Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Jak zorganizować rejs dookoła świata
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=3&t=3801
Strona 1 z 4

Autor:  poomse [ 17 wrz 2009, o 22:35 ]
Tytuł:  Jak zorganizować rejs dookoła świata

Witajcie,

Przyjmijmy takie oto założenia:

1. Chcesz opłynąć świat jachtem (z zawijaniem do portów). Wypływasz gdzieś z polskiego wybrzeża i tam wracasz

2. Jesteś sam/a (na razie). To twoje marzenie. Poprzez takie forum, możesz skompletować załogę.

3. Nie masz własnej jednostki pływającej, więc trzeba pogadać z kimś kto ma.

4. Kasy na razie też nie masz, bo przecież o tym marzysz. Ale skoro marzysz, to zbierasz kasę tak, aby mając 50 lat opuścić ląd na dłużej

A teraz pytania:

1. Ile czasu zajmie opłynięcie globu, przyjmując kilka jednotygodniowych postojów w portach

2. Jak wyglądałoby to finansowo? Ile polskich złotówek trzeba skompletować ?

Nasuwają mi się tylko te dwa pytania. Rozwińmy temat, dodajmy wspólnie wątpliwości i spróbujmy je rozwiązać.

Jak będę miał 50 lat, to odezwę się na tym forum w celu kompletowania załogi. Bo to moje marzenie

Autor:  Maar [ 17 wrz 2009, o 23:08 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

poomse napisał(a):
Nasuwają mi się tylko te dwa pytania. Rozwińmy temat, dodajmy wspólnie wątpliwości i spróbujmy je rozwiązać.

Nie masz uzupełnionego pola "Data urodzenia" w profilu, więc nie wiem za ile lat będziesz tę swoją załogę kompletował :-)

Nie obrażaj się, ale IMHO te dwa pytania nie mają dużo sensu. Po pierwsze dlatego, że nie wiadomo nic o łódce - są takie co dzienne przebiegi mają takie, że świat okrążają w dwa miesiące i jednocześnie są jachty, którym do zamknięcia Wielkiej Pętli i dwóch lat nie starczy. W związku z tym, te Twoje kilka tygodni w portach jest pomijalnym błędem w obliczeniach.

Jeśli chodzi o forsę, to sprawa wygląda podobnie. Wiesz co Ci się rozleci po drodze i co będziesz musiał dokupić? Wiesz jak zarastać dno będzie? Mięso kupisz suszone czy peklowane a może liofilizowane?
No nie wiesz, więc nie wiesz też ile tych złotówek potrzebujesz.
Ruda Krautschneider wypływając z Polski w rejsy do RPA czy na Grenlandię miał w portfelu 6 czy 9 dolarów amerykańskich. Gdy wracał to kasa jachtowa z reguły zwiększała mu sie o prawie 100% :-)
Z kolei Zbyszek Jałocha musiał zainwestować 600 tys zł a i tak okazuje się, że w połowie drogi jest w finansowym dołku.
Wszystko zależy od okoliczności - może na wyspach Salomona najdzie Cię wena, zaczniesz pisać wiersze i wydawać je w Polsce? Zarobisz na jeszcze jedno okrążenie globu (czego Ci życzę) a może zwali się wszystko (czego z kolei Ci absolutnie nie życzę) i będziesz musiał sprzedać pozostawiony w Polsce dom, żeby wrócić na ojczyzny łono?

Marzenia są piękne, ale często kosztowne :-)

Autor:  poomse [ 18 wrz 2009, o 09:57 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Cytuj:
Nie masz uzupełnionego pola "Data urodzenia" w profilu, więc nie wiem za ile lat będziesz tę swoją załogę kompletował :-)


Za 25 lat osiągnę 50-tkę :D

Faktycznie, ciężko jest ustalić pułap cenowy, który pozwoli Ci okrążyć Wielką Pętlę, chociaż zszokowany jestem kwotą 600 tys. złotych, jaką wydał Zbyszek Jałocha.

A co do jachtu, to jaki byś Marku wybrał na ten rejs?

Autor:  Cape [ 18 wrz 2009, o 10:15 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Maar napisał(a):
zszokowany jestem kwotą 600 tys. złotych

To tylko 12 metrowy jacht.
Maar napisał(a):
A co do jachtu, to jaki byś Marku wybrał na ten rejs?

Dzielny, z dobrym olinowaniem i jak największy.

Autor:  dzudzi [ 18 wrz 2009, o 10:37 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Ja bym poszedł dalej w wyborze jachtu i wskazał na stalowy kadłub typu Bruceo:)

Autor:  Maar [ 18 wrz 2009, o 10:46 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

cape napisał(a):
Dzielny, z dobrym olinowaniem i jak największy.

Dlaczego akurat - jak największy?
Ja bym raczej napisał "dopasowany wielkością do ilości załogi".

dzudzi napisał(a):
a bym poszedł dalej w wyborze jachtu i wskazał na stalowy kadłub typu Bruceo

Tutaj tez nie wiem dlaczego stalowy? Żeby było co spawać i zabezpieczać antykorozyjnie? :-)

A tak poza tym, to Bruceo akurat by mi pasował między innymi dlatego, że jest keczem. Na długą wyprawę - ze względów lenistwa, bezpieczeństwa i kosztów - wolałbym mieć dwa maszty i mniejsze powierzchnie poszczególnych żagli.

Autor:  dzudzi [ 18 wrz 2009, o 10:51 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Maar napisał(a):
Tutaj tez nie wiem dlaczego stalowy? Żeby było co spawać i zabezpieczać antykorozyjnie? :-)



Faktycznie z żelastwem jest więcej zabawy konserwacyjnej ale laminatem bał bym się zapuścić w rejony blisko biegunów a wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia:)

Autor:  poomse [ 18 wrz 2009, o 11:59 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

ja zrezygnowałbym z laminata i również wybrał coś stalowego. Będzie więcej pracy, ale przecież to jest rejs dookoła świata, a nie rejs dookoła jez. Śniardwy.

Uważam, że wybór jachtu jak największego jest chybiony. Warto go dopasować do ilości załogi i sprzętu (szerokie pojęcie), jaki się zabiera.

Zwróćcie uwagę, że np.:

Vito Dumas płynął 43-letnim jachtem "Legh II" typu jol o długości całkowitej 9,5 metra

Alec Rose płynął 60-letnim jachtem "Lively Lady" typu jol o długości całkowitej 10,9 metra

Ale już na przykład Francis Chichester to wyruszył w rejs na 65-letnim keczu o nazwie "Gipsy Moth IV" o długości 16,4 m.

A nasz rodak Krzysztof Baranowski okrążył ziemię Polonezem (kecz) o długości 13,8 m. Polonez miał 35 lat.

Wszyscy wymienieni to samotni żeglarze. Rozpiętość w długościach jest różna, ale mnie osobiście zastanawia co innego. Mianowicie wiek jachtów. Czy im starszy tym lepszy?

Autor:  Maar [ 18 wrz 2009, o 12:21 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

poomse napisał(a):
mnie osobiście zastanawia co innego. Mianowicie wiek jachtów. Czy im starszy tym lepszy?

Tym tańszy!

Dookoła świata pływają tez nowe jachty, o chociażby B&O Ellen McArthur - jakoś nie całe dwa miliony USD:-)

Autor:  poomse [ 18 wrz 2009, o 12:30 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Cytuj:
Tym tańszy!


I to jest pierwsza miła informacja :)

Autor:  Carlo [ 18 wrz 2009, o 12:32 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

tak jak Marek mówi starszy to i tańszy, ale i konstrukcja już sprawdzona w różnych warunkach (mowa oczywiście o jednostkach mniejszych kilkunastometrowych)

Ja jak bym chciał płynąć dookoła świata na swoim i miał bym środki to zastanawiałbym się nad zbudowaniem Pasji 1201, ale w innej zabudowie niż jest w projekcie.

pozdrowienia

Autor:  Cape [ 18 wrz 2009, o 13:13 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Dla mnie optymalny jacht do turystycznej żeglugi dookoła, to jacht zdecydowanie laminatowy (ale uczciwie zbudowany, np Hansle) o długości 13/15 metrów. Jak pisałem "duży", to nie miałem na myśli Pogorii. Przy tej wielkości możemy zmieścić na tyle dużo, aby być długo autonomicznym. Co prawda nie mam aspiracji dużego kółka, ale małe, czyli Atlantyk, owszem.

Autor:  boSmann [ 18 wrz 2009, o 13:29 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

cape napisał(a):
zdecydowanie laminatowy

A dlaczego?
cape napisał(a):
Co prawda nie mam aspiracji dużego kółka

I znowu muszę zapytać dlaczego?
Ja bym jednak wybrał stalowy, np Brucek może być :wink:
A kółko może być małe ale na Pacyfiku

Autor:  Colonel [ 18 wrz 2009, o 13:47 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

poomse napisał(a):
Polonez miał 35 lat.

Miał rok

Autor:  Cape [ 18 wrz 2009, o 13:49 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Dlaczego laminatowy ? Bo zero w stosunku do stalowego problemów z konserwacją. Mój znajomy, właściciel samodzielnie wybudowanego Bruceo i wodowanego w 2002 musi go całego wypiaskować i wymalować. Mimo, że sam go budował i konserwował, musi wykonać taką operację, bo rdzewieje na potęgę. To raz. Dostępność używanych, to dwa. Szybkość, to trzy. Ja np promowanym Bruceo płynąłem pasatami ( i nie tylko). Jak wieje, wszystko ok, ale jak 2/3 B to na silniku 3,5 w. Przy takim kształcie, jak Bruceo, silnik by musiał mieć ze 120 Km, a to bez sensu.
Dlaczego nie duże ? Na początek małe. Europa/Karaiby/Azory/Europa

Autor:  Maar [ 18 wrz 2009, o 14:14 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

cape napisał(a):
Bo zero w stosunku do stalowego problemów z konserwacją.
No nie takie całkiem "zero" :-) Jak przy wszystkim, trochę trzeba popracować, ale faktycznie kadłuby laminatowe w długich podróżach wymagają najmniej zabiegów konserwacyjnych.

To tak jest chyba tylko w Polsce, że uważa się, że rejs dookoła świata to SUPER EKSTRA TRUDNY WYCZYN dostępny tylko wielkim kapitanom i jacht inny niż STALOWY GIGANT ulegnie całkowitej destrukcji na Pacyfiku.
Każdego roku setki (jeśli nie tysiące) Francuzów, Nowozelandczyków, Amerykanów czy Anglików pływa ze wschodu na zachód i vice versa dookoła globu i o zgrozo robią to na laminatowych łódkach. Co gorsze - w takie rejsy udają się także emeryci, którzy się nudzą siedzeniem w ogródku.

poomse napisał(a):
Będzie więcej pracy, ale przecież to jest rejs dookoła świata, a nie rejs dookoła jez. Śniardwy.

Chyba tu na forum o tym pisałem, ale powtórzę :-) Kiedyś w Chile (a później w Argentynie) spotkałem parę staruszków z NZ na laminatowym ca. 45-48 stopowym jachcie. Od 16 lat nie byli w domu a świat okrążyli już kilka razy i jakoś nie cierpieli z tego powodu, że Pasaż Drake'a to nie j. Śniardwy :-)

Autor:  Cape [ 18 wrz 2009, o 15:15 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

cape napisał(a):
Każdego roku setki (jeśli nie tysiące) Francuzów, Nowozelandczyków, Amerykanów czy Anglików pływa ze wschodu na zachód i vice versa dookoła globu i o zgrozo robią to na laminatowych łódkach. Co gorsze - w takie rejsy udają się także emeryci, którzy się nudzą siedzeniem w ogródku

Nie wiem skąd się bierze takie przeświadczenie, że jacht stalowy jest mocny, a laminat zaraz się rozleci. Może być dokładnie na odwrót. Dlatego napisałem, rzetelny laminat z porządnym olinowaniem.
To ostatnie jest bardzo ważne.

Autor:  poomse [ 18 wrz 2009, o 15:35 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

To praktycznie osiągnęliśmy konsensus w wyborze jednostki pływającej. Wielką Pętlę śmiało można zrobić laminatem z porządnym olinowaniem

To powoduje zmniejszenie kosztów :), co nie ukrywam bardzo mnie cieszy.

Marek pisze, że opłynięcie Ziemi to nie jest wielki wyczyn. Może jest, może nie jest, ale warto się o tym przekonać. I będzie co opowiadać tym co żyją na lądzie. A i samemu będzie się miało wielką satysfakcję.

Po wyborze jednostki pływającej, czas zaplanować podróż. Startujemy z polskiego wybrzeża i .......

Autor:  m.a.j.o.r [ 18 wrz 2009, o 16:09 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Maar napisał(a):
To tak jest chyba tylko w Polsce, że uważa się, że rejs dookoła świata to SUPER EKSTRA TRUDNY WYCZYN dostępny tylko wielkim kapitanom i jacht inny niż STALOWY GIGANT ulegnie całkowitej destrukcji na Pacyfiku.
Każdego roku setki (jeśli nie tysiące) Francuzów, Nowozelandczyków, Amerykanów czy Anglików pływa ze wschodu na zachód i vice versa dookoła globu i o zgrozo robią to na laminatowych łódkach...

Myślę ,że tutaj wchodzą w grę względy finansowe. W Polsce tak naprawdę mało jest osób posiadających własny jacht, gdzie natomiast w takiej New Zelandia praktycznie każdy obywatel ma jacht. W Polsce emeryt martwi się czy mu na leki starczy, a nie do jakiego portu zawinąć. Dlatego myślę ,że jeśli poprawiła by się sytuacja ekonomiczna przeciętnego polskiego obywatela to mógłby on z powodzeniem realizować swoje pasje pływając chociażby na jachcie.
Co do tematu uważam ,że na korzyść laminatu przemawiają niższe koszty eksploatacyjne. I taki właśnie jacht bym wybrał w podróż swojego życia.

EDIT: :shock: zostałem moderatorem

Autor:  Cape [ 18 wrz 2009, o 16:14 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Po wyborze jednostki pływającej, czas zaplanować podróż. Startujemy z polskiego wybrzeża i .......[/quote]

Podejrzewam, że ktoś nas podpuszcza, ale odpowiem. Jak już masz jacht, to nie ma problemu. Teraz czeka Cię układ zero/jeden. Czyli, wypływasz z polskiego portu i płyniesz w lewo, lub w prawo.Jeżeli w lewo, to po opuszczeniu Skagerraku znowu masz w lewo lub w prawo. załóżmy, że, znowu w lewo. Jak opuścisz Europę, to możesz w prawo, lub prosto. Jeżeli prosto i skończy Ci się woda (zobaczysz biały ląd), to znowu możesz w lewo lub w prawo. W sumie nie można pobłądzić, bo....Ziemia (podobno, bo są też inne teorie) jest okrągła.

Autor:  Carlo [ 18 wrz 2009, o 16:16 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

poomse napisał(a):
Startujemy z polskiego wybrzeża i .......


Już kilka razy na tym forum spotkałem się z takim pytaniem.

A może tak na początek sam się trochę wysilisz i np przeczytasz kilka książek z tego zakresu. Może Urbańczyk "Dookoła świata bez sztormów", Baranowski "Praktyka oceaniczna", Może też jeszcze poczytasz trochę jak ten jacht powinien być dobrany i co posiadać może np Coles i "Żeglowanie w trudnych warunkach" może jeszcze kilka innych pozycji?? Waszak masz jeszcze 25 lat na przygotowanie tej wyprawy, a każdy inaczej zapewne będzie ją chciał zorganizować...

Jeden będzie chciał płynąć pasatami, inny w 40`kach może nabędziesz i poczytasz ocean passages for the world. Jeden będzie chciał postać dłużej na kanarach, inny w Australii, a jak wybierzesz zwykły turystyczny jacht to masz spore szanse na konieczność przeczekania sezonu huraganów albo na Atlantyku albo gdzieś w okolicach Australii itd itd itd...

Autor:  Moniia [ 19 wrz 2009, o 11:18 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

poomse napisał(a):
Ale już na przykład Francis Chichester to wyruszył w rejs na 65-letnim keczu o nazwie "Gipsy Moth IV" o długości 16,4 m.


i strasznie narzekał (przez 1/3 książki) że jest za duży :)

poomse napisał(a):
A nasz rodak Krzysztof Baranowski okrążył ziemię Polonezem (kecz) o długości 13,8 m. Polonez miał 35 lat.


A po raz drugi na Lady B która ma 15,4 m. Też mówił, że trochę duży.. A POLONEZ miał jakieś 1,5 roku... skąd Ci się wzięło 35? 39 lat to on teraz ma (budowa 1970-1971)

Autor:  kalol [ 21 sty 2012, o 05:13 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Była tu kiedyś ciekawa dyskusja o jachtach na rejs dookoła świata. Jak myślicie czy np. taki jacht http://jachty-zaglowe.pl/bavaria-34-cruiser.html ma szanse zmierzyć się z tym wyzwaniem? Oczywiście strzeliłem sobie przykład być może abstrakcyjny, ale tak z ciekawości chciałem zapytać :) Czym kierowali byście się przy wyborze? Ile taki jacht by kosztował?

Autor:  Colonel [ 21 sty 2012, o 09:11 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

poomse napisał(a):
Vito Dumas płynął 43-letnim jachtem "Legh II" typu jol o długości całkowitej 9,5 metra
Alec Rose płynął 60-letnim jachtem "Lively Lady" typu jol o długości całkowitej 10,9 metra
Ale już na przykład Francis Chichester to wyruszył w rejs na 65-letnim keczu o nazwie "Gipsy Moth IV" o długości 16,4 m.
A nasz rodak Krzysztof Baranowski okrążył ziemię Polonezem (kecz) o długości 13,8 m. Polonez miał 35 lat.


Dopiero teraz zauważyłem: Wszystkie dane dotyczące wieku, dotyca wieku żeglarzy w momencie rejsu a nie wieku jachtów. Dwaostatnie z jachtów zostały zbudowane włąsnie na te rejsy.

A co do wyboru jachtu: mój kosztowałby okolo 500 000 euro...
Ale opłynąć świat można na niemal wszystkim. Jest to kwestia czasu dodyspozycji, wytrzymałości na gorsze warunki, chęci zaryzykowania i co najważniejsze: umiejętności przygotowania się.

Autor:  Zbieraj [ 21 sty 2012, o 09:29 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Moniia napisał(a):
poomse napisał(a):
A nasz rodak Krzysztof Baranowski okrążył ziemię Polonezem (kecz) o długości 13,8 m. Polonez miał 35 lat.

A po raz drugi na Lady B która ma 15,4 m. Też mówił, że trochę duży.. A POLONEZ miał jakieś 1,5 roku... skąd Ci się wzięło 35?
Moniko, wszystko sie zgadza, tylko poomse pomylił Krzysztofa z "Polonezem". To Baranowski miał wtedy 35 lat. :lol:
Inne rewelacyjne dane dotyczą też wieku żeglarzy, a nie jachtów.

Autor:  Magister [ 21 sty 2012, o 11:06 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

kalol napisał(a):
ma szanse zmierzyć się z tym wyzwaniem?

Ma.
kalol napisał(a):
Czym kierowali byście się przy wyborze?

Regulaminem Zbieraja :D
kalol napisał(a):
Ile taki jacht by kosztował?
W moim przypadku duuużo :lol:

Autor:  Moniia [ 21 sty 2012, o 12:56 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Colonel napisał(a):
Dopiero teraz zauważyłem: Wszystkie dane dotyczące wieku, dotyca wieku żeglarzy w momencie rejsu a nie wieku jachtów. Dwaostatnie z jachtów zostały zbudowane włąsnie na te rejsy.

Zbieraj napisał(a):
Moniia napisał(a):
poomse napisał(a):
A nasz rodak Krzysztof Baranowski okrążył ziemię Polonezem (kecz) o długości 13,8 m. Polonez miał 35 lat.

A po raz drugi na Lady B która ma 15,4 m. Też mówił, że trochę duży.. A POLONEZ miał jakieś 1,5 roku... skąd Ci się wzięło 35?
Moniko, wszystko sie zgadza, tylko poomse pomylił Krzysztofa z "Polonezem". To Baranowski miał wtedy 35 lat. :lol:
Inne rewelacyjne dane dotyczą też wieku żeglarzy, a nie jachtów.


Andrzej, Janusz - też dopiero teraz zauważyłam, że nasz przedpiśca wstawił wiek żeglujących jako wiek jachtów :) Gipsy Moth też była budowana akurat na ten rejs...

Autor:  Zgrzyb [ 21 sty 2012, o 14:47 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

A ja przypomnę o mniejszych polskich jachtach. 8,5 metrowe Mantry s/y"Ania" i s/y"Asia" ze stoczni Andrzeja Aramińskiego opłynęły świat kilka lat temu. Płynęły tam żeńskie załogi. Jachty laminatowe relatywnie nieduże. Potem Asia Pajkowska opłynęła świat w mniej niż 200 dni z jednym zawinięciem do portu słynnego Port Elizabeth.

Autor:  Ania [ 21 sty 2012, o 23:29 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Cape napisał(a):
Dlaczego laminatowy ? Bo zero w stosunku do stalowego problemów z konserwacją. Mój znajomy, właściciel samodzielnie wybudowanego Bruceo i wodowanego w 2002 musi go całego wypiaskować i wymalować. Mimo, że sam go budował i konserwował, musi wykonać taką operację, bo rdzewieje na potęgę.

Ponieważ-jak sądzę-wypowiedź dotyczy Berga-słówko sprostowania. Artur rzeczywiście sam zbudował Berga, ale kadłub kupił już zabezpieczony. Kadłub pokryty był warstwą cynku kładzioną jeszcze za "starego ustroju" i pomalowany kilkoma warstwami farby epoksydowej. Niestety takie rozwiązanie nie sprawdza się. Pojawia się korozja między cynkiem a blachą - czyli rozpuszczany jest cynk co powoduje powstawanie "purchli" pod lakierem. Z tego też powodu jacht był piaskowany (w 2009 roku) na zewnątrz (usunięcie cynku) i pomalowany "zgodnie z przykazaniami".
Nie było to "rdzewienie na potęgę" - tu nie możemy się zgodzić. Można było z tym pływać "odświeżając" i usuwając "purchle" co jakiś czas... ale lepiej było to zrobić "raz, a dobrze" i mieć spokojną głowę.
Oczywiście rdza na stalowym jachcie jest rzeczą normalną (tak jak osmoza w laminacie) - zwłaszcza na pokładzie i zwłaszcza przy licznej załodze.

P.S.1 Znamy inne jachty, które miały również ten problem z ocynkowanym kadłubem.
P.S.2 Oczywiście jak się kupi porządny laminat prosto ze stoczni to problem osmozy podczas "okrążenia" pewnie nas ominie :)

Cape napisał(a):
Dostępność używanych, to dwa. Szybkość, to trzy. Ja np promowanym Bruceo płynąłem pasatami ( i nie tylko). Jak wieje, wszystko ok, ale jak 2/3 B to na silniku 3,5 w. Przy takim kształcie, jak Bruceo, silnik by musiał mieć ze 120 Km, a to bez sensu.

Tu akurat nie jest problemem moc silnika (66 kM), ale źle dobrana śruba. Po wymianie na inną prędkość wzrosła ponad 1 węzeł - przy tych samych obrotach (niskich)... ale to nadal nie jest właściwa śruba.
A co do dostępności - to "laminatowych wydmuszek" jest bardzo dużo natomiast laminatów "cruisingowych" zdecydowanie mniejsza.

A w temacie - wybralibyśmy jacht stalowy, długość 12-14 m (ale był już chyba o tym wątek)... a koszty... tak jak pisał Marek wcześniej - trudne do określenia. Ja na pewno bez zapasu na "nieprzewidziane naprawy" bym się nie ruszyła (około 5000 Euro) i liczyłabym 10 Euro dziennie na "utrzymanie się" - na dwie osoby przy skromnym życiu.

To pisaliśmy my-Ania i Artur :)

Autor:  boSmann [ 22 sty 2012, o 00:02 ]
Tytuł:  Re: Jak zorganizować rejs dookoła świata

Ania z Berga napisał(a):
To pisaliśmy my-Ania i Artur

Domyślam się, że nowy Załogant jeszcze niepiśmienny ;) temu nie wymieniony :-P
Gratulacje.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/