Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 maja 2024, o 17:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 217 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 maja 2015, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Na chwilę obecną porozsyłałem zapytania. Całą sobotę przeznaczyłem na szukanie.
Zapewne jutro uzyskam odpowiedz.
Może ktoś z forumowiczów jeszcze mi podpowie gdzie zapukać


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2015, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam koledzy.
Dzisiaj udało mi się zakupić wirnik niestety nie jest wymiarami jak oryginalny , lecz są zbliżone:
Wirnik pompy wody SUZUKI : DT40VZ - DT40QD - DT50C - DT50D - DT50VZ; Suzuki DT50QD - DT65VZ - DT60QD - DT65QD.
OEM: 17461-94700.
Zamiennik Sierra nr: 18-3094 / Zamiennik Włoski: 500361


Średnica zewnętrzna wirnika : 67mm
Średnica wałka ok: 17,1mm
Wysokość wirnika : 19mm
Ilość łopatek : 6


Zaś potrzebowałem :
Średnica 68mm
Wysokość wirnika 21mm/22mm
średnica na wałek bez zmian (mam nadzieję , że będzie pasował na klin, w razie co można go zwrócić.

Teraz moje pytanie odnośnie wysokości wirnika.
Zastosować jakąś podładkę z blachy nierdzewnej czy aluminium grubości 2mm ?? Na co ją przykleić <sylikon , klej> ?

Kolejne moje pytanie to nadal odnośnie tego czerwonego pola na zdjęciach które miałem zaznaczone czy dorobić tam jakąś podkładkę albo zaślepkę ? (jest trochę luzu, nie za dużo ale zawsze ciśnienie).

W katalogu również znalazłem na zdjęciu mojego silnika taki "wąż ssawny ze smokiem" xD co to wogóle jest jakie ma zastosowanie ? Czy tylko na czas jakiejś próby montowany?

Czekam koledzy na odpowiedzi.


Załączniki:
Komentarz: Wąż ssawny ze smokiem xD
zapytanie.jpg
zapytanie.jpg [ 106.14 KiB | Przeglądane 4900 razy ]
wirnik-pompy-wody-suzuki_5311.jpg
wirnik-pompy-wody-suzuki_5311.jpg [ 11.33 KiB | Przeglądane 4901 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2015, o 19:58 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8038
Podziękował : 1873
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: -
mellucci napisał(a):
Teraz moje pytanie odnośnie wysokości wirnika.
Zastosować jakąś podładkę z blachy nierdzewnej czy aluminium grubości 2mm ?? Na co ją przykleić <sylikon , klej> ?
Jeśli (podkreślenie nie bez przyczyny) pompa ma płaskie dno lub pokrywę - możesz wstawić podkładkę z polietylenu, PTFE, czy podobny śliski plastik. Może się luzem obracac, albo na klej poliuretanowy, np. do szyb.
(ostrożnie z ilością kleju ;) ).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2015, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Ryś napisał(a):
mellucci napisał(a):
Teraz moje pytanie odnośnie wysokości wirnika.
Zastosować jakąś podładkę z blachy nierdzewnej czy aluminium grubości 2mm ?? Na co ją przykleić <sylikon , klej> ?
Jeśli (podkreślenie nie bez przyczyny) pompa ma płaskie dno lub pokrywę - możesz wstawić podkładkę z polietylenu, PTFE, czy podobny śliski plastik. Może się luzem obracac, albo na klej poliuretanowy, np. do szyb.
(ostrożnie z ilością kleju ;) ).


Pompę przestawiłem na zdjęciach parę postów wyżej.
Tzn. najpierw wkładam taka metalową płaską blaszkę z otworami następnie wirnik no i kopułka na górę. Więc podkładka zda sprawę ? podkładka na bazie ORING-u ? czy całości


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2015, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
mellucci napisał(a):

Teraz moje pytanie odnośnie wysokości wirnika.
Zastosować jakąś podładkę z blachy nierdzewnej czy aluminium grubości 2mm ?? Na co ją przykleić <sylikon , klej> ?

Jeśli, to aluminium na silikon trzyma dobrze i nic się złego nie dzieje. Plastik też, to obojętne bo wymienić łatwo. Jednak ze średnicą zewnętrzną wirnika mniejszą niż komora kłopot. Jak kojarzę ona powinna być dopasowana do ścianek, a nawet trochę większa. To odmiana pompy łopatkowej, a nie wirnikowej i wymagane jest dopasowanie - po prostu może nie wytworzyć wymaganego ciśnienia. A co z wymianą kolejną? Gumowy wirnik czasem na sezon nie wystarczy, jeśli parę razy piachu zaciągnie. Może poszukaj jeszcze..?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2015, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Alterus napisał(a):
mellucci napisał(a):

Teraz moje pytanie odnośnie wysokości wirnika.
Zastosować jakąś podładkę z blachy nierdzewnej czy aluminium grubości 2mm ?? Na co ją przykleić <sylikon , klej> ?

Jeśli, to aluminium na silikon trzyma dobrze i nic się złego nie dzieje. Plastik też, to obojętne bo wymienić łatwo. Jednak ze średnicą zewnętrzną wirnika mniejszą niż komora kłopot. Jak kojarzę ona powinna być dopasowana do ścianek, a nawet trochę większa. To odmiana pompy łopatkowej, a nie wirnikowej i wymagane jest dopasowanie - po prostu może nie wytworzyć wymaganego ciśnienia. A co z wymianą kolejną? Gumowy wirnik czasem na sezon nie wystarczy, jeśli parę razy piachu zaciągnie. Może poszukaj jeszcze..?


Tak obudowa wykonana jest z aluminium.
Co do wirnika nie ma już szans na zakup oryginalnej części.
Są symboliczne za 300zł na ebay.
Pasować będzie do ścianek łopatki się zagną.

Pytanie parę postów wyżej (zaznaczyłem na zdjęciu pokrywy czerwone kółko) czy uszczelnić to czymś także przy wymianie ?
Dostane jakieś takie SIMERINGI albo zastosować oring , lub też podkładkę dolną zrobić idealnie na wałek ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2015, o 20:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8038
Podziękował : 1873
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: -
mellucci napisał(a):
Tzn. najpierw wkładam taka metalową płaską blaszkę z otworami następnie wirnik no i kopułka na górę. Więc podkładka zda sprawę ? podkładka na bazie ORING-u ? czy całości
Szło mi o podkładkę w tym stylu - tu na pokrywie: http://www.speedseal.com/SpeedsealLife/ ... lLife.html
Na przyczepniakach się nie znam i szczegółów nie doradzę. .
Normalnie podkładka kryje całe denko w takich pompach, bo wirnik ma przylegać szczelnie do płaszczyzny. Wirnik może chodzić wprost po plastiku, a plastik może sie obracać. Ale jesli tam już jest wkładka to może pod nią?
Oczywiście jeśli ta pompa ma wlot przez pokrywę, czy coś, to podkładkę trzeba dopasować do otworu i przykleić.
A co miałoby być w zagłębieniu na deklu to warto sprawdzić w jakiej instrukcji - by się nie okazało że to miejsce na simmerring...


Ostatnio edytowano 18 maja 2015, o 20:41 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2015, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13979
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
mellucci napisał(a):
Teraz moje pytanie odnośnie wysokości wirnika.
Zastosować jakąś podładkę z blachy nierdzewnej czy aluminium grubości 2mm ?? Na co ją przykleić <sylikon , klej> ?


Miałem podobny problem w Volvo.
Założyłem pod wirnik od dolnej strony dwie uszczelki od słuchawki prysznica (akurat idealnie pasowały średnicowo), posmarowałem to przed złożeniem smarem syntetycznym do wody zimnej i tak działa już trzeci sezon.
Oczywiście wirniki wymieniam co roku i co roku mam ten sam problem.
Tak naprawdę powinienem wymienić obudowę wirnika - nawet ja kupiłem - ale kłopotu z jej wymianą tyle, że mi sie nie chce - jak działa dobrze to po co ? :rotfl:
Uszczelki od słuchawki prysznica posmarowane smarem silikonowym rozwiązały kłopot.
Pzdr
Kocur
ps. nie wiem o co jeszcze pytałeś na PW bo się nie precyzowałeś...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):
by się nie okazało że to miejsce na simmerring...


Rysiu ...
Mnie się właśnie wytarła obudowa pompy w miejscu simeringu w jego zagłębieniu i nawet nowy simering nie uszczelnia.
A dwie uszczelki od prysznica dociśnięte wirnikiem uszczelniają już trzeci sezon.
Kiedyś będę musiał to pewnie zrobić ale na razie jak działa to mi się nie chce :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2015, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Koledzy jeżeli wstawię załóżmy te "dwie uszczelki od prysznica" pod wirnik (różnica do oruginalnego to 2mm niższy jest zamiennik) Czy będzie on w stanie zaciągńąć wodę i podać do góry ? Wydaję mi się że woda może krążyć gdzie jest różnica (uszczelki pod prysznic - rozumuję średnica wałka czyli 17mm ? Czy mówicie o 60mm ?? tzn pierścień zew 60mm wew np. fi 56mm ?? czyli pierścień 4mm ? tak?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2015, o 20:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8038
Podziękował : 1873
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: -
Przeca sam rozumiesz skoro chcesz zapełnić te dwa brakujące mm szczeliny, by szczelnie było... :roll:
Wirnik pompuje wodę 'pomiędzy łopatkami', by tak rzec. Bok wirnika zatem (czy koniec, bo ja wiem jak nazwać?) musi szczelnie przylegać z obu stron do płaszczyzny obudowy (dno/pokrywa pompy), żeby woda nie przepływała tamtędy. Czyli podkładka powinna kryć całe dno (lub pokrywę) pompy, aby styk był szczelny.
W każdym razie ja o tym mówię, nie znając konstrukcji tej akurat pompy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2015, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Każda pompa łopatkowa musi mieć wirnik uszczelniony z wszystkich stron bo pracuje przy niższych obrotach i sama siła odśrodkowa nie wystarczy. Jej zaletą jest zasysanie cieczy bez potrzeby zalewania czy kombinacji z syfonami. Zużywa się jednak szybciej, na ogół, bo są i typy bardzo odporne, jak choćby te z wirującym pierścieniem wodnym, służące jako sprężarki. Jednak najważniejsza jest szczelność na obwodzie, minimalne niedokładności boków wirnika nie powodują takich strat.
Rzecz jasna tutaj dwa milimetry to już za dużo i podkładkę wstawić trzeba.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2015, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Tak podkładka obowiązkowo.
Wykonanie np. może być z dętki czy najlepiej z blachy i wstawić ją w górnej części pokrywy ?

Na co przykleić tą gumę do aluminium ?

Myślałem też o planowaniu o 2mm tak aby wirnik pasował idelanie. Jest taka możliwość.
W rzeczywistości wogóle nie dostanę już takiego wirnika oryginalnego. Jedyny podobny to ten co zakupiłem. Dzisiaj przyszła paczka pasuje idealnie jestem mega zadowolony (stracony pół soboty a 200zł oszczędzone - dziękuję sklepowi PERMATECH który na dodatek skrócił mi czas realizacji zamówienia.) Teraz czekam na waszą poradę.
Może naprawdę warto splanować o 2mm ??;> Jak uważacie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2015, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam.
Wracając do poprzedniego mojego zapytania:
Podkładkę z aluminium przykleiłem do blachy nierdzewnej sylikonem Wurth klej + szczeliwo.
Uszczelki wykonałem z czerwonego sylikonu.

Przed chwilą zapaliłem silnik w celu sprawdzenia czy wszystko poszło ok.
Jak się okazało bezproblemowo i mocnym strumieniem wody silnik jest chłodzony.
Można powiedzeć, że odniosłem 100% sukces z waszą pomocą.
Chciałem nagrać filmik , lecz miałem problem z aparatem (za słaba bateria , a to co nagrałem nie zapisało mi na karcie).
A więc silnik sprawny w 100%.

Teraz mam pytanie bo na dniach chciałbym zakupić manetkę gazu , czy orientujecie się jaką zakupić, jak podłączyć do silnika co będę potrzebował ?Jak sprawdzić czy silnik ma bieg wsteczny ??

Pozdrawiam Mateusz


Załączniki:
manetka gazu (3)asdsad.jpg
manetka gazu (3)asdsad.jpg [ 442.9 KiB | Przeglądane 4670 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2015, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13725
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mellucci napisał(a):
Jak sprawdzić czy silnik ma bieg wsteczny ??

Popatrz na kolumnę: jeśli ma jakiś zaczep, co by się na wsteczu nie odchylał to ani chyba ma wstecz.
Te co nie mają - mogą sie odchylać zawsze.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2015, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Ok.
Ale już nasuwa mi się pytanie.
Obojętnie którą dzwignią ruszę to obie przesówają mi się równocześnie. No może ta od bloku silnika 2-3mm ma luzu.
No i silnik wchodzi na obroty.
Co z tym fantem koledzy ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2015, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Wracając do tematu wstawiam najaktualniejsze zdjęcia wraz z filmikiem z kolejnego etapu prac.

Praca silnika po wymianie wirnika pompy wody:




Montaż sterociągu i praca :


ps. zakup manetki na dniach i podłączenie.

Wnętrze motorówki :



+ w między czasie wykonałem kurs sternika motorowodnego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2015, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
zawymiarowac zuzytą czesc i na forum cnc zlozyc zapytanie, ktos wykona zamiennik

_________________
siach



Za ten post autor bartuss1 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2015, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13725
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
bartuss1 napisał(a):
zawymiarowac zuzytą czesc i na forum cnc zlozyc zapytanie, ktos wykona zamiennik
na drukarce 3D
_________________
ciach

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2015, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
na frezarce cnc co by to nie było - ludziki szukają zlecen nawet jednostkowych - obrobka alu stali itd, tylko trzeba to zapytanie zadać i podesłac rysunek nawet konturowy w cadzie czy tam od biedy w jakims corelu,
drukarki 3d na dzien dzieisjeszy te co plują plastikiem filamentem nie sa jakoś szczegolnie dokladne, te z proszkami spiekanymi jak na razie są w Polszy nieosiagalne

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2016, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam koledzy.
Po długiej przerwie i uzyskanym wolnym czasie postanowiłem zapytać o parę nurtujących mnie pytań.
Podczas wodowania łódki 2 lata temu i odstawieniu teraz w wakacje postanowiłem dokończyć sprawę.
Ostatnimi dniami wakacji zabrałem nad jezioro i wracam z pytaniem o trymowaniu ręcznym i wyważaniu łodzi.
Na jakich zasadach i jak mógłbym tego dokonac?? Od czego się zabrać ?
Łódka płynie lecz robi bardzo dużą falę z tyłu jej prędkość na oko nie osiąga 20km (silnik 45km) Czy to wina śruby czy wyważania? Od czego zacząć ?? Może zmiana śruby ?
W załączeniu przesyłam zdjęcia, no i filmik z regulacją obrotów podczas startu.
Wyczytałem w karcie producenta, że trym jest na 5800 obrotów , lecz nie mogę sprawidzć bo nie mam obrotomierza i chciałbym zapytać na jakiej zasadzie jest odczyt. Z cewek w tym silniku ? Czy nowy uniwersalny bedzie pasował z "alledrogo"?
Dodam także , że byłem na wadze łódka + silnik i osprzęt to waga 560kg

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Parę filmów z płyłwania :






Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2016, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8782
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2027
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kolega miał taką samą, ale z silnikiem FSO 1500 zabudowanym w środku kokpitu i sterowaniem strugowodnym. Chodziła przyzwoicie.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2016, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Polonez też miał coś koło 80km.
Ale mój silnik ma 45km i coś za wolno płynie wina śruby ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2016, o 08:44 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Prędkość łódki nie zależy liniowo od ciągu silnika. W miarę zbliżania się do prędkości granicznej (http://skotboats.blogspot.com/2011/03/projektowanie-jachtow-graniczna.html) potrzeba coraz większej siły do pokonania oporu falowego.W pewnym momencie łódź wchodzi w ślizg, opór gwałtownie maleje i możliwe jest uzyskanie sporych prędkości. Do wejścia w ślizg potrzebna jest jednak spora moc. Nie wiem czy twój silnik tyle da rady. Wg. zasłyszanych gdzieś szacunków, potrzeba 1KM na każde 10kg łódki, żeby wejść w ślizg.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2016, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Czy silnik hmmm...
Jaka jest różnica miedzy 450 a 360 ?
Silnik sprawdzany manometrem na e cylindrach pokazuje 1 mpa auto z silnikiem benz musi mieć 0,6 ciśnienia aby w miare chodził. Więc sądze, że moc jest. Zakupiłem ten silnik ze szwecji.
A jest jakaś szansa na wymianę śruby czy montażu płytki akwitacyjnej.
Waga łodzi to 560kg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2016, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
średnica wałka to 20mm dlugość ok 11mm bo 1 cm na zaślepkę od śruby skręcaną i przechodzącą przez rowek jest .

Teraz jak bedę na wodzie ustawie na max kąt trymu ręcznego i nagram wam filmik oraz sprawdzę szybkość na gps i max obroty.
Tak jak na zdjęciu zaznaczone.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2016, o 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Wydaję mi się ,że z tą srubą coś nie halo...
Tzn montowana jest na wałek 20mm i nie osadzona na wieloklinie tylko przełożona śrubka 12.9 stop przez śrubę napędową i oś silnika.
Właśnie szukam 450 ze spodziną , ale ciężko znaleść...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2016, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
11 cali śruba to max która wejdzie w obecną spodzinę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2016, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8782
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2027
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A jakie obroty są podczas jazdy?
Taka motorówka powinna ważyć połowę mniej...
Może dno jest chropowate?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2016, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
charakterystyka napędu to jedno
reszta własnych domniemań to drugie

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2016, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13725
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dla mnie to silnik "nie wchodzi na obroty"
Za duży skok/średnica śruby w stosunku do potrzeb.
Najprostszym sposobem było by znalezć śrubę o mniejszym skoku...
lub:
viewtopic.php?f=67&t=22549&p=377275&hilit=wietierok+%C5%9Bruba#p377459


MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 217 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: M@rek, xjrparker23 i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL