Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 01:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 217 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Czy jest sens walczyć z żelazkami i koromysłami?
1 czy w ogóle jest sens walczyć o cokolwiek w żeglarstwie ;-)? 50%  50%  [ 15 ]
2 czy to coś może pomóc ? 27%  27%  [ 8 ]
3 czy tylko z koromysłami ? 17%  17%  [ 5 ]
4 czy tylko z żelazkami ? 7%  7%  [ 2 ]
Liczba głosów : 30
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 kwi 2012, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
poparancy... Gdzie sa i co robia zamoderatysci?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2012, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
chcesz : masz :?: :?: :?:

ps
mój P-911 to już raczej SIPOREX
albo Ytong :lol:

ps2
... :D juz wiem z czego zrobię model pływający.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Ostatnio edytowano 9 kwi 2012, o 22:18 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2012, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
?????

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2012, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
No chciałeś pytajnik
do mojego upragnionego pytania na które czekam.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2012, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
do mojego upragnionego pytania na które czekam.

Ok.
Kiedy pokazesz nam zdjecia swojego 2 CV?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2012, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
to jeszcze nie to pytanie! :lol: :lol: :lol:

dla ułatwienia :
małe autka są przy małych łódkach,
tu jest temat: pustaki.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2012, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wiec kiedy zdjecia Twojego finn'a Va Marian spoza krzaczorow?
Catz
bo o P 911 juz pytalem rytualnie.

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2012, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wiosną?

ale to jeszcze nie to pytanie. :evil:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2012, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
A w Grodku Jagiellonskim byl?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2012, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie był,
ale był na drugim forum
gdzie gimnastykuję się w dyspucie o pustakach
http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t=11402
nareszcie "pozwolili" mi coś merytorycznego przemycić. :lol:
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2012, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Masz cierpliwosc... :D
to jakiego to pytania dobrego nie zadalem? :roll:
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2012, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
"Jaki jest twój (czyli mój ) najnowszy pustak!"
No to i On:
zwróć uwagę na ten kolor mahoniu z lewej strony. :D

MJS
ps
Cierpliwość do "Oceanforum" :-P
już się wyczerpuje,
ale pocieszam się że kilkadziesiąt innych (set?) osób
obejrzy choć fotki ze zrozumieniem. :lol:


Załączniki:
PICT0004 m.jpg
PICT0004 m.jpg [ 89.9 KiB | Przeglądane 5532 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2012, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
"Jaki jest twój (czyli mój ) najnowszy pustak!"

Na to nie wpadlbym nigdy!
To Ty na blachosmrody wydajesz, zamiast lodki prawdziwe budowac? :evil:
Swoja droga, monotematyczny jestes..... :roll:
Marian Strzelecki napisał(a):
obejrzy choć fotki ze zrozumieniem

Yhy... jak kury z fabryki, co slonca i ziarna nigdy nie widzialy, ogladajace pogladowy film o produkcji jajek bio.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 12:46 

Dołączył(a): 26 lut 2011, o 20:10
Posty: 30
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam,
W nawiązaniu do pustaków prosiłbym kolegów forumowych o ocenę polskiego jachtu Smyk konstrukcji Janusza Króla z 1971 r.

p.s. rysunek otrzymałem kiedyśod Roberta, ale nie wiem jak wrzucić obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A w jakiej formie go masz?
skan; fotka; czy fizycznie rysunek ?

bo nie mogę Go znaleźć
np w J.Saleckiego ksiązkach...

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Tom Pierwszy, strona 80.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Eee, Smyk jest ostrodzioby, ale ożaglowanie ma godne uwagi i z tego względu do jachtów nietypowych na pewno należy. Tendencję pustakową można dostrzec natomiast u Sigmy J. Centkowskiego, Ptysio S. Workerta też ma zakusy, ale dopiero punty P 51 i P 51 bis M. Plucińskiego, to prawdziwe "klapacze", a P 59 bis tegoż samego autora, choćby ze względu na dwa miecze, śmiało można zaliczyć do pustakowej awangardy. Kocik M. Plucińskiego i N. Patalasa też jest odjazdowy a jego rocznik to 1964.
Swego czasu w I Pucharze ArMATORA ścigałem się z Kocikiem i wyprzedziłem go Plastusiem A... :cool:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie znam Sigmy Centkowskiego?
Jedyna jaką znam jest Pieśniewskiego,
ale On nigdy nie miał tendencji do szerokich dziobów - raczej wprost przeciwnie.

Natomiast w Smyku nie wydaje mi się aby Król świadomie myślał o pływaniu w ślizgu,
czy na jednej płozie :
tą drogą idąc to pychówki byłyby wyczynowymi "szufladami",
a kajaki żaglem "żyletami" szkierowymi.
...jakkkolwiek Star z pychówką już mi się kojarzą. :)

Tak więc świadome "pustaki" to były chyba punty Plucińskiego,
tak jak w pełni żelazkowym był jachcik Micro Sieradzkiego
gdzie nawet kil się samonaprowadzał na hals jakim płynie łódka.
MJS

ps
a niby skąd mój P-911 ma literkę ?
- z samochodów ? :lol:


Załączniki:
P-50 ileś lub  kocik.jpg
P-50 ileś lub kocik.jpg [ 68.65 KiB | Przeglądane 5415 razy ]
micro-sieradzki.jpg
micro-sieradzki.jpg [ 27.31 KiB | Przeglądane 5415 razy ]
micro-sieradzk2i.jpg
micro-sieradzk2i.jpg [ 50.18 KiB | Przeglądane 5415 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Marian Strzelecki napisał(a):
Tak więc świadome "pustaki" to były chyba punty Plucińskiego,
tak jak w pełni żelazkowym był jachcik Micro Sieradzkiego
gdzie nawet kil się samonaprowadzał na hals jakim płynie łódka.


A tu link do jeszcze jednego świadomego żelazka, a właściwie całej ich rodziny:
http://www.jachty.p-net.pl/metoda/sklejka.html

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie znam Sigmy Centkowskiego?

Znam: Polskie jachty t. 1 str. 39 ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
mjs napisał(a):
punty P 51 i P 51 bis M. Plucińskiego

No i jeszcze coś takiego
http://www.port21.pl/wp-content/uploads ... rys1-d.gif

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
w pełni żelazkowym był jachcik Micro Sieradzkiego
Znane sa czyny i dokonania tej lodki?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie znam Sigmy Centkowskiego?

Znam: Polskie jachty t. 1 str. 39 ;)

Popatrz pan jak mi ten "niemiec od skarpetek" zabruździł;
Ale wg, mojego osądu nie można brać łódek malutkich jako świadome dokonanie projektowania regatowego na ocean.,
bo w tych małych to kształty kadłubów warunkuje bardziej ciężar załogi i stateczność początkowa bez załogi.
Jeśli tak byśmy brali to Optymist i Cadet są najsławniejszymi prototypami pustaka,
ale to rozumowanie nie prowadzi do poważnych uogólnień.
MJS

ps
wszystko ma swoje pierwowzory,
nawet nazwa Sigma :roll:
ciekawe co na to ACTA? :lol:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2012, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
bo w tych małych to kształty kadłubów warunkuje bardziej ciężar załogi i stateczność początkowa bez załogi.

Oj, oj...
ale ciężar załogi dobierany jest stosownie do wyporności "tych małych"
a kształty opływowe też mają czyli boją się oporów wszelakich (poza czołowym)
stateczność początkowa wymagana jest i u dużych, żeby na bojce nie kołysało
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że one są jednak trochę podobne... :roll:
boSmann napisał(a):
No i jeszcze coś takiego

No, ten jest jakby najbardziej zbliżony do ery komputerów. Ładny. :cool:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2012, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dziś na stronce : http://milkajung.wordpress.com/category ... cean-race/
kolega mjs=Sziwa znalazł taki kwiatek:

Kategoria: Volvo Ocean Race
Juan K. przerywa milczenie
12 Kwiecień 2012

W dzisiejszym Scuttlebutt Europe nr. 2568 z 12 kwietnia można przeczytać list od Juana Kouyoumdjiana, projektanta trzech z sześciu jachtów biorących udział w tegorocznych regatach VOR. Chociaż nie bezpośrednio, Juan poczuł się “wywołany do tablicy” przez falę krytyki jaka wciąż jest obecna na wszystkich chyba większych portalach żeglarskich na świecie w temacie tego, że jachty nie sprostały trudom podróży przez Ocean Południowy, mówiąc najogólniej. Poniżej list konstruktora, projektanta 3 jachtów w bieżącej edycji VOR, w moim tłumaczeniu na szybko:

“Nasze 3 jachty są już bezpieczne w Brazylii, a ja podejmując ryzyko zostania nazwanym arogantem, postanowiłem złamać złotą zasadę nie wypowiadania się przed końcem regat, ponieważ uważam, że dochodzi do manipulacji prawdą na skalę międzynarodową.

Powszechnie uważa się, że WSZYSCY uczestnicy tej edycji VOR mają kłopoty natury konstrukcyjnej, że jest to niedopuszczalne i że trzeba coś z tym zrobić w przyszłości. Niezbędne jest fundamentalne rozróżnienie pomiędzy łamaniem się masztów a innymi awariami, a niezależnie od tego, jak ogromnie ważne jest zrozumienie przyczyn awarii, wkładanie wszystkich projektów do jednego worka jest nadużyciem, gdy mowa o “innych” uszkodzeniach natury konstrukcyjnej.

Tego rodzaju generalizacja może odpowiadać któremuś z zespołów albo jakiejś osobie zainteresowanej przeforsowaniem konkretnego planu na przyszłość, ale ponieważ podważa to reputację moją i mojego zespołu, muszę zabrać głos.

W pierwszej edycji z udziałem jachtów VO70 mieliśmy jako biuro projektowe dwa zwycięstwa, z których byliśmy bardzo dumni. Jedno to oczywiście nasz projekt wygrywający regaty z bardzo dobrą załogą, a drugi, że oba nasze jachty były jedynymi, które ukończyły rejs dookoła świata bez dużych problemów konstrukcyjnych. Nasz sukces nie był aż tak widoczny, ponieważ nałożyły się na niego uogólnienia, a w tamtych regatach jeden jacht zatonął a kilka innych miało bardzo poważne awarie – pisano więc, że WSZYSTKIE jachty miały problemy i że trzeba zmienić przepisy. Przepisy zmieniono, na gorsze! Nigdy nie wypowiadałem się na ten temat publicznie i przeszedłem nad tym do porządku. Jednak obserwując, jak znów wszechobecne zaczyna być uogólnianie, chciałbym przypomnieć o suchych faktach, aby można było wyciągać wnioski bez uogólnień.

- VO70 nie można zaprojektować tak, żeby się nie zepsuło. Żadnego jachtu do regat dookoła świata nie da się tak zaprojektować. Finalnie, za awarie odpowiada załoga.

- Puma wygrała 5 etap bez żadnego problemu natury konstrukcyjnej, dzięki doświadczeniu i wspaniałej pracy załogi.

- Telefonica skończyła na 2 miejscu z delaminacją kadłuba w lewej części dziobowej, co nie uniemożliwiało im ścigania się.

- Postój Telefoniki na Hornie nie był niezbędny, ale była to mądra i przemyślana decyzja, oparta na tym, że trzecie miejsce mieli zapewnione, a otwierało się korzystne okno pogodowe.

- Groupama, pomimo wspaniałego prowadzenia w trakcie 5 etapu, miała pecha i złamała maszt, ale o własnych siłach dopłynęła do mety bez kłopotów natury konstrukcyjnej.

Więc podczas gdy my próbujemy zrozumieć, dlaczego przydarzyło się tak wiele awarii dotyczących takielunku, błagam o nie uogólnianie oraz o nie wkładanie do jednego worka wspaniałej pracy i talentu niektórych inżynierów razem z pozostałymi, nie będących tymi samymi.”

Juan broni swoich projektów i swojej reputacji – to oczywiste. Ale co o tym myślicie?
udostępnij:
.................................................................................................................................

....Piąty etap nie był łatwy – do mety dotarły trzy z sześciu jachtów, w tym jedynie jeden (Puma) w całości. Telefonica zaraz za Hornem miała przystanek celem laminowania kadłuba, a Groupama w odległości 60 Mm od Punta del Este złamała maszt.

...W dalszym ciągu nie wiadomo, jaka była przyczyna awarii masztu –
Warunki nie były jakieś szczególnie trudne – no ale się stało.

..........................................................................................................


W filmie jest również oświadczenie dyrektora regat, Knuta Frostada, czterokrotnego uczestnika tej imprezy. Nie jest zadowolony – to mało powiedziane. Oczywiście wypowiedź jest gładka i uczesana, ale organizatorzy nie cieszą się na pewno mając 2 łódki z sześciu sprawne. Frostad mówi: “Jest jeszcze zbyt wcześnie żeby wyciągać wnioski, ale w oczywisty sposób jesteśmy zaniepokojeni tak dużą liczbą awarii naszych jachtów, zarówno w tym etapie, jak i w całym wyścigu. To nie do przyjęcia, aby w tej rangi imprezie dochodziło to tylu wypadków. Nie jest niczym niezwykłym, że jachty mają problemy, a zarówno żeglarze jak i zespoły brzegowe są przygotowani to, żeby sobie z nimi radzić, ale tym razem skala tego rodzaju incydentów jest dużo większa niż w przeszłości.”

Jest to dobry ruch ze względu na działania public relations – przyznają oficjalnie to, co piszą od pewnego czasu internauci na różnych forach na stronie VOR oraz na Fb. Zdają sobie sprawę z problemu i nie chowają głowy w piasek. Frostad zapowiada, że zanim tegoroczna edycja regat VOR dobiegnie końca, ogłoszone zostaną nowe regulaminy dotyczące kolejnej. Zobaczymy.

Pełen tekst można przeczytać tu:

http://www.volvooceanrace.com/en/news/5 ... kages.html
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;


Wydaje mi się że po raz któryś morze pokazuje,
że nie da się długo balansować na krawędzi ryzyka.
Kadłuby się rozlaminowują, maszty padają z powodu przeciążeń zmęczeniowych, od ciągłego klapania.
tak jak niedawno padały od " pomyłek" w używaniu burtowych salingów.
Nie wspomnę już urwanych kilów ruchomych, czy stałych, a przedtem widokowych grzybów.
Ale karuzela się kręci, a media mają pożywkę;
-tylko gladiatorów żal.
\
bo cali z tego też nie wychodzą.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2012, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Dorzuce artykul o ewolucji - wreszcie w dobrym kierunku - ksztaltow jachtow hiperregatowych, ktorej, jak dotad "747" jest najbardziej radykalnym ( jesli nie karykaturalnym ...) uwienczeniem:
http://www.voilesetvoiliers.com/course- ... _id=19301/
Tekst niestety w jezyku barbarzynskim, ale obrazki sa bardzo elokwentne.
Jego tytul w tlumaczeniu wolnym: Pustaki contra Zelazka.
W doslownym: "Pudelko na buty" kontra kadlub "V".
Catz Ciekawy, czy "pudelko" jest z butami, czy moze puste?

***********

Guzik im tam* z tego linku... Trzeba bylo dac ten tekst z moim ( albo i innym, jakimkolwiek ) komentarzem.
I z pozdrowieniami serdecznymi! ;)
Catz
* bynajmniej niehermetycznie o tej samej dyskusji na sasiednim forum.

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2012, o 01:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13381
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Te obrazki są nowe http://www.svdesign.fr/page_DesVoil6UK.html ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2012, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale to nawet nie są pustaki ! ?

najbardziej mi się spodobała Au ...:oops:
ten:


Załączniki:
Maritimus-25 copy.jpg
Maritimus-25 copy.jpg [ 74.46 KiB | Przeglądane 5695 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2012, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
P 911 rysuje sie?
Catz Co tez ma sentyment do predreadnought'ow i w ogole tamtych czasow.

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2012, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
No i prosze:
http://www.voiliers-revolution.fr/
Oto pierwszy "Pustak" produkowany seryjnie: W 22-ch stopach osiagnieto komfort jachtu 30-tostopowego i pewnie podobne predkosci.
Cieszyc sie, czy nie? :roll:
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 217 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL