurczak napisał(a):
Teoretycznie mocując śruby, na których będzie "wisiał" falszkil można wymierzyć tak, że denniki będą jednocześnie związane z dnem i wręgą (wręgami). A to już konstrukcja, której atom nie ruszy. Ewentualne siły wyłamujące i siła działająca w diametralnej (w przypadku uderzenia w jakąś przeszkodę pod wodą) przeniosą się na całą konstrukcję skorupy jachtu......

Przemyśl takie umocowanie kila jak w moich łódkach ;
podobno się sprawdziło...
w każdym razie:
Tych którym się nie sprawdziło nie ma :lol:
MJS


Załączniki:
Kil zrywany D.M..jpg
Kil zrywany D.M..jpg [ 22.57 KiB | Przeglądane 7303 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2012, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Czy ktoś ma doświadczenie w klejeniu przy pomocy tego kleju epoksydowego ?

http://www.leroymerlin.pl/produkty/klej ... 03828.html

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2012, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Z nastaniem prawdziwej wiosny prace przy przebudowie mojej łódki ruszyły pełną parą. Niestety dysponuję tylko miejscem pod wiatą u zaprzyjaźnionego rolnika, i gniazdkiem z prądem. Jak zimno nie da się dłubać, teraz przynajmniej w razie deszczu na głowę nie kapie. Dobre i to.......
Dzisiaj było wycinanie i szlifowanie krawędzi starej pawęży i przygotowanie podstawy pod nową.
Później wrzucę parę fotek :D
Jutro muszę kupić sklejkę pod nową pawęż, potem szlifowanie, klejenie i przykręcanie...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2012, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13392
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Z nastaniem prawdziwej wiosny prace przy przebudowie mojej łódki ruszyły pełną parą.

Wiosna, wiosna, wiosna ja i ty ...ze śpiewem na ustach napieraj Piotrze. :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2012, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Obiecane fotki :)

Załącznik:
Zdjęcie0021.jpg
Zdjęcie0021.jpg [ 36.27 KiB | Przeglądane 6863 razy ]


Załącznik:
Zdjęcie0024.jpg
Zdjęcie0024.jpg [ 37.85 KiB | Przeglądane 6863 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2012, o 08:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Prace trwają w miarę wolnego czasu, zakładam , że do końca czerwca rufa będzie gotowa...
Niestety "w praniu" wyszło, że podłoga kokpitu w nowej i starej części nie może być na jednakowym poziomie będę musiał ją w "doklejonej " cześci podnieść o około 10 cm. Trudno jakoś to przeżyję :D
Realnie jego wysokość będzie i tak mniejsza - bo na podłodze leży greting z listew o grubości 4 cm.
W tej chwili nowa paweż jest już docięta, doszlifowana i pojechała do stolarza, żeby sfrezował krawędź, do której będą przybijane i przyklejane listewki. Nie mam frezarki , a ręczne szlifowanie zajęłoby zbyt dużo czasu. Od środy zacznę poszywać listewkami.
Muszę zdobyć/zakupić dwa odcinki rury z nierdzewki na koker i trzon steru, i wlaminować koker .
Przy okazji gdyby ktoś miał zbędne dwa kawałki rury po: około pół metra na koker (grubszej) i około metra na trzon ( cieńszej) chętnie odkupię :)

Ponieważ wymiana miecza na falszkil wypadła raczej z tegorocznych planów ( brak czasu) przestałem się tym tematem zajmować. Przy okazji wpadła mi w oko aukcja na alledrogo z czymś co mnie zainteresowało...

Załącznik:
Kil.jpg
Kil.jpg [ 116.47 KiB | Przeglądane 7969 razy ]


A tak wygląda z wymiarami ( rysunek otrzymany od sprzedajęcego)

Załącznik:
kil wymiary.jpg
kil wymiary.jpg [ 13.9 KiB | Przeglądane 7965 razy ]


Demontowalny kil od łódki porównywalnej wielkości. IMHO taki 300 kg balast nie jest mi potrzebny ale mocowanie do dna i sama płetwę możnaby wykorzystać...
Co Wy na to ?


Załączniki:
kil wymiary.jpg
kil wymiary.jpg [ 1.17 MiB | Przeglądane 7965 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2012, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Można by. Zalety - brak skrzynki w kabinie, pewnie większa stabilność jachtu (z balastem niekoniecznie 300 kg :-) ), odpada konieczność obsługi miecza. Wady - pływanie tylko po głębokim, często brak możliwości dojścia do brzegu, konieczność przystosowania przyczepy do wożenia łódki, większa głębokość potrzebna do zwodowania.

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2012, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Płetwę montuje się już po zwodowaniu, wiec utrudnienia w transporcie nie istnieją .......
Pozostałe faktycznie są nie do uniknięcia. Ale coś - za coś.
Jeszcze kilka fotek z dalszego postępu prac:

"Stara" pawęż z usuniętym lakierem i podkładem

Załącznik:
Zdjęcie0025.jpg
Zdjęcie0025.jpg [ 38.92 KiB | Przeglądane 7871 razy ]



Dokręcona i przylaminowana podstawa nowej rufki :D


Załącznik:
Zdjęcie0026.jpg
Zdjęcie0026.jpg [ 37.84 KiB | Przeglądane 7871 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2012, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13724
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Piotrze a ile byś chciał za nieużyty balast ( 300kg) od tego kila?
Albo kupmy na spółkę.
Tylko jak pamiętam facet chciał dość dużo na aukcji,
czy już zmiękł?

MJS
ps
zastanawiam się czy do Nel
by nie zapasiło (na większą wodę :roll:)

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2012, o 06:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Aukcja się skończyła ale mam do niego maila. Za całość chciał 290 zł (o ile mnie pamięć nie myli....)
Ja potrzebuję ewentualnie część przykręcaną do dna i samą płetwę. Jest z blachy 20 mm więc trochę waży . Po kiego grzyba mi 300 kilo balastu ?
Dla mnie 100 - 150 kg w zupełności wystarczy, rozmawiałem z p. Maderskim, i on proponował taki balast - ale nie w formie płetwy pod dnem, a balastu wodnego .

***********

Dostałem maila od właściciela żelastwa. Było toto przykręcone do Foki II.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2012, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13724
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To jak chcesz
... negocjujmy udziały na priv ;)

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2012, o 06:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Prace postępują bardzo wolno i termin wodowania przesunie się przynajmniej o dwa tygodnie.....
Niestety najpierw praca - później przyjemnosci.....
Nowa pawęż jest już przylaminowana, wczoraj rozpoczałem poszywanie listewkami. Zacząłem od końca - czyli od dna bo tam listewki są najdłuższe, a idąc w górę ich długość maleje aż do "0". Dzisiaj zrobię szablon do przycięcia dębowego klocka, który będzie wlaminowany na styku starej pawęży z dniem nowej rufki. Przez niego będzie przechodził koker z rurki fi 40 mm.
Krawędzie styku nowej pawęży z listewkami będę musiał niestety jeszcze zeszlifować , bo mimo (wydawało mi się dokładnego) szablonu po poszyciu listewek i pokryciu laminatem linia burty nie byłaby jednolita......

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2012, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pawęż przygotowana do poszywania. Z prawej burty musiałem z pawęży zeszlifować prawie centymetr, z lewej od 2 - 3 centów. Prawą szlifowałem wiertarką z założonym krążkiem, bo nie mogłem użyć wyrzynarki. Wczoraj prawą stronę przy pomocy szablonu przeniosłem na lewą i obciąłem po czym zeszlifowałem na równo. Teraz jest wreszcie symetryczna.....
Jutro od rana będę poszywał listawkami. Wszystkie materiały są zgromadzone, tylko rąk do pracy brakuje. Samemu nieporęcznie trochę..... :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wklejam dwa zdjęcia pokazująca aktualne "zangażowanie prac" - to brzmi tak jak przy budowie autostrady :lol:
Mam już wykonany klocek klejony z dębu, przez który, a właściwie w który zostanie wlaminowany koker.
Dzisiaj po pracy zamierzam wlaminować klocek na miejsce, oraz deskę, która będzie stanowiła tylną ścianę wanny kokpitu jednocześnie miejsce przykręcenia i przylaminowania podłogi podwyższonej czesci rufowej nowej częsci kokpitu. Jak zdązę jeszcze trochę poszyję listawkami....

Załącznik:
Zdjęcie0033.jpg
Zdjęcie0033.jpg [ 52.1 KiB | Przeglądane 7270 razy ]


Załącznik:
Zdjęcie0034.jpg
Zdjęcie0034.jpg [ 56.23 KiB | Przeglądane 7270 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16822
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wygląda to na niezłą zabawę, zwłaszcza to poszywanie listewkami "w powietrzu"... :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
robhosailor napisał(a):
Wygląda to na niezłą zabawę, zwłaszcza to poszywanie listewkami "w powietrzu"... :D

Dokładnie :)
Na takim fragmencie, łatwiej by było użyć sklejkę elastyczną.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Da się :D
Opracowałem algorytm :lol:
1. przymiarka listewki na długość,
2. dopasowanie do miejsca,
3. lewa dłoń trzyma listewkę na miejscu - prawa wiertarką wierci otworki na końcach ,
4. wkręcanie wkrętów w otworki ( zamiast gwoździ użyłem mosiężnych
wkrętów fi 3 mm) tak żeby czubki wystawały z drugiej strony listewki,
5. smarowanie żywicą obydwu powierzchni,
4. wkręcanie wkrętów w otwory w listewce
6. przyłożenie na miejsce,
7. przykręcenie
8. nawiercenie dziurki przez dwie sąsiednie listewki (na środku)
9. wkręcenie dłuższego wkręta.
Mam już poszytą połowę rufki, to jest około 100 listewek :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2012, o 06:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Prawoburtowa część poszycia jest już gotowa, wkleiłem klocek mocujący koker i przygotowłaem mocowanie ścianki kokpitu. Wszystko wskazuje , że będzie trzeba tylko lekko podszlifować, żeby podłoga przylegała na całym obwodzie. Muszę wykonać szablon, bo w podłodze trzeba wyciąc otwór przez który będzie wychodziła rurka kokera....
Przy okazji mam pytania do praktyków:
1. gdzie najlepiej umieścić przejscie burtowe odprowadzające wodę z kokpitu? (Skrzynka mieczowa odpada - bo jej nie będzie),
2. czy zastosować przejscie z zaworem zwrotnym, czy też nie?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2012, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Po co Ci odpływ, jak będziesz miał rufę otwartą?
Co do punktu pierwszego, to zrobiłbym to w miejscu, gdzie rura z kokpitu do wylotu, będzie najkrótsza. Wylot może być na burcie, minimalnie nad linią wodną.
Zawór, w tym przypadku, wydaje się być zbędny.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2012, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Rufa jest otwarta , i owszem. Ale powyżej poziomu podłogi starego kokpitu.
Różnica poziomów wynosi 20 cm, niestety odpływ jest konieczny :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL