Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 maja 2024, o 22:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 121  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 paź 2012, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16812
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
robhosailor napisał(a):
będzie obrotowy maszt i grot refowany przez nawijanie na obracający się maszt.


W życiu bym Ciebie o coś takiego nie posądził. :-o

Jeszcze nie wiem, jak to zrobić, ani czy dam radę zrobić tak, żeby działało. :DD

W razie niepowodzenia zrobi się slab reefing jak jest np. tu:

Obrazek

Catz napisał(a):
Przeciez to jest bardzo praktyczne rozwiazanie !?

Też tak uważam, tyle, że wymaga na prawdę dobrego projektu i precyzyjnego wykonania...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Tu jest fajny, prosty system rolowanego grota na maszcie.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16812
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
Tu jest fajny, prosty system rolowanego grota na maszcie.

Jeśli u mnie tak by to działało, to byłoby super! :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
To chyba kwestia, małego tarcia w gnieździe masztu i dodatkowego fału. Trzeba by trochę teflonu kupić i z niego wyrzeźbić gniazdo i opętnik.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 12:04 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
jak widzę planujesz skrzynkę mieczową i szybrowy miecz. nie zastanawiałeś się nad obrotowym mieczem mocowanym do burty? przy tej szerokości ma to chyba sens, i daje możliwość różnicowania oporu bocznego, szczególnie jeśli będziesz refował przez nawijanie żagla na maszt.
pozdrawiam
G


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 15:05 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Catz napisał(a):
Przeciez to jest bardzo praktyczne rozwiazanie !?


Nie pisałem że jest nie praktyczne, mimo tego że jak każdy system refowania ma swoje wady. Po prostu zdziwiłem się widząc na Robertowej łódce bermudzki żagiel. Chyba jeszcze takiej nie narysował :)
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
przemek napisał(a):
Chyba jeszcze takiej nie narysował

Powod wiecej, by wreszcie narysowac! ;)
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16812
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
qxqx napisał(a):
jak widzę planujesz skrzynkę mieczową i szybrowy miecz.

Obrotowy, a ewentualnie przesuwno-obrotowy.
qxqx napisał(a):
nie zastanawiałeś się nad obrotowym mieczem mocowanym do burty?
Zastanawiałem się i nie jest to wykluczone.

W ogóle, to chyba miecz narysowany jest zbyt daleko do tyłu - środek miecza wypada 15% LWL za środkiem ożaglowania, a chyba powinno być koło 5% ...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 20:10 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Catz napisał(a):
Powod wiecej, by wreszcie narysowac!


Oczywiście. Sam bym pewnie innego w takiej łódce nie zastosował, no może po za lugrowym.
Jednak ja, nie zastosował bym takiego systemu refowania, szczególnie w takiej łódce.
No ale Łodka jest Roberta i decyzja też jego.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
A juz sie balem, ze posądzasz innych o sekciarstwo! ;)
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16812
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
nie zastosował bym takiego systemu refowania, szczególnie w takiej łódce.
No ale Łodka jest Roberta i decyzja też jego.

Nie mam doświadczenia z grotami nawijanymi na maszt, ale widzę, że rewelacyjnie się sprawdzają. Prawdopodobnie diabeł tkwi w szczegółach, tylko ja ich jeszcze nie znam... :roll:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 20:32 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Prawdopodobnie diabeł tkwi w szczegółach, tylko ja ich jeszcze nie znam...


Zeby nie było tak, że zanim poznasz, to minie kolejne kilka sezonów. No chyba że o to chodzi.
A tak na poważnie, to taki system refowania poważnie kaleczy sprawność żagla i to mnie najbardziej boli. Do sprawnego kadłubika pasowały by jakieś sprawne żagielki.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16812
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Zeby nie było tak, że zanim poznasz, to minie kolejne kilka sezonów. No chyba że o to chodzi.

Nie o to. Życie tworzy swoje własne plany...

przemek napisał(a):
taki system refowania poważnie kaleczy sprawność żagla i to mnie najbardziej boli. Do sprawnego kadłubika pasowały by jakieś sprawne żagielki.

Każde refowanie zmniejsza sprawność żagla. Zobacz, u nich rewelacyjnie działa:

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Nie mam doświadczenia z grotami nawijanymi na maszt, ale widzę, że rewelacyjnie się sprawdzają.

Ljungström....? :roll:
przemek napisał(a):
sprawnego kadłubika pasowały by jakieś sprawne żagielki.

Sprawniutenkie takie? ;)
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 20:52 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Każde refowanie zmniejsza sprawność żagla.


Ale nie każde refowanie zmniejsza sprawność żagla niezarefowanego.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16812
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Ale nie każde refowanie zmniejsza sprawność żagla niezarefowanego.

No dobra, ale co masz do tych żagli, które pokazałem na zdjęciu?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 21:22 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
No dobra, ale co masz do tych żagli, które pokazałem na zdjęciu?


Niby nic. Taki grot to jak rolowany na sztywnym sztagu fok. Powinien być płasko uszyty, bez rozbudowanego liku tylnego. Obsługa też zapewne bezproblemowa nie jest. Fajnie to działa bez bomu, ale z bomem nieco się już komplikuje. Nie podetniemy liku dolnego, regulację szkentli musimy sprowadzić do kokpitu.
Suma sumarum mamy niemal zupełnie trójkątny płaski żagiel, który absolutnie nie jest sprawną odmianą żagla bermudzkiego.
Rolowanie w pionie, to mimo wszystko świetny patent turystyczny, jeżeli dobrze wykonany to i bardzo wygodny.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16812
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Taki grot to jak rolowany na sztywnym sztagu fok. Powinien być płasko uszyty, bez rozbudowanego liku tylnego. Obsługa też zapewne bezproblemowa nie jest. Fajnie to działa bez bomu, ale z bomem nieco się już komplikuje. Nie podetniemy liku dolnego, regulację szkentli musimy sprowadzić do kokpitu.
Suma sumarum mamy niemal zupełnie trójkątny płaski żagiel, który absolutnie nie jest sprawną odmianą żagla bermudzkiego.
Rolowanie w pionie, to mimo wszystko świetny patent turystyczny, jeżeli dobrze wykonany to i bardzo wygodny.

Takie same żagle, tylko bez zarefowania - co im możesz zarzucić? Nie teoretycznie, tylko praktycznie, tym konkretnym żaglom:

Obrazek

Obrazek

i trochę zarefowane:

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Takie same żagle, tylko bez zarefowania - co im możesz zarzucić?

Ja moge i to duzo!
Scigalem sie kiedys z cat-keczem z takim systemem i cholernie trudno bylo mi toto wyprzedzic.
A najgorsze, ze on taklowal i roztaklowywal lodke piec razy szybciej, niz ja.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 21:47 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Nie teoretycznie, tylko praktycznie


Cały wątek jest czysto teoretyczny. Ja teoretyzuje, że są mało sprawne, Ty teoretyzujesz że nie. Klepnij łódkę zamontuj grot rolowany na maszt, pomierz biegunowe i prędkości, a potem zmień na porzadnie uszyty grocik z ładnym obrysem, z sensownymi profilami i skrętem i porównaj. Wtedy można mówić o praktyce.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Catz napisał(a):
Scigalem sie kiedys z cat-keczem z takim systemem i cholernie trudno bylo mi toto wyprzedzic.


Nie samym żaglem łodka płynie ;)
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
przemek napisał(a):
Wtedy można mówić o praktyce.

Minelismy sie o minute - pisalem o praktyce... I o regatach na niejakim poziomie. ;)
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

przemek napisał(a):
Nie samym żaglem łodka płynie

Jakies wycieczki osobiste? :evil:
Gdzie sa moderatorzy?
Catz Obrazony

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16812
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Wtedy można mówić o praktyce.
przemek napisał(a):
Nie samym żaglem łodka płynie ;)

Praktykują to inni od lat - na łódce o minimalnej stateczności, projektowanej na dużą wodę, szybkie i bezproblemowe refowanie, to podstawa, ważniejsza niż ułamki knota, więc takie rozwiązanie wybrali. Nie samą sprawnością żagla łódka płynie.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Nie samą sprawnością żagla łódka płynie.

Ty tez????
Zmowa...
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
przemek napisał(a):
Obsługa też zapewne bezproblemowa nie jest

przemek napisał(a):
regulację szkentli musimy sprowadzić do kokpitu.

Jak ktoś Słodowego oglądał, ze wszystkim sobie poradzi :-P
Szkentlę nawinąć wstępnie na maszt; żagiel nawijamy - szkentla się odwija ;)
A gdyby tak jeszcze zrobić pod pokładem prosty mechanizm do obracania masztu, np z zębatek i łańcucha od jakiegoś roweryka, to mamy pełną automatyzację systemu i wolne ręce

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
boSmann napisał(a):
A gdyby tak jeszcze zrobić pod pokładem prosty mechanizm do obracania masztu,

Nie lepiej nad? Latwiej maszt wyjac, jak sie spieszymy do domu.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 15:31 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
na łódce o minimalnej stateczności, projektowanej na dużą wodę, szybkie i bezproblemowe refowanie, to podstawa, ważniejsza niż ułamki knota,


Nie to żebym się kłócił. Znasz mnie. Szyłem w swoim życiu żagielki do pływadeł z czegokolwiek. Ze wsypów, z bliżej nie określonego poliestru i z plandek. Zawsze jednak starałem się aby żagielek możliwie najlepiej ciągnął. Żagle plandeczane projektowałem komputerem i kroiłem bryty z dokładnością do jakieś 0,5 mm (może nie za dokładnie ale ręcznie na tyle było mnie stać). Nie miał bym serca uszyć żagielka wiedząc że nie będzie on dawał z siebie wszystkiego.
Wiem też że można pływać na zwykłym prześcieradle.
Wiem też że każda łódka to zbiór kompromisów.
No i ten ułamek knota, to przecież nie wszystko co stracisz przez kiepski żagiel.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16812
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Wiem też że można pływać na zwykłym prześcieradle./.../No i ten ułamek knota, to przecież nie wszystko co stracisz przez kiepski żagiel.

No, nie kłócąc się, ale nie mogę się zgodzić, że żagle pokazane na fotkach źle ciągną, są kiepskie i w ogóle. To na prawdę przyzwoite i dobrze ciągnące żagle, a do tego daje się je szybko i bezproblemowo refować, przez nawijanie na maszt. Prędkości tych łódek z takimi "kiepskimi", jak piszesz, żaglami i to o powierzchni zaledwie koło 6 m kwadr. są zupełnie zadowalające - na GPS-ie, 6 kn to normalka. Tyle w porywach płynąłem BETH z ożaglowaniem lugrowym i o 1,5 m kwadr. większym. Jestem też pewien, że chodzą ostrzej od BETH.

Inną sprawą jest to, że nie mam wcale pewności, czy tutaj, na miejscu, w Polsce, ktokolwiek potrafi przyzwoicie uszyć takie żagle, żeby nie były potem kiepskie...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
nie mam wcale pewności, czy tutaj, na miejscu, w Polsce, ktokolwiek potrafi przyzwoicie uszyć takie żagle, żeby nie były potem kiepskie

Nie wydaje mi sie, by byla to az tak wielka sztuka.... Genuy na rollery sie szyje i kazdy zarefowany zagiel zwykle traci na urodzie.
Problem jak nawijac jest chyba wazniejszy - pomysl boSmann'a jest niezly: mozna by pokombinowac cos takiego pod pokladem, ale przy samej podlodze i "na stale" polaczone z lodka, chociaz komplikuje to komory wypornosciowe... Widze tu kilka niezlych awantur w perspektywie! ;)
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16812
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Problem jak nawijac jest chyba wazniejszy - pomysl boSmann'a jest niezly: mozna by pokombinowac cos takiego pod pokladem, ale przy samej podlodze i "na stale" polaczone z lodka, chociaz komplikuje to komory wypornosciowe... Widze tu kilka niezlych awantur w perspektywie! ;)

Widzę krążek z nawijanym na nim fałem i kontrafałem, którego osią jest maszt. Ten krążek umiejscowiony tuż nad pokładem, a obie liny poprowadzone do kokpitu w pobliże stanowiska skippera i tam knagowane.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Widzę krążek z nawijanym na nim fałem i kontrafałem, którego osią jest maszt.

Maszt pod katem prostym do pokladu... Zamiast kontrafalu moze wystarczy cos à la dluga szkentla?
Jesli oczywiscie uwazasz, ze warto robic Beth Plus....
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 121  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 145 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL