Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 maja 2024, o 20:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 sty 2016, o 13:13 

Dołączył(a): 12 gru 2015, o 16:31
Posty: 8
Lokalizacja: Sztokholm
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Skiper
Czy jest mozliwosc ocynkowanieprzyrdzawialego 40 merowego 8mm Łańcucha.
Moze jakis kontakt
Pozdrawiam
Sylvester Klara


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jest. Poszukaj galwanizerni... Oczyszczą z rdzy w kąpieli kwasowej a potem, po wypłukaniu, ocynkują w kąpieli cynkowej.
Bardzo pożyteczny zabieg i zdecydowanie tańszy od kupna nowego łańcucha - póki korozja jest powierzchniowa można to spokojnie zrobić. Ot, po prostu przejrzyj łańcuch zanim to zrobisz - możesz przeszlifować papierem ściernym powiedzmy co 20-te ogniwo jeśli nie jesteś pewien i pomierzyć po oszlifowaniu, da Ci to pojęcie o ubytku (nie powinien być zbyt duży, póki jest to nadal zbliżone do 8 mm grubości jest ok) i przyjrzyj się po kolei ogniwom czy nie ma jakiś większych miejscowych ubytków (nie chcesz odkryć po fakcie, że w środku łańcucha masz kilka ogniw z wżerami na pół średnicy....). Jednym słowem, skontroluj porządnie łańcuch przed podjęciem decyzji. Jeśli jest to tylko normalna, nie nadmierna powierzchniowa korozja to śmiało oddaj do ocynkowania.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 15:17 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Moniia napisał(a):
Poszukaj galwanizerni... Oczyszczą z rdzy w kąpieli kwasowej a potem, po wypłukaniu, ocynkują w kąpieli cynkowej.
Może się nie znam, ale jak dla mnie cynkowanie łańcucha morskiego to tylko ogniowe (czytaj: nie elektrolityczne).



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowania - 2: jedrek, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 15:37 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8038
Podziękował : 1873
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: -
Słowem: googla pytać o 'cynkownię' (o 'ocynkownię' też, znaczy ;) ) Nie brakuje.
A zakład na wszelki wypadek zapytać czy robią łańcuchy - mówią iże potrzebna jest i wyższa temperatura i odpowiedni stelaż, wirówka (czy jak tam kto ma) który łańcuchem porusza jakoś by się ogniwa nie zlutowały na sztywno :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Owszem, ogniowe. Z przyzwyczajenia napisałam galwanizernia - cynkowanie ogniowe po angielsku to "hot-dip galvanizing", a ja tego używam tylko po angielsku...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 20:20 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Ryś napisał(a):
by się ogniwa nie zlutowały na sztywno
Jakby co, to taki posklejany łańcuch jak nie weźmiesz i nie pe....sz o beton raz i dwa i trzy to się porozkleja :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Może to zastosować?
http://www.zingametall.and.pl/1_1_zalety.htm
Z opisów i certyfikatów wygląda obiecująco.
Ktoś miał do czynienia?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13393
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Sylvester Klara napisał(a):
Czy jest mozliwosc ocynkowanieprzyrdzawialego 40 merowego 8mm Łańcucha.
Moze jakis kontakt

Zapytaj w AIP Gliwice http://www.aip.com.pl/57,nowa-oferta-ai ... hutniczych

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17318
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2183
Otrzymał podziękowań: 3596
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Z
Moniia napisał(a):
ja tego używam tylko po angielsku...
W sensie, że cynkowałaś w Anglii? Moniia Ty śpiewasz? Pytam, bo niejaka Villas miała takie samo tempo zapominania polskiego. :-) :-)

A w kwestii łańcuchów. Jeżeli - korodując - te 8 mm zmniejszyło się do 6-7 mm, to wcale nie znaczy, że się nie nadaje jako łańcuch kotwiczny - może był przewymiarowany, z tym , że taki zmniejszony łańcuch słabo układa się na kole orzechowym (czyt. spada, wkurza, gra nie warta świeczki).

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: PITER GAZU
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marek, nie czepiaj się, ja polskiego nie zapominam. Ja po prostu znacznie więcej używam angielskiego i akurat tego terminu używałam wyłącznie po angielsku, przynajmniej w stosunku do łańcucha, no i głupio z rozpędu napisałam o galwanizerni.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 09:27 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Z doświadczenia nowy a galwanizowany wychodzi podobnie cenowo więc nie wiem czy warto się bawić ( zwłaszcza jeżeli nie jesteś pewny ile ze średnicy straciłeś).

Pozdrawiam Adam

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 15:02 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Jeśli pochodzisz z Małopolski to polecam Ocynkownię Śląsk w Chrzanowie. Tanio i solidnie i chyba można też "na fuchę" gdy coś jest niepewne co do stanu a nie chcesz ryzykować kasy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Moja babiczka pochodzi z Chrzanowa!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 15:38 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1429
Podziękował : 522
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
brodaty napisał(a):
Ocynkownię

O cynkownia. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 15:58 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
Cynkownia ogniowa - Rawa Mazowiecka, Siedlce 2zł/kg adresy w sieci

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 16:35 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
adaswa napisał(a):
nowy a galwanizowany wychodzi


nowy widziałem gdzieś cenę 100zł za metr, aż się zdziwiłem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 18:18 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8038
Podziękował : 1873
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: -
O jej... w sklepie dla bogatych yachtsmenów? ;)
Łańcuch kotwiczny żaden cud - zwyczajnie 'łańcuch krótkoogniwowy kalibrowany, testowany, ocynkowany ogniowo'. Norma DIN 776.
Zwykle sprzedają "klasę 3" (najsłabsza). U zwyczajnego producenta taki 8 milimetrowy pi razy rzędu 15 zł/metr (+ VAT). Lepsze klasy (do 7, 8) nawet 25 zł/m.
Ocynkowane ogniowo; bo ocynk elektrolityczny 3 zł taniej...
Co powinno dać skalę do porównań cenowych.
Dla ułatwienia kalkulacji dodam że 8 mm waży prawie 1,3 kg/m.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 09:59 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Cors. Mógłbyś mi wyjaśnić co dotyczy Twoja uwaga odnośnie mojego wpisu. Jak widzę z forum to jeszcze w tym roku do nikogo się nie doczepiłeś. Czyżbym był pierwszy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 11:15 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Nie bądż zaraz taki Miodek! Zapraszam na stronę Ocynkowni Śląsk.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Wiecie skąd ja wziąłem łańcuch ? ...........Z kątowni ..... :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13979
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
Dla ułatwienia kalkulacji dodam że 8 mm waży prawie 1,3 kg/m.


Kolega mnie wyprzedził...
Moje 50 metrów będzie więc ważyć 50 x 1,3 kg
i jest pytanie czy bardziej opłacałoby mi się jechać z tym gdzieś do ocynkowania a potem z powrotem czy może kupić nowy na miejscu prawie że w porcie...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ryś napisał(a):
O jej... w sklepie dla bogatych yachtsmenów? ;)
Łańcuch kotwiczny żaden cud - zwyczajnie 'łańcuch krótkoogniwowy kalibrowany, testowany, ocynkowany ogniowo'. Norma DIN 776.
Zwykle sprzedają "klasę 3" (najsłabsza). U zwyczajnego producenta taki 8 milimetrowy pi razy rzędu 15 zł/metr (+ VAT). Lepsze klasy (do 7, 8) nawet 25 zł/m.
Ocynkowane ogniowo; bo ocynk elektrolityczny 3 zł taniej...
Co powinno dać skalę do porównań cenowych.
Dla ułatwienia kalkulacji dodam że 8 mm waży prawie 1,3 kg/m.


Dasz jakieś konkretne namiary? Na łańcuchy z atestem?

Edit: bez sensu, wlasnie przeliczyłam ceny...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Ostatnio edytowano 26 kwi 2017, o 15:21 przez Moniia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 15:20 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8038
Podziękował : 1873
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: -
Każdy producent testuje tego typu łańcuch (obowiązkowo) na wytrzymałość, podczas produkcji. Bo to np. do dźwigów na zawiesia idzie.
Znam jednego, ale niewiele Ci z tego przyjdzie, geograficznie :) http://www.goralmet.pl/techniczne.php


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ryś napisał(a):
Każdy producent testuje tego typu łańcuch (obowiązkowo) na wytrzymałość, podczas produkcji. Bo to np. do dźwigów na zawiesia idzie.
Znam jednego, ale niewiele Ci z tego przyjdzie, geograficznie :) http://www.goralmet.pl/techniczne.php


Grade 3 And 4 nie idzie bo jest za słaba. Więc nie wszyscy testują, nie mają takiego obowiązku, przynajmniej u mnie.
Ale jak powiedziałam, bez sensu, przeliczyłam ceny w jednej z firm u mnie, 20+VAT wychodzi w złotówkach więc to samo praktycznie.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 15:27 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1100
Podziękował : 407
Otrzymał podziękowań: 398
Uprawnienia żeglarskie:
Moniia napisał(a):
Ryś napisał(a):
...'łańcuch krótkoogniwowy kalibrowany, testowany, ocynkowany ogniowo'. Norma DIN 776.
Zwykle sprzedają "klasę 3" (najsłabsza). U zwyczajnego producenta taki 8 milimetrowy pi razy rzędu 15 zł/metr (+ VAT). Lepsze klasy (do 7, 8) nawet 25 zł/m.
...Dla ułatwienia kalkulacji dodam że 8 mm waży prawie 1,3 kg/m.


No to przykładowo:
Łańcuch średnica 8 mm, DIN 766, ocynkowany ogniowo, klasa V (ulepszony cieplnie) - cena 30, - zł/m.

Obciążenie niszczące - 5 ton (50daN)

Ciężar (wg informacji ofertowej) - >1.35 kg/m.

Kontakt:
http://chojnowskielancuchy.bazarek.pl/o ... in766.html

Uwaga: wg DIN ciężar jednostkowy łańcucha kalibrowanego 8 mm wynosi 1.4 kg/m.
_____________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 18:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8038
Podziękował : 1873
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: -
Moniia napisał(a):
Więc nie wszyscy testują, nie mają takiego obowiązku, przynajmniej u mnie.
Jeśli sprzedają jako zgodny z normą, czyli "testowany", "proof test", to testują - nie mylmy z "atestem".
Idzie o napięcie całego produkowanego łańcucha siłą zgodnie z normą, od razu na linii.
Jakby co felernego, to trzaśnie im, nie dopiero nam ;) https://youtu.be/c1STTDTVlJI?t=268

Tomaszu, zrobiłeś mi smaka na piątą klasę :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ryś napisał(a):
Moniia napisał(a):
Więc nie wszyscy testują, nie mają takiego obowiązku, przynajmniej u mnie.
Jeśli sprzedają jako zgodny z normą, czyli "testowany", "proof test", to testują - nie mylmy z "atestem".
Idzie o napięcie całego produkowanego łańcucha siłą zgodnie z normą, od razu na linii.
Jakby co felernego, to trzaśnie im, nie dopiero nam ;) https://youtu.be/c1STTDTVlJI?t=268

Tomaszu, zrobiłeś mi smaka na piątą klasę :D


Zgodny z normą a "proof test" to dwa różne pojęcia, więc nie mieszaj.

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 19:14 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8038
Podziękował : 1873
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: -
To nie kącik językoznawstwa :)
Jeśli norma, EN, PN, ISO, czy jakaś, przewiduje test, to albo jest testowany, albo nie odpowiada normie.
Nie jakimsi "specyfikacjom zgodnym z DIN" - tylko prawnie obowiązującej (w Unii) normie jakościowej.

A to co pokazałaś jest opisane jasno: Not tested! I ani słowa jakoby "spełniał normę", jakąkolwiek. Znaczy klient został ostrzeżony, i reklamacji nie uwzględnia się :rotfl:


3 Definitions

For the purposes of this International Standard, the following definitions apply.
3.1
size of chain
The nominal diameter d of the steel wire or bar from which the chain is made.
3.2
breaking force
The maximum force which a sample of finished chain withstands during the course of a tensile test to destruction.
3.3
test force
The specified force to which a sample of the finished chain has to be subjected without exceeding the stated elongation.
3.4
proof force
The specified force to which, after processing (see 3.6), the whole of the chain has to be subjected without significant permanent deformation or damage.
This force may be re-applied to the whole of the new chain or to any part thereof by the purchaser or by his inspector at their discretion.
:cool:
3.5
percentage elongation
The extension expressed as a percentage of the gauge length.
3.6
processing
Any treatment of the chain subsequent to welding, for example heat treatment, calibration or surface treatment.
3.7
calibration
The application of force to the whole of the chain during the production process to control the link dimensions.
3.8
elastic limit
The maximum force which can be applied to the chain without producing permanent deformation.
3.9
setting force
The force applied to hold the sample under tension while the gauge length is marked and/or the extensometer is fitted.
Note 1 to entry: Other technical terms are illustrated in the force-extension diagram given in annex A.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ryś napisał(a):

A to co pokazałaś jest opisane jasno: Not tested! I ani słowa jakoby "spełniał normę", jakąkolwiek. Znaczy klient został ostrzeżony, i reklamacji nie uwzględnia się :rotfl:


[ A.


"Manufactured to the specification of DIN766"

Powtarzam, mieszasz, bo DIN766 nie określa wytrzymałości łańcucha. Jedynie rozmiar jego ogniw. I producent nie musi go testować. Niektórzy testują, ale nie certyfikują (nie można używać do podnoszenia etc), niektórzy certyfikują.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 20:19 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8038
Podziękował : 1873
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: -
Och... specyfikacje DIN istniały pół wieku temu, dziś nijak nie są "obowiązujące". Podobnie norma PN, wycofana naście lat temu. Bo teraz są nowe lepsiejsze unijne, tylko tak pokiełbaszone że nikt nie ogarnia na co dzień.
Jeszcze raz:
Handlarz nie musi nic, jeśli klient zgodzi się kupować nieokreślone dziadostwo.
Ale skoro producent i tak ma na linii maszynę która testuje, to powiedz: o czym to świadczy, że ktoś sprzedaje nie testowany? A czyjej produkcji? A dlaczego bez nabitej cechy?
Caveat emptor! :mrgreen:

P.S. Tomasz podrzucił ładną propozycję. Służę: podano siłę testową, tę do proof test... http://www.chojnowskielancuchy.pl/oferta/ognkr.pdf


Ostatnio edytowano 26 kwi 2017, o 20:27 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Dokładnie, Rysiu, dlatego jest "zgodnie ze specyfikacją" i "kalibrowany". Dzięki temu wiesz, że grzechotka windy kotwicznej będzie pasowała do łańcucha.

Notabene, istnieje norma ISO 4565 - która definicje takie same rozmiary łańcucha - z wyjątkiem 10mm! Jeśli mamy 10mm łańcuch MUSIMY SPRAWDZIĆ czy grzechotka jest do DIN766 czy do ISO bo różnica rozmiaru jest 2mm więc pasować nie będzie jak źle kupimy.
To tak dla informacji.

Ps Rysiu, dlatego wolę kupić łańcuch u znanego dostawcy (polecam Jimmy Green u mnie) gdzie dostanę certyfikat testu, mogę kupić łańcuchy grade 30, 40 aż do 70. I niewiele drożej.

Nie na wszystkim warto oszczędzać. Jeśli łańcuch zawiedzie, to stracę jacht. £200 oszczędności wygląda wtedy trochę mikro.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Kurczak, xjrparker23 i 136 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL