Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

autopiloty
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=34342
Strona 1 z 1

Autor:  swiesiek [ 23 sty 2024, o 01:27 ]
Tytuł:  autopiloty

Używałem autopilot raymarine ST1000 i 2000. Potrzebuję nowy. Uważam, że ich obecne ceny to zwykłe złodziejstwo. Zastanawiam się nad Simrad - Tillerpilot TP10. Funkcje które używam, to po ustawieniu jachtu na kurs, załaczam go i ewentualnie zmieniam przez plus lub minus. Bez podłączenia pod inne instrumenty. Raczej na silniku, lub w lajtowej pogodzie, żeby samemu zrobić coś z zaglami. Czy ktoś podpowie jak simrad się sprawuje w podobnej sytuacji. Jacht 28 stóp 3,5 tony.

Autor:  M@rek [ 23 sty 2024, o 08:50 ]
Tytuł:  Re: autopiloty

Tak samo jak te ktore wymieniles :) ceny tez zblizone do 1000+

Autor:  nipo80 [ 26 sty 2024, o 22:46 ]
Tytuł:  Re: autopiloty

swiesiek napisał(a):
Używałem autopilot raymarine ST1000 i 2000. Potrzebuję nowy. Uważam, że ich obecne ceny to zwykłe złodziejstwo. Zastanawiam się nad Simrad - Tillerpilot TP10. Funkcje które używam, to po ustawieniu jachtu na kurs, załaczam go i ewentualnie zmieniam przez plus lub minus. Bez podłączenia pod inne instrumenty. Raczej na silniku, lub w lajtowej pogodzie, żeby samemu zrobić coś z zaglami. Czy ktoś podpowie jak simrad się sprawuje w podobnej sytuacji. Jacht 28 stóp 3,5 tony.


Jeśli mogę co się stało z St1000 i st2000 - jeśli padły mechanicznie to można reanimować..

Autor:  tomasz piasecki [ 4 lut 2024, o 16:13 ]
Tytuł:  Re: autopiloty

nipo80 napisał(a):
swiesiek napisał(a):
...Zastanawiam się nad Simrad - Tillerpilot TP10. Funkcje które używam, to po ustawieniu jachtu na kurs, załaczam go i ewentualnie zmieniam przez plus lub minus. Bez podłączenia pod inne instrumenty. Raczej na silniku, lub w lajtowej pogodzie, żeby samemu zrobić coś z zaglami. Czy ktoś podpowie jak simrad się sprawuje w podobnej sytuacji. Jacht 28 stóp 3,5 tony.


Te autopiloty są zbliżone, ale Simrad TP10 jest najsłabszy, bo - wg danych fabrycznych - wytwarza max. siłę na rumplu do 65 kG, zresztą podobnie jak TP 22, który generuje katalogowo raptem zaledwie 5 kG więcej, co nie jest żadną atrakcją.
Dopiero Simrad TP32 ma podobno wytwarzać sile do 85 kg, czyli jest istotnie lepiej niż obydwa poprzednie modele.

Rzecz nie w tym aby te maksymalne siły generowane przez mechanizm były Ci stale i na bieżąco potrzebne, a w tym aby autopilot był możliwie mało obciążony i nie jest to wcale taka sprzeczność, jak można by na pierwszy rzut oka sądzić, ponieważ dzięki temu żre mniej prądu - a nade wszystko - napęd i transmisja żyją dłużej, co nie jest bez znaczenia.
Wymienione modele autopilotów Simrada oraz oba autopiloty Raymarine mogą się komunikować via NMEA 0183.

U siebie (łódka 3 tony) rozwiązałem tę sprawę instalując za rufą oryginalny samoster wiatrowy Aries Classic oraz autopilot rumplowy Raymarine ST2000+, generujący teoretycznie siłę podobną do Simrada, a mianowicie ok. 77 kG, co wydaje się z grubsza mniej więcej sensowne.
Ponoć ST2000 + nadaje się do jachtów do wyporności 4,5 tony, ale praktycznie tego nie sprawdzałem.

_________________________________________

Pozdrawiam
tomasz

Autor:  Tantox [ 16 mar 2024, o 09:28 ]
Tytuł:  Re: autopiloty

Simrad tp22, jaki ploter lub chartplotter do tego autopilota,
Zależy mi szczególnie na funkcji Nav bądź Goto, zwał jak zwał wiecie o co chodzi(prowadzenie jachtu z góry zaplanowaną trasą) cena ma znaczenie.

Autor:  Tantox [ 16 mar 2024, o 13:50 ]
Tytuł:  Re: autopiloty

Witam,
Posiadam autopilot simrad tp22, z jakimi chartploterami będzie to współpracować? Szczególnie chodzi mi o funkcję
podążania wcześniej zaprogramowaną trasą.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/