Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Naprawa motorówki Pomocy
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=9040
Strona 1 z 8

Autor:  mellucci [ 20 lip 2011, o 11:35 ]
Tytuł:  Naprawa motorówki Pomocy

Witam niedawno zakupilem motorówkie, za tanie pieniadze. Chce ja zaczac jeszcze w tym roku remontowac ale nie wiem od czego zaczac kupilem juz zelkot, utwardzacze, mata i zywice. Chce zapytac jak wyglada ster w tej motorowóce macie moze jakis poradnik badz schematy lodka to podejrzewam RYBITWA. Chce rónież zapytac gdzie wstawic korek do spuszczania wody ? oraz najważniejy jest dla mnie ten ster zdjecia ponizej czekam na odpowiedzi bede sie kontatkował z wami Smile Jestem zupełnym amatorem ale dopiero zaczyna mnie to krecic Smile Pomocy

zdjecia :

http://fotohub.pl/view/9d3da35b31e2e50baae874b54527ee61


czekam na każde porady

Autor:  Magister [ 20 lip 2011, o 11:44 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Link nie działa.

Autor:  Wojciech [ 20 lip 2011, o 11:45 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Jeżeli jest to Rybitwa ( nie mogę otworzyć pliku ), to rolę steru spełnia wypływająca pod dużym ciśnieniem woda z turbiny zakończonej regulowanym wypływem ( dyszą ).
Dla biegu wstecznego zastosowano czaszę opuszczaną przy pomocy cięgła.

Autor:  elektryczny [ 20 lip 2011, o 11:54 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Kupiłeś ją bez silnika i osprzętu powiązanego z tym silnikiem?
Otwór w pawęży świadczy o tym, iż silnik był wbudowany i zapewne strumieniowy o czym wyżej napisał Wojtek.
Co będziesz montował jako napęd do tej motorówki?
Otworem tym mogła też wychodzić przekładnia zwana ZET ze śrubą na dole, która też pełniła rolę steru.

Autor:  Wojciech [ 20 lip 2011, o 12:00 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

elektryczny napisał(a):
Co będziesz montował jako napęd do tej motorówki?

Zaleciłbym silnik przyczepny minimum 50 kM.

Autor:  mellucci [ 20 lip 2011, o 12:20 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

no ja mam w planach wstawic silnik zewnetrzny ale jak juz teraz odprowadzic uklad kierowniczy :) zdjecia zaraz wstawie ponownie sorka za blad :))



http://fotohub.pl/view/9d3da35b31e2e50baae874b54527ee61


<a href="http://www.speedyshare.com/files/29501924/Motorowka.rar" target="_blank">Motorowka.rar</a>

Delete passworld:

ciranumegite

http://www.speedyshare.com/files/29501924/Motorowka.rar

spakowane rarem (najszybciej bylo)


ps.dzisiaj zalatwilem od znajomego zelkot 5l mata utwardzacz zywice
napiszcie moze jak to rozrobic co najpierw i gdzie klasc jaka warstwe ?
jestem zupełnym amatorem w tych rzeczach

*****

elektryczny napisał(a):
Kupiłeś ją bez silnika i osprzętu powiązanego z tym silnikiem?


Tak

Koledzy a macie moze jakies zdjecia jak w tej Rybitwie gotowej wyglada w środku ? oraz jak zrobic tam odpłyłw wody poprostu chodzi mi o zdjecia abym podejrzał podczas remontu :) ps. Dluga droga przedemna ale napewno nie zrezygnuje spotkamy sie na wodzie :))

Autor:  Wojciech [ 20 lip 2011, o 13:10 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Kolega Jan miał zamiar kupić Rybitwę http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... =67&t=7733 może się odezwie i wrzuci fotki ( jeżeli kupił ).
Na tej Twojej jest , oj , dużo pracy.
Najpierw znajdź suche i ogrzewane pomieszczenie na remont.
Szacuję gotowość do pływań na przyszły sezon. ;)
Zacznij od przygotowania kadłuba do laminowania i lakierowania - szlifowanie, szpachlowanie, laminowanie wycięcia na rufie ze wzmocnieniem pod silnik.
Nabyłeś żelkot, z którego zrobisz topkot.
Przydatny będzie do wymalowania komór, bakist, itp.
Na okna zakupisz poliwęglan dymny 6-8 mm grubość.
Jeżeli dostaniesz tanio silnik 50 kM , to i również poszukaj cięgien zsynchronizowanych bieg / gaz.
Układ kierowniczy można nabyć z demobilu lub ewentualnie w komplecie ze silnikiem.
itd ;) itd ;)

Tu masz fotki z sieci ...

*****

Bom sobie przypomniał...
Konieczne abyś się rozejrzał za kursami na patent sternika motorowodnego.
Bez tego kwitu oglądał będziesz swoją motojówke z brzegu. ;)

Załączniki:
Rybitwa.jpg
Rybitwa.jpg [ 49.99 KiB | Przeglądane 12038 razy ]
Rybitwa x.jpg
Rybitwa x.jpg [ 63.74 KiB | Przeglądane 12038 razy ]

Autor:  Wojciech [ 20 lip 2011, o 20:43 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Tu masz jeszcze kilka fotek Rybitwy http://otomoto.pl/lodz-motorowa-rybitwa ... 01318.html

Załączniki:
Rybitwa 2.jpg
Rybitwa 2.jpg [ 46.06 KiB | Przeglądane 11985 razy ]

Autor:  mellucci [ 21 lip 2011, o 10:26 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Hej wczoraj o godz 17 odebrałem zywice, utwardzacz, wlokno szklane i żelkot. Najpierw rozumne zacząc od szlifowania tych wgniotek ? ta ?

Wojciech też tak uważam :D <piwo>
"Szacuję gotowość do pływań na przyszły sezon. ;) "

dzieki za fotki :)

prosze jeszcze o informacje jak to moze mieszkac jakie proporcje zachowac z utwardzaczem :)

Autor:  Wojciech [ 21 lip 2011, o 10:30 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
odebrałem zywice, utwardzacz, wlokno szklane i żelkot.

mellucci napisał(a):
jakie proporcje zachowac z utwardzaczem

To zależy od rodzaju żywicy, którą posiadasz.

Autor:  mellucci [ 21 lip 2011, o 10:48 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

zywica i zelkot ---poliesterowy

kolega powiedzial mi abym uzyl przekładni teleflex/ultraflex
gdzie mogie ja nabyc ? na jakiej zasadzie działa :D linki?

Chce również zapytac gdzie wstawic korek do spuszczania wody ? Czy juz teraz o tym musze myslec czy moze pozniej ? zrobic jakis spad 3mm ?

Autor:  Wojciech [ 21 lip 2011, o 13:33 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
kolega powiedzial mi abym uzyl przekładni teleflex/ultraflex
gdzie mogie ja nabyc ?

Pierwszy z brzegu http://www.viper-sport.pl/przekladnie-s ... 60_71.html

mellucci napisał(a):
Chce również zapytac gdzie wstawic korek do spuszczania wody ?

Zalecam zastosować pompę wody zęzowej.

Autor:  mellucci [ 24 lip 2011, o 10:31 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

wczoraj łódka trafiła pod dach, dzisiaj mimo niedzieli bede troszkie szlifował na rufie :)) pozniej zdjecia

Autor:  Reling [ 24 lip 2011, o 16:17 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Hej Kolego :-).
Zacząłbym od solidnego remontu pawęży, czyli załatania tej dziury którą masz na rufie. Na telefleksy/ultrafleksy będziesz miał czas później. Policzyłbym się jeszcze z kasą (choć to nie mój ból zęba :-) ).

Autor:  mellucci [ 27 lip 2011, o 14:54 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Reling napisał(a):
Hej Kolego :-).
Zacząłbym od solidnego remontu pawęży, czyli załatania tej dziury którą masz na rufie. Na telefleksy/ultrafleksy będziesz miał czas później. Policzyłbym się jeszcze z kasą (choć to nie mój ból zęba :-) ).


z kasa czyli co ?? wydatki na remont ?

rufa juz prawie zaklejona :) zdjecia mam na telefonie pozniej wstawie jak znajde chwile czasu teraz wypije kawe i lece dalej do garazu.

a tak na marginesie ile wedlug was jest warta taka forma jak na zdjeciach ( z ta dziura w rufie) ?

mam na oku silnik od znajomego Volvo 40km zaburtowy co do ceny bede z nim rozmawiał...

Autor:  Reling [ 27 lip 2011, o 20:08 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
z kasa czyli co ?? wydatki na remont ?

Bingo. :-)

Autor:  mellucci [ 27 lip 2011, o 20:24 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

chyba dam rade... jak narazie to wiekszosc rzeczy za darmo albo pół darmo mam wiec luz :)
teraz plexe z poliweglanu mam zamówiona u kolegi :))

ps. ile jest warta skorupa w tym stanie co posiadam ja ?

*****

mellucci napisał(a):
Nabyłeś żelkot, z którego zrobisz topkot.


musze cos dodac jakis srodek aby był ten topkot ? czy malowac zywica i szlifowac wodnym papierem ?

Autor:  Kurczak [ 27 lip 2011, o 20:48 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

A ja bym ją na Twoim miejscu odbudował w "oryginale".
Czyli poszukał "zetki" zamiast łatać dziurę po niej w pawęży.....

*****

Choć ze zdjęcia wynika, że to mógł to być także pędnik strugowodny - bo wycięte jest także dno....
Wcześniej tego nie zauważyłem. Do "zetki " wycina się tylko otwór w pawęży ponad linią wodną .

Autor:  mellucci [ 28 lip 2011, o 19:33 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

koledzy jaka piankie dac pod podłogię? widzialem uzupełnienia ale pianki nie ma na niej a niedlugo bede zmuszony to zrobic ? czy moze byc zwykla do okien ? przód też juz porobilem :)

ps. jak wykonczyc te boki gdzie uszczelka przychodzi tzw. odbojnica bo mam na "winklach" rogach gdzie nie gdzie odłamane ...

w planach mam listewki od dołu zalaminowac a nastepnie od góry zalaminowac i szlifowanie ... czy macie jakis inny patent ?:D pozdrawiam

jak porobic odpłyłw wody ? zachowac jakis spadek 2% ??

Autor:  bosman30 [ 28 lip 2011, o 22:06 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
koledzy jaka piankie dac pod podłogię?


Żadną.

Załączniki:
20110721054.jpg
20110721054.jpg [ 36.67 KiB | Przeglądane 11401 razy ]
20110727092.jpg
20110727092.jpg [ 36.24 KiB | Przeglądane 11401 razy ]

Autor:  mellucci [ 29 lip 2011, o 13:17 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

ale w kabinie pod podłoga jest pianka hmmm... oby napewno wcale nie kryc pianka?

a co z odpłyłwem wody ?

ps. odpowiedzcie mi na reszte pytan

Autor:  Wojciech [ 29 lip 2011, o 13:47 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
ale w kabinie pod podłoga jest pianka hmmm... oby napewno wcale nie kryc pianka?

a co z odpłyłwem wody ?

Temat pianki już był przerabiany tu na FŻ.
Na pewno nie wypełniaj komór pianką...pije wodę.
Komory wypornościowe wypełnij np. styropianem.
Co do odpływu ... zabuduj pompę zęzową z czujnikiem pływakowym
wyłączającym urządzenie.
Rybitwa nie waży mało i nie potrzebnie chcesz wyciągać ją na brzeg
by ewentualna wodę spuszczać.
Powoli ...masz czas do przyszłego sezonu. ;)

Autor:  Reling [ 29 lip 2011, o 15:23 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
ps. jak wykonczyc te boki gdzie uszczelka przychodzi tzw. odbojnica bo mam na "winklach" rogach gdzie nie gdzie odłamane ...

Odbojnica nie jest uszczelką. Pogooglaj troszkę i znajdziesz. Np. to:
http://www.boatshop.pl/?d=katalog&k_id=244
mellucci napisał(a):
w planach mam listewki od dołu zalaminowac a nastepnie od góry zalaminowac i szlifowanie ... czy macie jakis inny patent ?:D

Mógłbyś sprecyzować? Idzie Ci o miejsce połączenia skorupy kadłuba ze skorupą pokładu?

Autor:  Wojciech [ 29 lip 2011, o 15:47 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
w planach mam listewki od dołu zalaminowac a nastepnie od góry zalaminowac i szlifowanie .

Możesz wprowadzić pomiędzy pokład , a burtę cienką blachę np. 0,5 mm.
Będzie tworzyła równą powierzchnię do nałożenia nowego laminatu.
Następnie odtworzysz ubytek połączenia kadłuba na tak przygotowanym szalunku.
Po utwardzeniu doszlifujesz nierówności.

Autor:  starypraktyk [ 29 lip 2011, o 20:35 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze;
A to w kontekście podpowiedzi Wojtka w sprawie zakupu telefleksu, - znaczy
układu kierowniczego.
Zajrzałem na podaną przez Wojtka stronkę i porównałem ceny z innym dystrybutorem
tych urządzeń.
Okazało się, że w AQUA-SPORT, te same urządzenia "chodzą o co najmniej dwie stówy taniej. Ponad to, akurat w chwili obecnej mają promocję przekładni do 55KM.
Właśnie dziś odebrałem takową za jedyne 498 zł. Wraz z cięgnem siedemnastostopowym / 4,5m / oraz kosztami przesyłki.
Uważam, że w kieszeni " zostało" mi dwie i pół stówy.
Pozdrówki,
Jędrek P.

Autor:  Wojciech [ 29 lip 2011, o 23:12 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

starypraktyk napisał(a):
Okazało się, że w AQUA-SPORT, te same urządzenia "chodzą o co najmniej dwie stówy taniej. Ponad to, akurat w chwili obecnej mają promocję przekładni do 55KM.

Dwie stówki , to dużo za ten sam produkt.
Też mam za jakiś czas ochotę na zakup układu kierowniczego do mojej motorówki.
Jędruś dziękuję za namiar :)

Autor:  Catz [ 30 lip 2011, o 00:06 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Wojciech1968 napisał(a):
Temat pianki już był przerabiany tu na FŻ.
Na pewno nie wypełniaj komór pianką...pije wodę.

Nie znam sie na motorowach, ale znam pianki nie pijace nic a nic!
No, jeden procent i jest to wartosc stala i niezmienna.
Nie lepiej wam bedzie w dziale motorowkowatym? Tak tylko pytam....
Catz

Autor:  starypraktyk [ 30 lip 2011, o 07:47 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

.......a nie lepiej nam będzie w dziale motorówkowatym........napisał "Catzu":
Pewnie było by i lepiej ale skoro w tym się tak jakoś potoczyło..... :lol:
Napisał ponadto, że zna pianki niepijące...........
A ja taką w Częstochowie kupię?!
No bo wiesz "Catzuniu", - jak ja mam po nią do Marsylii jechać.........trochę drogo. :D

Pozdrawiam,


Jędrek P.

p.s
A nazwą byś nie rzucił?! :-?

Autor:  Catz [ 30 lip 2011, o 14:38 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

starypraktyk napisał(a):
A ja taką w Częstochowie kupię?!

Nie wiem, ale dlaczego nie?
Nie jest to zadna technologia kosmiczna.
Catz

Autor:  bad ass [ 30 lip 2011, o 15:43 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

no to teraz ja...:

zaczac musisz od zalatania dziury w podlodze i rufie. jak rozumiem juz to zrobiles. napisz mi tu tylko jeszcze jak to zrobiles i czy sam czy pomagal Ci ktos doswiadczony. dla kolegow ktorzy mieli do czynienia z laminatem to raczej proste, dla kogos nie doswiadczionego czarna magaia jezeli chcesz to zrobic dokladnie i dobrze. aczkolwiek nawet i "doswiadczeni" wyprawiaja czasem cod wianki.

jak zalatasz dziure to poszpachluj dziuery i odpryski i przygotuj do malowania tak jak samochod, najprociej i najszybciej bedzie trysnac jak masz znajomego lakiernika.

laczenia kadluba z pokladem:

zadnych listewek! zaufaj mi, najprosciej najszybciej i bez zbednych komplikacji bedzie tak:

sprawdz dokladnie polaczenie czy nie ma przeswitow, jak sa to od zewnatrz wypelnij sikaflexem (nie silikonem!) a od srodka zalaminuj jezeli nie jest zalaminowane.

potem od zewnatrz nalozysz odbojnice gumowa w ksztacie "C", sa rozne profile i rozmiary wiec dobiez odpowiedni, tylko nie przesadzaj z wielkoscia bo bedzie wygladalo jak czolg! wtedy rant laczenia wchodzi w odbojnice i wszystko ladnie wyglada.
technika zakladania odbojnicy tez jest prosta, musisz kupic odpowiednia dlugosc, a moze byc nawet odrobine krotsza, podgrzewasz wode w beczce, duzej beczce, razem z odbojnica, nie zagotuj bo w rekach nie utrzymasz, guma sie zrobi bardziej elastyczna i wtedy przymocowujesz jeden koniec tam gdzie z jednej strony na rufie konczy sie rant laczenia, i po kawalku pozostawiajac reszte gumy w beczce naciagasz gume nakladakac ja jednoczesnie na rant i jeszcze bardziej naciagasz.
jak ja dobrze naciagniesz gdy bedzie podgrzana to nie bedzie sie potem rozszezac pod wplywem temperatury, tzn od slonca. to tez zalatwi sprawe na rogach rantu, powinna sie dobrze ulozyc jezeli promien jest odpowiednio lagodny, jak nie to wybrzuszy sie na spodzie, wtedy dwa wkrety od spodu zalatwia sprawe.

podloga:
ze sklejki wodoodpornej, spodnia strone tylko "pomaluj" zywica, dotnij do wlasciwego ksztaltu i rozmiaru i oblaminuj od gory jedna lub dwoma warstwami maty szklanej. oblaminuj tak zeby mata zaszla na burty! najlepiej dwoma warstwami, prawda jest taka ze dwie nawet ciensze warstwy, lepiej trzymaja niz jedna tej samej grubosci co dwie cienkie razem. i jeszcze jedno, tam gdzie mata bedzie zacodzic na burty-> pierwsza warstwa ma zajsc kilka,niech bedzie 5 cm, a nastepna z 10, tak zeby pokryla pierwsza.
[tutaj pojawia sie pytanie czy masz mate czy wlokno, bo to dwie rozne rzeczy??]
wewnetrzne strony burt, te nad podloga, wykonczysz topkotem, podloge pomaluj farba antyposlizgowa.

nie kupuj silnika volvo! przepros znajomego odemnie za to ze Ci to odradzam, ale bedziesz mial tylko problemy, pozatym volvo przestalo robic zaburtowe juz jakis czas temu. nie pamietam czy sa wlasciwie przystosowane do zamontowania teleflexu. no i nie wiem jaka jest teraz dostepnosc czesci servisowych i jakby co do remontu.

wlasciwe zamontowanie teleflexu do silnika zaburtowego to wtedy gdy mozesz przelozyc koniec kabla z pretem przez specjalny tunel w podstawie silnika. to zaoszczedzi wiercenia burt itp itd i jest o wiele mocniejsze i sztywniejsze w ten sposob. przekladnie kierownicza kup najlepiej uniwersalna, tak abys mogl kabel wlozyc z dowolnej strony, jezeli nie bedziesz kupowal w komplecie przekladania + teleflex to zwroc uwage na rozne mocowania kabla do przekladni, zeby pasowalo.

z podloga poczekaj az przerobimy rufe na pawez. w tym celu poprosze zdjecia rufy od srodka , tzn z kokpitu robione.

pozdro

Strona 1 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/