Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Naprawa motorówki Pomocy
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=9040
Strona 5 z 8

Autor:  Wojciech [ 5 lis 2011, o 11:19 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
Wojciechu orginalnie na tej motorówce byl silnik stacjonarny sadze, że on chyba troche wiecej ważył od tego VOLVO... hmmmm

Zgadza się .

Autor:  robhosailor [ 5 lis 2011, o 11:28 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mariaciuncia napisał(a):
podają 4 cm

Nawet! No właśnie...

Autor:  przemek [ 5 lis 2011, o 11:44 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mariaciuncia napisał(a):
Sprowokował mnie Wojciech i zajrzałem do instrukcji hondy a tam podają 4 cm, mała łódka ten zapas musi mieć ciut większy bo jest bardziej czuła na przemieszczanie załogi.


Dokładnie. Czym większy motorek, tym przeważnie wyżej montowany. Duże motory często mają płytę antykawitacyjną na poziomie dna. Spotkałem się też z 5cm obniżenia płyty dla jakiegoś malutkiego silniczka.
Pozdrawiam
Przemek

Autor:  mellucci [ 5 lis 2011, o 15:35 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

okej u mnie mam ok 1;2cm od dołu :) tak jak pisaliscie

ps. silnik przymierzyłem dzisiaj jest okej
na dniach reszta pracy
kilka zdjec z dzisiejszego dnia :))




ps. mam pytanie do was jak mogie poznac czy silnik można złożyc do poziomu ? bo podczas płyłwania jest w pionie prawda ? nic takiego nie widze na tym moim stojaku abym mogł sobie regulowac (jedynie położenie po montażu) chyba caly czas musi byc w pionie ...hmmmm, ważne to dla mnie bo wiedzial bym czy ta zabudowe mam zrobic wieksza do srodka bo jak nie to wglebienie narazie 20cm bedzie ...
ps. jeszcze pytanie jak wykonac odpłyłw wody z tego odstojnika jak sie nazbiera podczas płyłwania ? co bede potrzebował czy mogie wlaminowac kawałek węża ogrodowego ?:D

***********

tak wyglada te mocowanie silnika do skorupy ::


czy istnieje mozliwosc ustawienia silnika w pozycji - , bo aktrualnie stoi tak I

***********

dreczace mnie pytania ::

Załączniki:
20111105214.jpg
20111105214.jpg [ 171.59 KiB | Przeglądane 6385 razy ]
20111105212.jpg
20111105212.jpg [ 183.85 KiB | Przeglądane 6385 razy ]
20111105211.jpg
20111105211.jpg [ 211.43 KiB | Przeglądane 6385 razy ]
20111105214.jpg
20111105214.jpg [ 163.34 KiB | Przeglądane 6387 razy ]
20111105213.jpg
20111105213.jpg [ 167.73 KiB | Przeglądane 6387 razy ]
20111105212.jpg
20111105212.jpg [ 189.01 KiB | Przeglądane 6387 razy ]
20111105211.jpg
20111105211.jpg [ 207.02 KiB | Przeglądane 6387 razy ]
20111105210.jpg
20111105210.jpg [ 117.94 KiB | Przeglądane 6387 razy ]
20111105209.jpg
20111105209.jpg [ 150.23 KiB | Przeglądane 6395 razy ]
20111105208.jpg
20111105208.jpg [ 147.01 KiB | Przeglądane 6395 razy ]
20111105207.jpg
20111105207.jpg [ 191.47 KiB | Przeglądane 6395 razy ]
20111105206.jpg
20111105206.jpg [ 91.43 KiB | Przeglądane 6395 razy ]
20111105205.jpg
20111105205.jpg [ 171.5 KiB | Przeglądane 6395 razy ]

Autor:  bosman30 [ 5 lis 2011, o 19:35 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Kolego...wzmocnienie pawęży pod silnik w motorówce robi sie od burty do burty,niestety ale u siebie masz żle zrobione,masz 100% szans by go utracić.

Autor:  mellucci [ 5 lis 2011, o 20:57 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

a jeżeli nałoże jeszcze na to kilkanascie warstw maty od lewej do prawej na rufie ?

Autor:  bosman30 [ 5 lis 2011, o 21:12 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Rufa ma być sztywna na całym odcinku,samo położenie kilku warstw nie rozwiąże problemu.

Autor:  mellucci [ 5 lis 2011, o 21:15 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

a jeszcze jakies inne rozwiazanie ?

Autor:  mellucci [ 6 lis 2011, o 09:25 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
okej u mnie mam ok 1;2cm od dołu :) tak jak pisaliscie

ps. silnik przymierzyłem dzisiaj jest okej
na dniach reszta pracy
kilka zdjec z dzisiejszego dnia :))




ps. mam pytanie do was jak mogie poznac czy silnik można złożyc do poziomu ? bo podczas płyłwania jest w pionie prawda ? nic takiego nie widze na tym moim stojaku abym mogł sobie regulowac (jedynie położenie po montażu) chyba caly czas musi byc w pionie ...hmmmm, ważne to dla mnie bo wiedzial bym czy ta zabudowe mam zrobic wieksza do srodka bo jak nie to wglebienie narazie 20cm bedzie ...
ps. jeszcze pytanie jak wykonac odpłyłw wody z tego odstojnika jak sie nazbiera podczas płyłwania ? co bede potrzebował czy mogie wlaminowac kawałek węża ogrodowego ?:D

***********

tak wyglada te mocowanie silnika do skorupy ::


czy istnieje mozliwosc ustawienia silnika w pozycji - , bo aktrualnie stoi tak I

***********

dreczace mnie pytania ::



odpowie mi ktos na te pytania ? pomijamy je

Autor:  mellucci [ 6 lis 2011, o 17:58 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

kolego bossman a co myslisz o takim wzmocnieniu:
płyta wzmocniona 2ma katownikami przykreconymi do wlaminowanych deseczek na brucie śrubami wykonana z nierdzewki grubosci 1mm. Uważam, że to w zupełnosci juz teraz powinno wystarczyc, ten moj stelaż obecny jest bardzo mocny zabezpieczony klikami i listwa na dole blokująca przykrecona do głównego stelaża podłogi...

Załączniki:
20111105209.jpg
20111105209.jpg [ 156.23 KiB | Przeglądane 6924 razy ]

Autor:  bosman30 [ 6 lis 2011, o 18:22 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Poniżej link obcojęzyczny,pawęż robiona pod Zetkę ale tak powinna wyglądac prawidłowo zrobiona.
http://translate.google.pl/translate?hl ... cpolk.com/

Autor:  mellucci [ 6 lis 2011, o 18:25 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

dzieki za lekture :) ps. tam gdzie mam te sklejki też mam 1 sklejkie laminat; 2ga sklejka i laminat a potem te kliny ....
Kolego bosman a potrafił byś mi odpowiedziec na moje pytania ze zdjec (strona 5)

Autor:  bosman30 [ 6 lis 2011, o 18:50 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Wydłutuj to co wlaminowałeś,zrób szablon całej pawęży.Sklej elementy wzmocnienia ze sklejki na taką grubość abyś mógł obsadzić silnik.Wklej całość na rufie,oblaminuj to z zakładką na burty po + - 15 cm.Na odcinku gdzie będzie silnik wisiał załam kanty i zalaminuj by nie piło wody.

***********

Tym bardziej że masz idealne dojscie do pawęży.

Autor:  mellucci [ 6 lis 2011, o 20:56 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

a co myslisz jakbym dorobil po bokach jeszcze takie 2 grubosci sklejki i polaczyl je na laminacie pare warstw + zakładka na burty ?

ale jeszcze tak szczeże czy napewno takie wzmocnienie co mam wykonane nie wytrzyma tego silnika ?

Autor:  Wojciech [ 6 lis 2011, o 21:17 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
20111105214.jpg

To pokrętło, to może być blokada kolumny silnika.
Cięgno natomiast może współpracować z blokadą "odchylenia" silnika.
Mellucci spróbuj rozruszać te elementy ...być może są zapieczone lub skorodowane.
Zanim zabudujesz silnik dokonaj konserwacji wszystkich elementów ruchomych.

mellucci napisał(a):
20111105211.jpg

Śruba, którą wskazujesz na zdjęciu zamyka komorę przekładni .
Tym otworem wlejesz nowy olej przekładniowy.
Czy pod przekładnią nie znajduje się otwór spustowy dla oleju ?

Ten drugi podłużny otwór może być wlotem wody do pompy wodnej silnika.

Autor:  robhosailor [ 6 lis 2011, o 21:19 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
ale jeszcze tak szczeże czy napewno takie wzmocnienie co mam wykonane nie wytrzyma tego silnika ?

Może wytrzyma, a może nie. Wbrew pozorom siły tam będą spore, bo silnik jest ciężki - dla porównania:
Ta łódka jest niby dostosowana do wożenia silnika 4-5 KM na pawęży
Obrazek
DSC_3049 by klonersi, on Flickr

Obrazek
DSC_3133 by klonersi, on Flickr

Wyobraź sobie, że dębowa deska wzmocnienia pawęży pękła. Silnik (lekki przecież) nie odpadł, ale po sezonie trzeba było zrobić wzmocnienie...

Autor:  mellucci [ 6 lis 2011, o 21:28 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Wkoncu koledzy doczekalem sie odpowiedzi :D piwo dla każdego heheh

tak te elementy sa troche pordzewiałe, i bede je konserwował
a teraz takie pytanie czy mogie moj silnik położyc tak jak jest ten johnson na zdjeciu :

Załączniki:
silnik.JPG
silnik.JPG [ 18.64 KiB | Przeglądane 6680 razy ]

Autor:  Wojciech [ 6 lis 2011, o 21:39 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
a teraz takie pytanie czy mogie moj silnik położyc tak jak jest ten johnson na zdjeciu

Jeżeli Volvo posiada mechanizm blokowania kolumny , to możesz.

Autor:  mellucci [ 6 lis 2011, o 21:43 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

a widac gdzies ten mechanizm na zdjeciach ?? gdzie moze sie znajdowac ?

Autor:  Wojciech [ 6 lis 2011, o 21:44 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Widzę na Twoim foto, że możesz silnik odchylać od pionu oraz regulować odchylenie w pięciu pozycjach na sworzniu z dołu jarzma silnika.

***********

mellucci napisał(a):
20111105211.jp
mellucci napisał(a):
20111105212.jpg


Te dwa zdjęcia przedstawiają mechanizm blokowania kolumny.

***********

Wyciąg ten umieszczony w jednym z pięciu otworów sworzeń ( srebrny na foto) całkowicie , na nim zamyka się blokada odchylenia silnika, która u Ciebie może być zapieczona.
Wówczas jarzmo silnika odchyli się od kolumny.

Załączniki:
20111105210.jpg
20111105210.jpg [ 117.94 KiB | Przeglądane 6659 razy ]

Autor:  ludo52 [ 7 lis 2011, o 01:45 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
a widac gdzies ten mechanizm na zdjeciach ?? gdzie moze sie znajdowac ?

Na zdjęciu zasłaniasz go ręką.
Sugestia bosmana30 odnośnie wzmocnienia pawęży sklejką jest optymalna bo to, co wymyśliłeś ,miało by sens wtedy, gdyby silnik wpychał pawęż do wewnątrz a on ją wyrywa i to dosyć intensywnie na zasadzie dźwigni. Ten kawałek świerkowego śmiecia nie wytrzyma dobrej prze-gazówki jeżeli ten silnik jest sprawny i osiągnie 80% mocy.
Wojciech1968
ten trzpień służy do trymowania silnika (z zamykaniem blokady masz racje a jak ją otworzyć napisali Mu na motorowodnym)
Śruba do spuszczania oleju jest poniżej przekładni (chyba ją widać na zdjęciu) ale trzeba odskrobać trochę farby

Autor:  Wojciech [ 7 lis 2011, o 10:06 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

ludo52 napisał(a):
Wojciech1968
ten trzpień służy do trymowania silnika

Dokładnie tak....wskazałem wyciągnięcie go gdy mechanizm jest zapieczony / zblokowany.
Ułatwi to bez zniszczenia zaczepów blokady podniesienie jarzma silnika.

Autor:  mellucci [ 7 lis 2011, o 11:08 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

a na czym polega dokladnie te trymowanie ? tak ogólnie tylko bo pozniej bede to poznawał zapewne :)

Autor:  Wojciech [ 7 lis 2011, o 11:25 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
a na czym polega dokladnie te trymowanie ?

Ustawianie silnika w prawidłowym położeniu .
W Twoim jest pięciostopniowa ręczna regulacja przy pomocy sworznia / trzpienia.
To ustawienie przeprowadzasz po zwodowaniu łodzi.
Odchylenie silnika do tyłu może powodować podnoszenie dziobu podczas płynięcia łodzią, zaś przestawienie kolumny silnika bliżej pawęży powoduje zagłębianie dziobu .
Ustawienie / trymowanie musi być optymalnie ustawione by łódź możliwie bez oporów płynęła bez zbędnego zużycia paliwa na pokonanie oporów wody na kadłubie.

Autor:  mariaciuncia [ 7 lis 2011, o 12:56 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
a na czym polega dokladnie te trymowanie


W trymowaniu chodzi o to aby przy pracującym silniku os sruby była równoległa do płaszczyzny wody.

Autor:  Wojciech [ 7 lis 2011, o 13:00 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mariaciuncia napisał(a):
W trymowaniu chodzi o to aby przy pracującym silniku o

Co o ? :D

Autor:  mariaciuncia [ 7 lis 2011, o 13:10 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

Nieskończony post wysłał się niechcący.

mellucci ściągnij sobie jakikolwiek manual do silnika, znajdziesz w nim sporo informacji przydatnych, bo jesteś zielony jak szczypiorek :D Podaj adres, to wrzucę Ci coś.

Autor:  mellucci [ 8 lis 2011, o 09:49 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci@interia.pl

***********

Chodzi o takie cos ?

***********

mariaciuncia napisał(a):
mellucci napisał(a):
a na czym polega dokladnie te trymowanie


W trymowaniu chodzi o to aby przy pracującym silniku os sruby była równoległa do płaszczyzny wody.
patrz zdjecie

***********

Wojciech1968 napisał(a):
Widzę na Twoim foto, że możesz silnik odchylać od pionu oraz regulować odchylenie w pięciu pozycjach na sworzniu z dołu jarzma silnika.


czyli nie posiada mechanizmu blokowania kolumny ?

Załączniki:
lodz.jpg
lodz.jpg [ 34.59 KiB | Przeglądane 6364 razy ]

Autor:  mellucci [ 11 lis 2011, o 16:42 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

czy jak spuszcze i napełnie olej przekladniowy w silniku, chcac nastepnie odkrecis stope w celu udrożnienia pompy wody bede musial ponownie spuszczac olej ? czy nie ?

Autor:  Wojciech [ 11 lis 2011, o 17:38 ]
Tytuł:  Re: Naprawa motorówki Pomocy

mellucci napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Widzę na Twoim foto, że możesz silnik odchylać od pionu oraz regulować odchylenie w pięciu pozycjach na sworzniu z dołu jarzma silnika.


czyli nie posiada mechanizmu blokowania kolumny ?


Posiada element , który zamyka blokadę na sworzniu w jednym z pięciu otworów ustawienia pozycji kolumny silnika.

mellucci napisał(a):
czy jak spuszcze i napełnie olej przekladniowy w silniku, chcac nastepnie odkrecis stope w celu udrożnienia pompy wody bede musial ponownie spuszczac olej ? czy nie ?


Największy problem jest w tym, że nie posiadasz schematu tego silnika...ja też nie mam. Przypuszczać tylko mogę, że po rozkręceniu kolumny silnika i części kolumny , w której znajduje się pompa wodna ( nad przekładnią ) nie będzie konieczne abyś musiał ponownie wymieniać olej w przekładni oddzielonej od pompy simeringiem.

Strona 5 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/