Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 maja 2024, o 11:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lis 2010, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Budujemy jacht balastowo-mieczowy:
długość po pokładzie - 8m; KLW - 7m; szerokość 2,6m; zanurzenie - 40 cm (z mieczem - 1,8m); waga jachtu ok. 3t (w tym balastu wewnętrznego ok. 600 kg) projektowana wyporność ok 3,5 t.
Kadłub już gotowy i przyszedł czas na takielunek. Według projektu jacht ma nieść: grot ok. 10 m, fok ok. 10 m i kliwer ok.8 m. Projektowana wysokość masztu to 9,9 m, a długość bomu - 4 m. Łódka ma służyć do rekreacyjnej żeglugi przybrzeżnej i jak się da - na śródlądziu.
Jak sądzicie, czy projektant nie zaniżył wielkości grota dbając o bezpieczeństwo?

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16820
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Reling napisał(a):
Budujemy jacht balastowo-mieczowy:
długość po pokładzie - 8m; KLW - 7m; szerokość 2,6m; zanurzenie - 40 cm (z mieczem - 1,8m); waga jachtu ok. 3t (w tym balastu wewnętrznego ok. 600 kg) projektowana wyporność ok 3,5 t.
Kadłub już gotowy i przyszedł czas na takielunek. Według projektu jacht ma nieść: grot ok. 10 m, fok ok. 10 m i kliwer ok.8 m. Projektowana wysokość masztu to 9,9 m, a długość bomu - 4 m. Łódka ma służyć do rekreacyjnej żeglugi przybrzeżnej i jak się da - na śródlądziu.
Jak sądzicie, czy projektant nie zaniżył wielkości grota dbając o bezpieczeństwo?


Tak to trochę wygląda... Ośmiometrowe jachty sporej wyporności miewają czasami więcej, ale chyba sporo zależy jeszcze od obliczeń stateczności, więc może jest OK? Sporo też zależy od akwenu (czyli spodziewanego "duja") - np. Brytyjczycy zwykle dają mniej żagla niż nasi projektanci mazurskich jachtów (ale Australijczycy więcej, bo lubią zmagania z wiatrem)...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):
Sporo też zależy od akwenu (czyli spodziewanego "duja") - np. Brytyjczycy zwykle dają mniej żagla niż nasi projektanci mazurskich jachtów (ale Australijczycy więcej, bo lubią zmagania z wiatrem)...

Łódka nie ma być do zmagań z wiatrem :-). Ma być bezpieczna i ... pływać. A jak zbyt dużo wieje, to grota można zarefować. Bijemy się z myślami czy nie dać przynajmniej 12 - 14 m grota.

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 15:34 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8838
Podziękował : 3991
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Napisz czy to dlugosc masztu stojacego na stepce, czy na pokladzie. Jesli to drugie
to prosty trojkat grota daje ok 16 m. Moze zadajac pytanie dac rysunek projektowanego takielunku ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16820
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Współczynnik balastowy (a balast wyłącznie wewnętrzny - jak piszesz) wychodzi jednak trochę mniejszy niż 20%, a to nie jest dużo dla łódki, która ma chodzić po morzu!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Reling napisał(a):
Budujemy jacht balastowo-mieczowy:
długość po pokładzie - 8m; KLW - 7m; szerokość 2,6m; zanurzenie - 40 cm (z mieczem - 1,8m); waga jachtu ok. 3t (w tym balastu wewnętrznego ok. 600 kg) projektowana wyporność ok 3,5 t.
Kadłub już gotowy i przyszedł czas na takielunek. Według projektu jacht ma nieść: grot ok. 10 m, fok ok. 10 m i kliwer ok.8 m. Projektowana wysokość masztu to 9,9 m, a długość bomu - 4 m. Łódka ma służyć do rekreacyjnej żeglugi przybrzeżnej i jak się da - na śródlądziu.
Jak sądzicie, czy projektant nie zaniżył wielkości grota dbając o bezpieczeństwo?

9,9 m wysokości masztu dla 10 m2 grota?!
Nie znam się na tym.ale coś tu nie gra. Długość jachtu 7 m to jakieś 20 - 25 m2 żagla. Maszt wystarczy 9 m. Tak mniemam

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
M@rek napisał(a):
Jesli to drugie
to prosty trojkat grota daje ok 16 m. Moze zadajac pytanie dac rysunek projektowanego takielunku ?

Mówisz - masz. Taki prosty szkic tylko :-). 9,9 m liczone od pokładu, ale bom prawie metr nad pokładem.
Batiar napisał(a):
9,9 m wysokości masztu dla 10 m2 grota?!
Nie znam się na tym.ale coś tu nie gra.

Znam Cię, znasz się na tym :-).
To ja źle podałem wymiary, sorry :-(
Z prostego trójkąta wynika:
użyteczna dla grota wysokość masztu 8,9m
czyli: 9x9=81 + 4x4=16m, razem 97m. Pierwiastek z tego = 9,85. Dobra, dojdzie brzuszek - może z metr, półtora więcej.
robhosailor napisał(a):
Współczynnik balastowy (a balast wyłącznie wewnętrzny - jak piszesz) wychodzi jednak trochę mniejszy niż 20%, a to nie jest dużo dla łódki, która ma chodzić po morzu!

Jeszcze miecz ok 80 kg. Moja aszybka :-)


Załączniki:
szkic.jpg
szkic.jpg [ 5.03 KiB | Przeglądane 1641 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16820
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Reling napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Współczynnik balastowy (a balast wyłącznie wewnętrzny - jak piszesz) wychodzi jednak trochę mniejszy niż 20%, a to nie jest dużo dla łódki, która ma chodzić po morzu!

Jeszcze miecz ok 80 kg.

To niby trochę lepiej. Niby, bo np. według przepisów PRS masy miecza nie wlicza się do masy balastu (ruchomy przecież), a (przy obliczeniach stateczności) balast wewnętrzny mnoży się przez współczynnik mniejszy od 1 (nie pamiętam już ile to było, ale na pewno mniej niż 1). Więc współczynnik balastowy jest na pewno niższy od 20%...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):
Więc współczynnik balastowy jest na pewno niższy od 20%...

Więc... jak by się nie obrócić d... zawsze z tyłu :-(.

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16820
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Reling napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Więc współczynnik balastowy jest na pewno niższy od 20%...

Więc... jak by się nie obrócić d... zawsze z tyłu :-(.

Tzn. Jeśli łódkę uznać, za jacht balastowy, bo nie da się jej balastować skutecznie samą masą załogi, to współczynnik balastowy jest stanowczo za mały, aby łódkę taką można było uznać za bezpieczną jednostkę morską.

... co wcale nie oznacza, że jest to łódka zła, tylko ...na wody osłonięte.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):
... co wcale nie oznacza, że jest to łódka zła, tylko ...na wody osłonięte.

A to się mój Kolega ucieszy :-(. Wymyślił sobie łódkę, skonsultował z projektantem, rozpoczął budowę (po jakimś czasie zacząłem mu w tym pomagać) i teraz taki pasztet :-(. A miała pójść na morze z papierami PRS-u.

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16820
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Reling napisał(a):
A to się mój Kolega ucieszy :-(. Wymyślił sobie łódkę, skonsultował z projektantem, rozpoczął budowę (po jakimś czasie zacząłem mu w tym pomagać) i teraz taki pasztet :-(. A miała pójść na morze z papierami PRS-u.

Moje zdanie nie musi być żadnym wyrokiem - jam nie ekspert, ani Pytia :wink:
...ale, moim zdaniem, jachtu z tak małym balastem wewnętrznym nie można z całą odpowiedzialnością nazwać jachtem morskim. Papiery może nawet jakieś dostanie, ale... nie na nich się pływa wszak :oops:

EDIT:
Ale napisałeś:
Cytuj:
Łódka ma służyć do rekreacyjnej żeglugi przybrzeżnej i jak się da - na śródlądziu.
...a do tego się pewnie nada, tylko ostrożnie trzeba... z tym powiększaniem powierzchni żagli. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Reling napisał(a):
robhosailor napisał(a):
... co wcale nie oznacza, że jest to łódka zła, tylko ...na wody osłonięte.

A to się mój Kolega ucieszy :-(. Wymyślił sobie łódkę, skonsultował z projektantem, rozpoczął budowę (po jakimś czasie zacząłem mu w tym pomagać) i teraz taki pasztet :-(. A miała pójść na morze z papierami PRS-u.

A "papiery PRS" miałyby służyć czemu konkretnie?
Bo ja nie znam zbyt wielu sposobów logicznego zastosowania "papierów PRS" a w przypadku małej łódki do własnego użytku nie znam dla nich właściwie żadnego zastosowania...

Radzę:
Spuścić na wodę i opływać ostrożnie, jak to z prototypem.
Dokonać prób statecznościowych dla zbadania zakresu i wartości momentów prostujących - robiłem to z Nefrytem (7.24m LOA) przerobionym na B/M przechylając jacht za maszt (2 ososby) bez większych problemów i używając prostego dynamometru - takie próby to nie jest to "rocket science".
Jak wyjdzie, że łódek ma trudności z wstawaniem z większych kątów przechyłu - dołożyć balastu i próbować raz jeszcze. Moim zdaniem wystarczy, jeśli będzie na koniec podnosił z przechyłu 90 stopni koło 15-20kg na topie masztu, ale zaznaczam, że ja się na wytycznych PRS nie znam, ja żegluję...
Ludzie tysiące lat nie teoryzowali na temat tego co jest balastem a co nie, tylko budowali statki, metoda prób dochodząc do całkiem niezłych rezultatów...
Tytułem informacji - Nefryt przeze mnie przechylany miał miecz/podnoszony balast o wadze blisko 400kg. Wstawał z przechyłu 90 stopni, z balastem w pozycji podniesionej i 15kg na topie masztu. BTW - PRS-om i urzędnikom jacht spełniał wymagania, skoro dostał jakieś tam karty bezpieczeństwa i orzeczenia zdolności żeglugowej (takie czasy były, że chcąc żeglować musieliśmy te urzędnicze bzdury wypełniać)
Jak dla mnie spełniał kryteria, najlepszy dowód, że parę ciężkich pogód na nim przeżyłem no i że jacht ten żegluje już kilkanaście lat!

Ach - jeszcze jedno - radzę nie przejmować za wyrocznię tych, co uważają za jakoś istotne co ponoć urzędnictwo "uznaje" za balast a co nie...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jaromir napisał(a):
A "papiery PRS" miałyby służyć czemu konkretnie?
Bo ja nie zbyt wielu sposobów logicznego zastosowania a w przypadku małej łódki do własnego użytku nie znam właściwie żadnego...

Armatorem, budowniczym i przyszłym skipperem jest Kolega. Buduje pod PRS. Po co? Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem :-).

Jaromir napisał(a):
Radzę:
Spuścić na wodę i opływać ostrożnie, jak to z prototypem.
...ciach...
Wstawał z przechyłu 90 stopni, z balastem w pozycji podniesionej i 15kg na topie masztu.

Tak zamierzamy właśnie zrobić, tylko po wykonaniu, drogo będzie zmieniać cały prawie takielunek, stąd moje pytanie:-).

Jaromir napisał(a):
Ach - jeszcze jedno - radzę nie przejmować za wyrocznię tych, co uważają za jakoś istotne co ponoć urzędnictwo "uznaje" za balast a co nie...

I przejmować sie tym nie myślę :-).

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):
Moje zdanie nie musi być żadnym wyrokiem - jam nie ekspert, ani Pytia :wink:

Ale znasz się cokolwiek lepiej niż ja, co udowadniasz swoimi konstrukcjami :-).
robhosailor napisał(a):
Papiery może nawet jakieś dostanie, ale... nie na nich się pływa wszak :oops:
Zgadzam się :-)
robhosailor napisał(a):
EDIT:
Ale napisałeś:
Cytuj:
Łódka ma służyć do rekreacyjnej żeglugi przybrzeżnej i jak się da - na śródlądziu.
...a do tego się pewnie nada, tylko ostrożnie trzeba... z tym powiększaniem powierzchni żagli. :)

Czyli zostawić to, co zaprojektował fachowiec?

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16820
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jaromir napisał(a):
A "papiery PRS" miałyby służyć czemu konkretnie?
Bo ja nie znam zbyt wielu sposobów logicznego zastosowania "papierów PRS" a w przypadku małej łódki do własnego użytku nie znam dla nich właściwie żadnego zastosowania...
/.../
Ach - jeszcze jedno - radzę nie przejmować za wyrocznię tych, co uważają za jakoś istotne co ponoć urzędnictwo "uznaje" za balast a co nie...


Przepisy dotyczące obliczania stateczności jachtu można uznać za idiotyczne nawet, tyle, że posługują się one danymi empirycznymi i są, zdaje się, identyczne z tymi stosowanymi od wielu lat np. przez Lloyda. Dla mnie są one dobrym punktem wyjścia zanim złapie się za maszt i zacznie przechylać gotowy jacht i po to się je stosuje właśnie, aby oszacować, czy przechylać w ogóle trzeba, lub ile balastu dodatkowo przygotować.

Ten prosty wzór można łatwo znaleźć (np. w J.Kuliński "Praktyka bałtycka..."), a jest na tyle łatwy do zastosowania, że nie warto go zupełnie ignorować. Można też posłużyć się innym np. dla klasy JOG (jest w sumie podobny).

Zacytuję, co napisałem wyżej:
Cytuj:
Moje zdanie nie musi być żadnym wyrokiem - jam nie ekspert, ani Pytia :wink:
...ale, moim zdaniem/.../

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 19:06 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Reling napisał(a):
Z prostego trójkąta wynika:
użyteczna dla grota wysokość masztu 8,9m
czyli: 9x9=81 + 4x4=16m, razem 97m. Pierwiastek z tego = 9,85. Dobra, dojdzie brzuszek - może z metr, półtora więcej.



Bój się boga!! Matematykę w szkole Ty miał?? Z twierdzenia Pitagorasa to Ty długość topenanty wyliczyć możesz a nie powierzchnie trójkąta.
Podpowiedź: pomnóż wysokość, razy połowę podstawy, to może lepiej wyjdzie;-)))
Pozdrawiam
Przemek



Za ten post autor przemek otrzymał podziękowania - 2: Reling, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
przemek napisał(a):
Bój się boga!! Matematykę w szkole Ty miał?? Z twierdzenia Pitagorasa to Ty długość topenanty wyliczyć możesz a nie powierzchnie trójkąta.
Pozdrawiam
Przemek

Oooo, kurde, ale mnie zaćmiło :oops: Dzięki przemek :-). Teraz to zupełnie inaczej wygląda:-). A matematykę (geometrię tyż) miał i to zupełnie przyzwoicie. Zaćmienie trwało równo tydzień :-)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 19:14 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Reling napisał(a):
Budujemy jacht balastowo-mieczowy:
długość po pokładzie - 8m; KLW - 7m; szerokość 2,6m; zanurzenie - 40 cm (z mieczem - 1,8m); waga jachtu ok. 3t (w tym balastu wewnętrznego ok. 600 kg) projektowana wyporność ok 3,5 t.
Kadłub już gotowy i przyszedł czas na takielunek. Według projektu jacht ma nieść: grot ok. 10 m, fok ok. 10 m i kliwer ok.8 m. Projektowana wysokość masztu to 9,9 m, a długość bomu - 4 m. Łódka ma służyć do rekreacyjnej żeglugi przybrzeżnej i jak się da - na śródlądziu.
Jak sądzicie, czy projektant nie zaniżył wielkości grota dbając o bezpieczeństwo?



Można prosić o jakiś rysunek?? Patrząc na dane to ciekawa łódka musi być:-))


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
przemek napisał(a):
Można prosić o jakiś rysunek?? Patrząc na dane to ciekawa łódka musi być:-))

Rysunki za czas jakiś (Kolega ma plany). Teraz tylko link do kilku zdjęć:
http://reling.com.pl/reling_dokonania.p ... category=3
Zmienię podpis na a x h / 2 :-). Jeszcze raz dzięki Przemku.

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16820
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Reling napisał(a):
Teraz tylko link do kilku zdjęć:

Kawał mela... :wink:
Od razu zaczynam znowu rozumieć dlaczego preferuję małe łódeczki :lol: :wink:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):
Kawał mela... :wink:

Ano kawał. Ponieważ Kolega jest świetny w obróbce metalu, postanowił sobie łódkę wyspawać i wyspawał :-)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 19:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8838
Podziękował : 3991
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kadlub wygladana ladny. Ja bym powaznie rozwazyl takielunek gaflowy na zdecydowanie krotszym maszcie.


Ostatnio edytowano 28 lis 2010, o 19:53 przez Reling, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem literówki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
M@rek napisał(a):
Kadlub wygladana ladny. Ja bym powaznie rozwazyl takielunek gaflowy na zdecydowanie krotszym maszcie.

W czym ono jest lepsze od bermudzkiego?. Poważnie pytam.

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 20:05 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Reling napisał(a):
Rysunki za czas jakiś (Kolega ma plany). Teraz tylko link do kilku zdjęć:
http://reling.com.pl/reling_dokonania.p ... category=3


Tam widać falszkil?? To by ciut wyjaśniało przynajmniej co do za nużenia i balastu (zewnętrznego jednak, a nie jak pisałeś wewnętrznego). Pozostaje jeszcze szerokość 2,6m po co i dla czego??
A nie chcecie przypadkiem zbudować jeszcze jednej, podobnej, tyle że pół metra krótszej? Właśnie mnie olśniło że jeden z moich projektów można by ze stali albo, jeszcze lepiej z aluminium wy spawać.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 20:09 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
Witam, ja korzystam ze ściągawki...http://www.sailservice.pl/index.php?id=10


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Reling napisał(a):
Z prostego trójkąta wynika:użyteczna dla grota wysokość masztu 8,9mczyli: 9x9=81 + 4x4=16m, razem 97m. Pierwiastek z tego = 9,85. Dobra, dojdzie brzuszek - może z metr, półtora więcej.

Czytam, analizuję jeszcze raz czytam analizuję.... i.... :shock: :wink:
No tak ale w międzyczasie:
przemek napisał(a):
Bój się boga!! Matematykę w szkole Ty miał?? Z twierdzenia Pitagorasa to Ty długość topenanty wyliczyć możesz a nie powierzchnie trójkąta.

I wszystko jasne :wink:
Nie noo jest OK. Przez chwilę straciłem pewność :D

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
przemek napisał(a):
Tam widać falszkil?? To by ciut wyjaśniało przynajmniej co do za nużenia i balastu (zewnętrznego jednak, a nie jak pisałeś wewnętrznego). Pozostaje jeszcze szerokość 2,6m po co i dla czego??

Widać falszkil, masz rację, ale balast będzie wewnętrzny. Masy falszkila nie znam. Po co 2,6 m? Nie wiem. Gdy zobaczyłem łódkę, kadłub był już prawie gotowy :-).

przemek napisał(a):
A nie chcecie przypadkiem zbudować jeszcze jednej, podobnej, tyle że pół metra krótszej? Właśnie mnie olśniło że jeden z moich projektów można by ze stali albo, jeszcze lepiej z aluminium wy spawać.
Pozdrawiam
Przemek

Jak skończymy tę, to kto wie. Robić coś trzeba :-). Projektant (Stefan Workert) twierdzi, że nie warto robić ze stali łódek krótszych niż 8m, gdyż stosunek ciężaru do objętości staje się niekorzystny. Podesłałbyś swoje projekty (tak do popatrzenia)?

elektryczny napisał(a):
I wszystko jasne :wink:
Nie noo jest OK. Przez chwilę straciłem pewność :D

Noo, można namieszać :-). Jeszcze się wstydzę, ale coraz mniej :-)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 20:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8838
Podziękował : 3991
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli lodka ma byc na rozne wody to wygodnie miec maszt skladany. Ozaglowanie gaflowe moze miec znacznie krotrzy maszt w zwiazku z tym lzejszy takielunek co skutkuje lepsza statecznoscia.
Suherowalbym maly bukszpryt, na nim naprawde duzy kliwer. Ktorys z bardziej bieglych w projktowaniu Kolegow na pewno by narysowal jesli bedzie mial plany.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Maszt będzie kładziony na bramce. Pomysł z gaflem trzeba będzie skonsultować z projektantem. Wydaje się sensowny :-).Bukszpryt jest ok 0,5 m. Łódka budowana jest pod światłym okiem Stefana Workerta jak już pisałem :-)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL