Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 maja 2024, o 09:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bałtycki rejs
PostNapisane: 4 wrz 2015, o 20:53 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1280
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 343
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Nasz rejs zaczęliśmy w YKP Jadwisin, załadunek na wózek i ruszamy w stronę wybrzeża. W nocy się spokojnie jechało i przed świtem już negocjowaliśmy z ochroną w Górkach otwarcie bramy. Trochę pospaliśmy i rano do roboty. Płynę razem z kumplem Piotrkiem, moim jachtem Odys 28. W ekspresowym tempie zakończyliśmy przygotowanie jachtu i o 14 ruszyliśmy w stronę Gotlandii. Po dwóch dobach zacumowaliśmy w Narshamn. Wybór portu był przypadkowy, po prostu uznaliśmy że chcemy już gdzieś stanąć, ten był najbliżej. Byliśmy jedynym jachtem żaglowym, reszta to kutry i motorówki miejscowe. W Polsce upały ale tu kąpiel w morzu błyskawiczna, temperatura dobra dla morsów. Nocleg, potem spacerek do pobliskiej latarni i ruszamy dalej. Neptun się rewanżował za ubiegłoroczne komplikacje i po 40 godzinach zacumowaliśmy w Mariehamn. Po monotonni widoków na morzu okolice wejścia do portu mnie urzekły, jakbyśmy trafili do krainy baśni. Ciekawe były tam szybkie zmiany głębokości od 20 do 190m, niezłe góry są tam pod wodą. Wreszcie można się wyspać do rana, tylko ta noc jakaś jasna. Obowiązkowe zwiedzanie miasta, żaglowca Pomern i muzeum morskiego. Załoga by mnie zlinczowała jakbym Pomerna pominął. Po południu ruszamy dalej na północ. Jachty zupełnie zanikły, zostały tylko nieliczne statki, noce coraz jaśniejsze. Po 3 dobach wpłynęliśmy do wnętrza wyspy Maloren. Miejsce mocno nagłośnione więc byłem uparty ale wiedziałem że będzie tam płytko. Wiatr całkiem ustał to jedyna okazja spróbować. Są nabieżniki dwa zestawy i trzeci na pomoście. Nam głębokości zabrakło i kilka razy zawadziłem o głazy , trzeba mieć mniejsze zanurzenie. Dotychczas o skały nie zawadzałem kilem, uczucie podłe. O kil się nie bałem ale zostać w głazach przy 0B chluby nie przynosi. Na wyspie trochę domków, latarnia i kościół. Kościół drewniany i czuć zapach starości ale taki przyjemny. Na belkach ścian ślady po siekierach cieśli. Kościół był obstawiony rusztowaniami z powodu jakiegoś remontu, pracownicy widząc nas rozebrali rusztowanie zagradzające wejście. Spacerowaliśmy po ścieżkach zrobionych z desek aby nie niszczyć roślin. Gdyby te domki skasować było by ładniej. Tu bym chętnie jeszcze pospacerował ale więcej nie wpłynę kilowym jachtem. Ruszyliśmy dalej bo nerwowo patrzyłem czy wiatr nie rośnie. Teraz byłem mądrzejszy i wysłałem kumpla na dziób i miałem informacje które głazy jak omijać. Ulżyło trochę gdy głębokość przekroczyła 3m. Fiordów nie znałem ale to takie trochę większe Bełdany tylko zamiast piasku skały. Emocje rosną bo do wymarzonego celu coraz bliżej, coraz trudniej powstrzymać łzy radości. Nawet wyobraźnia już nie podsuwa pomysłów na przeszkody mogące nas powstrzymać. Zmrok poczekał aż zacumujemy w Tore.
Cdn.


Załączniki:
Maloren laguna.jpg
Maloren laguna.jpg [ 134.47 KiB | Przeglądane 7697 razy ]
załoga na Maloren.jpg
załoga na Maloren.jpg [ 112.44 KiB | Przeglądane 7697 razy ]
pomost Maloren.jpg
pomost Maloren.jpg [ 188.99 KiB | Przeglądane 7697 razy ]
Narshamn Gotlandia.jpg
Narshamn Gotlandia.jpg [ 103.4 KiB | Przeglądane 7697 razy ]
Górki Zachodnie.jpg
Górki Zachodnie.jpg [ 86.71 KiB | Przeglądane 7697 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze

Za ten post autor Michal otrzymał podziękowania - 5: Micubiszi, nauaag, Nicram, robhosailor, Szaman3
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2015, o 20:56 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1280
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 343
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
cdn.


Załączniki:
koniec Bałtyku.jpg
koniec Bałtyku.jpg [ 104.54 KiB | Przeglądane 7695 razy ]
Maloren kościół.jpg
Maloren kościół.jpg [ 106.29 KiB | Przeglądane 7695 razy ]
kościół.jpg
kościół.jpg [ 94.87 KiB | Przeglądane 7695 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze

Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2015, o 21:54 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1280
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 343
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Cumujemy w Tore o 21 a tutaj to dzień. Noc a właściwie pora zaniku słońca trwa od 23 do 2. Cały kolejny dzień wypoczywamy. Opłata portowa 150 koron płatna na kempingu i dodatkowo 50 koron za dwa certyfikaty które mieli dosłać \nadal czekamy na przesyłkę\ Sklepy i paliwo 2,5km. Na zwiedzanie dużo czasu nie warto rezerwować. Postój przy betonowym silosie umila widok żółtej boji obok. Komary się pojawiły. Wypłyneliśmy w drogę powrotną, kolejnych miejsc do zobaczenia mieliśmy pełno ale będą musiały poczekać. Wiatr jak zwykle łaskawy tylko tym razem przesadził z mocą. Gdy prędkości jachtu zaczynały przekraczać 8w zakładaliśmy kolejny ref, po trzecim refie pozostało zdjąć całkiem grota. Do Alandów się wywiało i spokojnie wpłynęliśmy między wyspy. Pierwszą mijaną była Isokari, bardzo kusiła wyglądem ale popłyneliśmy w skałki. Zacumowaliśmy do skał wyspy Aijaenkari, głęboko i można iść na spacer na ląd. W tej okolicy warto spędzić cały urlop. Sporo zalet miałby tutaj jacht mieczowy, odległości małe między wyspami i stała osłona od fal. Rano jak zwykle niebieskie niebo, ruszamy zaraz po śniadaniu bo całe Alandy chcemy przepłynąć. Widoki ładne ale droga daleka. Dnia niestety zabrakło i opuszczaliśmy Alandy w nocy. W okolicy portu Vaesterudden było tak dużo różnych świateł że wymagały wzmożonej uwagi. Wiatr jak na złość dopisywał i prędkość 7w nie dawała dużo czasu do zastanowienia. Widok mijanych skał oświetlonych chwilowym błyskiem z latarni podnosił mocno ciśnienie. Takie szczególne odcinki przepływaliśmy z całą załogą na pokładzie... i wtedy brakowało snu. Normalnie zmiany co 3 godziny umożliwiały pełną regenerację sił i po kilku dniach żeglugi nadal byliśmy wypoczęci. Czas nagli ale Sarema jest po drodze. Na mapie znalazłem port jachtowy Veere, faktycznie port rybacki. Jednoosobowa kibelkoprysznicopralnia wystarcza na taki tłok. Bosman życzliwy i pomocny. Stoją dwa kutry i kilka małych motorówek, jesteśmy jedynym jachtem. Miejscowość to szumne określenie, kilka domów i blok to pozostałość gospodarstwa rybackiego, sklepów brak. Można pospacerować po ładnym lesie. Wreszcie pierwsze plaże, las sosnowy dochodzący do plaży i brak wydm. Dalej wysoki klif.


Załączniki:
Sarema.jpg
Sarema.jpg [ 116.6 KiB | Przeglądane 7571 razy ]
skała.jpg
skała.jpg [ 102.24 KiB | Przeglądane 7571 razy ]
typowy widok na Alandach.jpg
typowy widok na Alandach.jpg [ 115.34 KiB | Przeglądane 7571 razy ]
typowy domek na Alandach.jpg
typowy domek na Alandach.jpg [ 108.37 KiB | Przeglądane 7571 razy ]
Alandy lampka.jpg
Alandy lampka.jpg [ 85.83 KiB | Przeglądane 7571 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze

Za ten post autor Michal otrzymał podziękowania - 2: robhosailor, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2015, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13979
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Michal napisał(a):
Cumujemy w Tore


Piękny rejs - pozazdrościć i i pogratulować :)
Z wiatrami mieliście farta.
Napisz jeszcze ile Wam zajęła w sumie ta wyprawa i ile Mm natłukliście ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2015, o 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Michal napisał(a):
Opłata portowa 150 koron płatna na kempingu i dodatkowo 50 koron za dwa certyfikaty które mieli dosłać \nadal czekamy na przesyłkę\ Sklepy i paliwo 2,5km


Nam za port nie kazali płacić, bo byliśmy pierwszym jachtem z daleka który w tym roku przypłynął. Co do certyfikatu do tej pory nam nie przysłali. Byliśmy tam gdzieś około 7 czerwca.
Fakt do zwiedzania nie ma NIC :D


Załączniki:
12.jpg
12.jpg [ 26.44 KiB | Przeglądane 7520 razy ]

_________________
Mirosław Dados
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2015, o 08:05 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1280
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 343
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Pływaliśmy 4 tygodnie a mil koło 1800. Ciąg dalszy nastąpi później bo trzeba popracować.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2015, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13979
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Michal napisał(a):
4 tygodnie a mil koło 1800


No to daliście popalić :) :) :)
Pozazdrościć fajnego rejsu ...
Ja przez 5 tyg. przekręciłem "tylko" ok. 1000 Mm :-(
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2015, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1894
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
bury_kocur napisał(a):
Ja przez 5 tyg. przekręciłem "tylko" ok. 1000 Mm


Porting i tyle. Kiedyś ponad 1000mil zrobiłem po Bałtyku w niecałe trzy tygodnie i miałem wrażenie, że nic tylko w szkierach cumuje :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2015, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13979
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Nicram napisał(a):
Porting i tyle.


Ależ ja się nigdzie nie spieszyłem - to były wakacje :)
W sumie chyba z tydzień przynajmniej przestałem w portach Bornholmu.
Kolejny tydzień włóczyłem się po Sundzie.
Niemniej gratuluję Michałowi zarówno przebiegów jak i miejsca docelowego.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2015, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Nicram napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Ja przez 5 tyg. przekręciłem "tylko" ok. 1000 Mm


Porting i tyle. Kiedyś ponad 1000mil zrobiłem po Bałtyku w niecałe trzy tygodnie i miałem wrażenie, że nic tylko w szkierach cumuje :)


Bo beckery to prawdziwe bolidy F1 ;)

To nam na tym rejsie do Gdańsk-Tore-Turku, wyszło 1250 Mm w 3 tygodnie. Portów liczba wyniosła 9. Co by nie było szlachetnych trunków zabrakło :D

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 20:22 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1280
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 343
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Kolejny port to już Łotwa. Pavilosta ma dwie przystanie jachtowe po obu stronach rzeki, stację paliw i sklepy. Ulice puste i ciche, plaże ładne. Warto tu wpłynąć i pospacerować, budynki zadbane i powstają kolejne. Teraz krótki etap do sąsiedniego portu. W Lipawie byliśmy w ubiegłym roku ale zacumowaliśmy bo miała nastąpić zmiana załogi. Jest stąd łatwe połączenie autobusowe z Warszawą. Pierwszy raz widziałem aby zgubić bagaż w autokarze, córka usiadła na krawężniku i chciała płakać. Kierowca podzwonił i po godzinie odzyskał walizkę. Budynków drewnianych chyba ubywa i wiele stoi pustych. Ciekawie wygląda stadion piłkarski mający trybuny na fortach carskich. Chciałem zwiedzić obrotowy most Eifla w Karoście ale znów zabrakło czasu. Uzupełnialiśmy zapasy i zostałem zmuszony do sprawdzenia który z wielu dostępnych gatunków piwa jest właściwy na resztę rejsu, cóż obowiązki kapitana... Zaskoczeniem był problem z puszkami obiadowymi, bardzo mały wybór a jakość podła i te włosy na mięsie. Oczywiście odradzam tylko puszki mięsne, pozostałe znakomite. Sporo wyrobów mlecznych jest z Polski. Podobnie jak w ubiegłym roku widzieliśmy napisy na murach kibiców Legi, przykre i wstyd takich śladów po Polakach. Na budynku uczelni jest tablica upamiętniająca znanego absolwenta, Gabriela Narutowicza. Warto zwiedzić Karostę, była to główna baza marynarki Rosyjskiej na Bałtyku. Stąd wypłynęły okręty na bitwę z Japończykami pod Cuszimą, Rosjan zginęło 5000 i 6000 dostało się do niewoli a Japończycy 120 zabitych. Chyba nie ma przykładu większej klęski w bitwach morskich. Tablica upamiętniająca poległych jest w parku przy cerkwi. Przez trzy dni postoju byliśmy jedynym jachtem, chyba już po sezonie. Z nową załogą ruszyliśmy w stronę Gotlandi. Liczniejsza załoga ma swoje dobre strony, zrobiłem dwie wachty po dwie osoby a ja dowodziłem z koji. Planowany port Ronehamn nas zawiódł. Miejsc w Y bomach jest sporo wolnych tylko zanurzenie 1,4m te miejsca wyklucza. Zawadziłem o kamienie a po zacumowaniu w Y bomie już stałem na dnie. Stanie przy silosie to już znam. W porcie właściwym same kutry i opony, ale powinienem tu zacumować a nie marudzić o kamieniach. Krótki spacer po porcie i wycofujemy się do Vandburga. Tam tradycyjnie pusto i przytulnie, dobre miejsce do wypoczynku i spacerów. Chyba jest tu jakaś plaga królików bo wszędzie ich pełno. Idąc w stronę latarni Heligholmen natrafiliśmy na domki z kamiennymi dachami. Dalej ruszyliśmy już do Polski, wiatr przeciwny ale czas wracać. Chcieliśmy do Helu ale wyszło Władysławowo. Pora późna to załodze pokazałem jak wygląda wejście w nocy. Chyba port zyskał dobrą opinię... bo miejsc przy pomostach zabrakło. Całodobowa żabka bliziutko portu osłodziła gorycz postoju. Opłata 40 zł za stanie przy oponach i alpinistyczne wyjście z jachtu to trochę drogo. Kolejny port odwiedzony to Hel, tu tradycyjnie spacer i rybka smażona. Rano niestety czas obrać kurs na dźwig w Górkach i wracamy do domu. Przewoźnik Waldek nie dość że przyjechał punktualnie to jeszcze przywiózł świeże bułeczki i inne specjały na śniadanie, profesjonalista \ reklama: transport jachtów Waldek 515272225 cała Europa\
Mając jacht mieczowy warto zwodować na Litwie albo Łotwie. Wygodny slip jest w Paviloście. Przy żegludze dziennej można stąd bezpiecznie opłynąć Estonię i Alandy.
Pływając jachtami mieczowymi zawsze ruszałem rano aby do wieczora zdążyć zacumować. Teraz ruszamy z portu jak zakończymy zwiedzanie i odpoczynek, pora przestała mieć znaczenie bo i tak do wieczora nie zacumujemy. Większość przelotów była kilku dniowa. Nieraz podpływaliśmy bliżej lądu tylko po to aby był zasięg telefonu i otrzymywaliśmy prognozy pogody sms. Korzystaliśmy z map na ploterze i laptopie, papierowe spokojnie leżały pominięte. Kolega Tadzio prawie siłą zainstalował mi odbiornik AIS, dopiero korzystając zrozumiałem jakie to ułatwienie. Na Zatoce Botnickiej spotykaliśmy niemal wyłącznie statki. Na Alandach widok promu wychodzącego zza wyspy to częsta sytuacja, AIS informuje wcześniej. W 4 tygodnie przepłynęliśmy 1800 mil więc do zwiedzania było mało czasu i w kolejnych latach chcę tam wracać.


Załączniki:
port Pavilosta.jpg
port Pavilosta.jpg [ 107.37 KiB | Przeglądane 7363 razy ]
kibice.jpg
kibice.jpg [ 110.92 KiB | Przeglądane 7363 razy ]
Liceum w Lipawie.jpg
Liceum w Lipawie.jpg [ 143.15 KiB | Przeglądane 7363 razy ]
Lipawa.jpg
Lipawa.jpg [ 98.58 KiB | Przeglądane 7363 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze

Za ten post autor Michal otrzymał podziękowania - 3: mariaciuncia, Micubiszi, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 20:36 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1280
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 343
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
reszta zdjęć


Załączniki:
plaża gotlandzka.jpg
plaża gotlandzka.jpg [ 117.34 KiB | Przeglądane 7362 razy ]
domki koło Vandburga.jpg
domki koło Vandburga.jpg [ 97.38 KiB | Przeglądane 7362 razy ]
mapa.jpg
mapa.jpg [ 75.42 KiB | Przeglądane 7362 razy ]
Ronehamn port.jpg
Ronehamn port.jpg [ 99.38 KiB | Przeglądane 7362 razy ]
silos w Ronehamn.jpg
silos w Ronehamn.jpg [ 85.73 KiB | Przeglądane 7362 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze

Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13979
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Michal napisał(a):
Kolega Tadzio prawie siłą zainstalował mi odbiornik AIS, dopiero korzystając zrozumiałem jakie to ułatwienie


Fajny rejs miałeś - gratulacje.
W przyszłości przemyśl sprzedanie AIS odbiorczego i zainstaluj sobie Ais-a nadawczo - odbiorczego.
I wtedy zobaczysz dopiero jak życzliwi bywają sternicy dużych statków - odkąd mam takie urządzenie to kilka razy w sezonie zdarza mi się sytuacja, kiedy widzę wyraźnie na ekranie Ais-a jak przy możliwym kursie kolizyjnym statek zbacza lekko z kursu aby uniknąć kolizji.
Za każdym razem w takiej sytuacji jestem w szoku - nigdy nie oczekiwałem od statków takiej życzliwości dla żeglarzy.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 08:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bury_kocur napisał(a):
przy możliwym kursie kolizyjnym statek zbacza lekko z kursu aby uniknąć kolizji.

Spotykałem takie sytuacje i bez AISa. A na ekranie widać ikone statku ( jachtu) z sygnalizacja kolizyjnego kursu. Prawdopodobnie nie jest to kwestia specjalnej grzeczności ale komputera włączajacego procedurę unikania zderzenia. Ale i tak - AIS to dobra rzecz ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
No to teraz mam dylemat. AIS czy roler foka :roll:

Michał masz jakies filmy z rejsu ? Chętnie bym popatrzył i się ponakręcał ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 12:53 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1280
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 343
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Filmów mam ponad 100 szt, może do zimy coś poskładam.
Cumując w Helu myślałem czy banderki odwiedzonych państw powinienem powiesić pod salingiem. Wieczorem zacumował jacht z niezłym zestawem, moje by blado wypadły.


Załączniki:
banderki.jpg
banderki.jpg [ 123.86 KiB | Przeglądane 7248 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Imponujące, ale trzech czy czterech też bym się nie powstydził ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2015, o 22:17 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1280
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 343
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Micubiszi napisał(a):
No to teraz mam dylemat. AIS czy roler foka :roll:

Michał masz jakies filmy z rejsu ? Chętnie bym popatrzył i się ponakręcał ;)

Płynąłem głównie środkiem Bałtyku to mało było do kręcenia. Miesiąc rejsu streściłem w 15 minut a i tak dłużyzny jakieś wyszły.
https://web.facebook.com/10000177999389 ... =2&theater

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze



Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2015, o 07:22 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1280
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 343
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Czekałem 4 miesiące ale właśnie dotarł certyfikat.


Załączniki:
certyfikat.jpg
certyfikat.jpg [ 440.93 KiB | Przeglądane 6692 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2015, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17314
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2183
Otrzymał podziękowań: 3593
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Nie pamiętam czy w międzyczasie Ci gratulowałem, ale gratek nigdy za dużo! :-)

ps. Gdzie przyszłe lato spędzisz?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL