Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 18:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 217 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lis 2011, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
a jeżeli nałoże jeszcze na to kilkanascie warstw maty od lewej do prawej na rufie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2009, o 17:32
Posty: 175
Lokalizacja: Poland Rowing Team
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Rufa ma być sztywna na całym odcinku,samo położenie kilku warstw nie rozwiąże problemu.

_________________
Nigdy nie można ufać łysemu i rudemu.Rudy wiadomo zdradliwy a łysy mogł być kiedyś rudy.



Za ten post autor bosman30 otrzymał podziękowanie od: mellucci
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
a jeszcze jakies inne rozwiazanie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
mellucci napisał(a):
okej u mnie mam ok 1;2cm od dołu :) tak jak pisaliscie

ps. silnik przymierzyłem dzisiaj jest okej
na dniach reszta pracy
kilka zdjec z dzisiejszego dnia :))




ps. mam pytanie do was jak mogie poznac czy silnik można złożyc do poziomu ? bo podczas płyłwania jest w pionie prawda ? nic takiego nie widze na tym moim stojaku abym mogł sobie regulowac (jedynie położenie po montażu) chyba caly czas musi byc w pionie ...hmmmm, ważne to dla mnie bo wiedzial bym czy ta zabudowe mam zrobic wieksza do srodka bo jak nie to wglebienie narazie 20cm bedzie ...
ps. jeszcze pytanie jak wykonac odpłyłw wody z tego odstojnika jak sie nazbiera podczas płyłwania ? co bede potrzebował czy mogie wlaminowac kawałek węża ogrodowego ?:D

***********

tak wyglada te mocowanie silnika do skorupy ::


czy istnieje mozliwosc ustawienia silnika w pozycji - , bo aktrualnie stoi tak I

***********

dreczace mnie pytania ::



odpowie mi ktos na te pytania ? pomijamy je


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 17:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
kolego bossman a co myslisz o takim wzmocnieniu:
płyta wzmocniona 2ma katownikami przykreconymi do wlaminowanych deseczek na brucie śrubami wykonana z nierdzewki grubosci 1mm. Uważam, że to w zupełnosci juz teraz powinno wystarczyc, ten moj stelaż obecny jest bardzo mocny zabezpieczony klikami i listwa na dole blokująca przykrecona do głównego stelaża podłogi...


Załączniki:
20111105209.jpg
20111105209.jpg [ 156.23 KiB | Przeglądane 6807 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2009, o 17:32
Posty: 175
Lokalizacja: Poland Rowing Team
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Poniżej link obcojęzyczny,pawęż robiona pod Zetkę ale tak powinna wyglądac prawidłowo zrobiona.
http://translate.google.pl/translate?hl ... cpolk.com/

_________________
Nigdy nie można ufać łysemu i rudemu.Rudy wiadomo zdradliwy a łysy mogł być kiedyś rudy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
dzieki za lekture :) ps. tam gdzie mam te sklejki też mam 1 sklejkie laminat; 2ga sklejka i laminat a potem te kliny ....
Kolego bosman a potrafił byś mi odpowiedziec na moje pytania ze zdjec (strona 5)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2009, o 17:32
Posty: 175
Lokalizacja: Poland Rowing Team
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wydłutuj to co wlaminowałeś,zrób szablon całej pawęży.Sklej elementy wzmocnienia ze sklejki na taką grubość abyś mógł obsadzić silnik.Wklej całość na rufie,oblaminuj to z zakładką na burty po + - 15 cm.Na odcinku gdzie będzie silnik wisiał załam kanty i zalaminuj by nie piło wody.

***********

Tym bardziej że masz idealne dojscie do pawęży.

_________________
Nigdy nie można ufać łysemu i rudemu.Rudy wiadomo zdradliwy a łysy mogł być kiedyś rudy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
a co myslisz jakbym dorobil po bokach jeszcze takie 2 grubosci sklejki i polaczyl je na laminacie pare warstw + zakładka na burty ?

ale jeszcze tak szczeże czy napewno takie wzmocnienie co mam wykonane nie wytrzyma tego silnika ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mellucci napisał(a):
20111105214.jpg

To pokrętło, to może być blokada kolumny silnika.
Cięgno natomiast może współpracować z blokadą "odchylenia" silnika.
Mellucci spróbuj rozruszać te elementy ...być może są zapieczone lub skorodowane.
Zanim zabudujesz silnik dokonaj konserwacji wszystkich elementów ruchomych.

mellucci napisał(a):
20111105211.jpg

Śruba, którą wskazujesz na zdjęciu zamyka komorę przekładni .
Tym otworem wlejesz nowy olej przekładniowy.
Czy pod przekładnią nie znajduje się otwór spustowy dla oleju ?

Ten drugi podłużny otwór może być wlotem wody do pompy wodnej silnika.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Ostatnio edytowano 6 lis 2011, o 21:20 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16810
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mellucci napisał(a):
ale jeszcze tak szczeże czy napewno takie wzmocnienie co mam wykonane nie wytrzyma tego silnika ?

Może wytrzyma, a może nie. Wbrew pozorom siły tam będą spore, bo silnik jest ciężki - dla porównania:
Ta łódka jest niby dostosowana do wożenia silnika 4-5 KM na pawęży
Obrazek
DSC_3049 by klonersi, on Flickr

Obrazek
DSC_3133 by klonersi, on Flickr

Wyobraź sobie, że dębowa deska wzmocnienia pawęży pękła. Silnik (lekki przecież) nie odpadł, ale po sezonie trzeba było zrobić wzmocnienie...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Wkoncu koledzy doczekalem sie odpowiedzi :D piwo dla każdego heheh

tak te elementy sa troche pordzewiałe, i bede je konserwował
a teraz takie pytanie czy mogie moj silnik położyc tak jak jest ten johnson na zdjeciu :


Załączniki:
silnik.JPG
silnik.JPG [ 18.64 KiB | Przeglądane 6563 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mellucci napisał(a):
a teraz takie pytanie czy mogie moj silnik położyc tak jak jest ten johnson na zdjeciu

Jeżeli Volvo posiada mechanizm blokowania kolumny , to możesz.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
a widac gdzies ten mechanizm na zdjeciach ?? gdzie moze sie znajdowac ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Widzę na Twoim foto, że możesz silnik odchylać od pionu oraz regulować odchylenie w pięciu pozycjach na sworzniu z dołu jarzma silnika.

***********

mellucci napisał(a):
20111105211.jp
mellucci napisał(a):
20111105212.jpg


Te dwa zdjęcia przedstawiają mechanizm blokowania kolumny.

***********

Wyciąg ten umieszczony w jednym z pięciu otworów sworzeń ( srebrny na foto) całkowicie , na nim zamyka się blokada odchylenia silnika, która u Ciebie może być zapieczona.
Wówczas jarzmo silnika odchyli się od kolumny.


Załączniki:
20111105210.jpg
20111105210.jpg [ 117.94 KiB | Przeglądane 6542 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 01:45 

Dołączył(a): 29 lip 2011, o 22:27
Posty: 26
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mellucci napisał(a):
a widac gdzies ten mechanizm na zdjeciach ?? gdzie moze sie znajdowac ?

Na zdjęciu zasłaniasz go ręką.
Sugestia bosmana30 odnośnie wzmocnienia pawęży sklejką jest optymalna bo to, co wymyśliłeś ,miało by sens wtedy, gdyby silnik wpychał pawęż do wewnątrz a on ją wyrywa i to dosyć intensywnie na zasadzie dźwigni. Ten kawałek świerkowego śmiecia nie wytrzyma dobrej prze-gazówki jeżeli ten silnik jest sprawny i osiągnie 80% mocy.
Wojciech1968
ten trzpień służy do trymowania silnika (z zamykaniem blokady masz racje a jak ją otworzyć napisali Mu na motorowodnym)
Śruba do spuszczania oleju jest poniżej przekładni (chyba ją widać na zdjęciu) ale trzeba odskrobać trochę farby


Ostatnio edytowano 7 lis 2011, o 07:58 przez Reling, łącznie edytowano 1 raz
usunąłem zdublowany tekst


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
ludo52 napisał(a):
Wojciech1968
ten trzpień służy do trymowania silnika

Dokładnie tak....wskazałem wyciągnięcie go gdy mechanizm jest zapieczony / zblokowany.
Ułatwi to bez zniszczenia zaczepów blokady podniesienie jarzma silnika.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
a na czym polega dokladnie te trymowanie ? tak ogólnie tylko bo pozniej bede to poznawał zapewne :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mellucci napisał(a):
a na czym polega dokladnie te trymowanie ?

Ustawianie silnika w prawidłowym położeniu .
W Twoim jest pięciostopniowa ręczna regulacja przy pomocy sworznia / trzpienia.
To ustawienie przeprowadzasz po zwodowaniu łodzi.
Odchylenie silnika do tyłu może powodować podnoszenie dziobu podczas płynięcia łodzią, zaś przestawienie kolumny silnika bliżej pawęży powoduje zagłębianie dziobu .
Ustawienie / trymowanie musi być optymalnie ustawione by łódź możliwie bez oporów płynęła bez zbędnego zużycia paliwa na pokonanie oporów wody na kadłubie.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
mellucci napisał(a):
a na czym polega dokladnie te trymowanie


W trymowaniu chodzi o to aby przy pracującym silniku os sruby była równoległa do płaszczyzny wody.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Ostatnio edytowano 7 lis 2011, o 13:00 przez mariaciuncia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mariaciuncia napisał(a):
W trymowaniu chodzi o to aby przy pracującym silniku o

Co o ? :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Nieskończony post wysłał się niechcący.

mellucci ściągnij sobie jakikolwiek manual do silnika, znajdziesz w nim sporo informacji przydatnych, bo jesteś zielony jak szczypiorek :D Podaj adres, to wrzucę Ci coś.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 09:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
mellucci@interia.pl

***********

Chodzi o takie cos ?

***********

mariaciuncia napisał(a):
mellucci napisał(a):
a na czym polega dokladnie te trymowanie


W trymowaniu chodzi o to aby przy pracującym silniku os sruby była równoległa do płaszczyzny wody.
patrz zdjecie

***********

Wojciech1968 napisał(a):
Widzę na Twoim foto, że możesz silnik odchylać od pionu oraz regulować odchylenie w pięciu pozycjach na sworzniu z dołu jarzma silnika.


czyli nie posiada mechanizmu blokowania kolumny ?


Załączniki:
lodz.jpg
lodz.jpg [ 34.59 KiB | Przeglądane 6247 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
czy jak spuszcze i napełnie olej przekladniowy w silniku, chcac nastepnie odkrecis stope w celu udrożnienia pompy wody bede musial ponownie spuszczac olej ? czy nie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mellucci napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Widzę na Twoim foto, że możesz silnik odchylać od pionu oraz regulować odchylenie w pięciu pozycjach na sworzniu z dołu jarzma silnika.


czyli nie posiada mechanizmu blokowania kolumny ?


Posiada element , który zamyka blokadę na sworzniu w jednym z pięciu otworów ustawienia pozycji kolumny silnika.

mellucci napisał(a):
czy jak spuszcze i napełnie olej przekladniowy w silniku, chcac nastepnie odkrecis stope w celu udrożnienia pompy wody bede musial ponownie spuszczac olej ? czy nie ?


Największy problem jest w tym, że nie posiadasz schematu tego silnika...ja też nie mam. Przypuszczać tylko mogę, że po rozkręceniu kolumny silnika i części kolumny , w której znajduje się pompa wodna ( nad przekładnią ) nie będzie konieczne abyś musiał ponownie wymieniać olej w przekładni oddzielonej od pompy simeringiem.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Może zajść potrzeba wymiany uszczelnienia na wałku, pomiędzy pompą wody a przekładnią.
Uszczelnienia może tez wymagać wał śruby.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mellucci napisał(a):
czy jak spuszcze i napełnie olej przekladniowy w silniku, chcac nastepnie odkrecis stope w celu udrożnienia pompy wody bede musial ponownie spuszczac olej ? czy nie ?


Proponuje abyś pompą ( udrożnieniem jej ) zajął się przed wymianą oleju przekładniowego.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Ajc wojciech nowego avatara sobie strzeliłes ta ?:D
dzieki koledzy za odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mellucci napisał(a):
Ajc wojciech nowego avatara sobie strzeliłes ta ?:D

:D Ba, nówka tego roczna z rejsu :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2012, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2011, o 11:15
Posty: 117
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Dzisiejsze poranne zdjecie ...
jeszcze miesiac i prace ruszaja :) pozdrawiam koledzy :)


Załączniki:
16 luty 12.jpg
16 luty 12.jpg [ 224.49 KiB | Przeglądane 4554 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 217 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 186 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL