Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 17:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 kwi 2012, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przeklejam tu - może ktoś wie.

A może Koledzy-żeglarze potrafią odpowiedzieć na to pytanie?

Chemik napisał(a):

Chemik napisał(a):6) DROP, Świ 99, (Dalmor --> pocz. 1954 Odra) [SPBG; nr budowy S-169, wod. 11.XI.50, podn. band. 25.III.52; 159 BRT, 57 NRT; dł. rej. 29,9 m; 8-cyl Diesel Buckau Wolf 8DV136 – pozostałe dane jak „Kulik”] --> 1957? Szn 10 (Gryf) --> 1971 kasacja, zachowano nadbudówkę jako pomieszczenia klubo wena przystani szczecińskiej „Pogoni”


Informacje o ustawieniu nadbudówki "Dropa" na lądzie znalazłem w "Morzu" z sierpnia 1972 roku, pewnie już nie istnieje, ale może ktoś wie do kiedy była na przystani "Pogoni"?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2012, o 18:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widac ze ten, kto to pisal na oczy nie widzial ani tej nadbudowki ani kulika :)
Na "Pogoni" stala nadbudowka z "Kaszub"

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Do kiedy stala mozna zapytac w klubie :) bodaj do ub.r.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2012, o 20:31 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
W latach siedemdziesiątych stała i "żyła".
W roku 2000 stała.
Dalej nie wiem.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 21:45 

Dołączył(a): 4 maja 2012, o 21:20
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Widac ze ten, kto to pisal na oczy nie widzial ani tej nadbudowki ani kulika :)
Na "Pogoni" stala nadbudowka z "Kaszub"

A skąd taka pewność, że "Kulika" nie widziałem? Do tej pory w Darłowie pływa eks-"Pelikan" w "prawie pierwotnej formie"...
Gdybyś pan panie M@rek zajrzał do Morza z sierpnia 1972, to byś pan bzdetów nie pisał...
W 1972 roku stały na przystani dwie nadbudówki większa z "Morskiej Woli" i mniejsza z "Dropa"... Większa została w 1981 (1982?) zastąpiona przez nadbudówkę z "Kapitana K. Maciejewicza" (eks-"Kaszuby", eks-"Fryderyk Chopin"), a co stało się z mniejszą (tzn. z tą z "Dropa")?
Poniżej link do listu opublikowanego w Morzu wraz ze zdjęciem nadbudówki na przystani.
http://www.magemar.com.pl/_files_/auto_ ... a%2037.jpg
Roman K napisał(a):
W latach siedemdziesiątych stała i "żyła".
W roku 2000 stała.
Dalej nie wiem.

Panie Romanie na pewno ma Pan na myśli nadbudówkę z "Dropa"? Bo jeżeli tak to "rewelacja" :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17303
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Drogi @Chemiku - forma pan/panie jest formą uważaną za obraźliwą na Naszym forumie.

ps. Powyższe to w formie żartu potraktuj !!!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2012, o 00:01 

Dołączył(a): 4 maja 2012, o 21:20
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
Drogi @Chemiku - forma pan/panie jest formą uważaną za obraźliwą na Naszym forumie.

ps. Powyższe to w formie żartu potraktuj !!!


Sorki :) kajam się ;) świerzak tu jestem :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2012, o 08:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No wlasnie, co sie z nia stalo i jak dlugo stala ? Podejzewam ze bardzo krotko, bo ani miejsca gdzie stala ani sposobu wykorzystania nie pamietam. Pozostale staly praktycznie w tym samym miejscu i trwale wpisaly sie w historie. Byly tam biura klubu
( Pani Halina Kmiotek) a pozniej warsztat szkutniczy i tapicerski.
Przez wiele lat te nadbudowki byly meta regat "O blekitna wstege J.Dabskiego"
Nie przypuszczam zeby ktos potrafil podac nawet przyblizona date, jesli juz to moze
Marian Szemraj lub Krzysztof Krakowiak.? Przy okazji zapytam :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2012, o 08:09 

Dołączył(a): 11 gru 2011, o 01:57
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam serdecznie. Nadbudówka z Dropa stała 2-3 lata na Przystani żeglarskiej "Pogoń", koło bosmanatu. Została tam przekazana przez PPDiUR''Gryf" po kasacji w 1971r. Klub nie był nią zainteresowany i nigdy nie została zagospodarowana. Natomiast druga nadbudówka była ze statku Kaszuby /mam wrażenie, ze stała tam od zawsze :)/, a najprawdopodobniej pojawiła się w 1972/73 rok po przebudowie statku na potrzeby Liceum Morskiego. Tak jak napisał M@rek, były w niej biura klubu. Pozdrawiam wszystkich :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2012, o 08:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moge sie jedynie domyslac co bylo przyczyna tam jej postawienia. "Gryf" masowo pozbywal sie wtedy Kulikow i czesc kadlubow cieto w stoczni rzecznej.Poniewaz zwodzony most nie byl juz zwodzony trzeba bylo odcinac nadbudowki i tak robiono.
Przynajmniej dwie takie staly na MAK-u na terenie Wydzialu sprzetu polowowego.
Z "Gryfu" wywodzilo sie wielu zeglarzy "Pogoni" w tym dyr.techniczny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2012, o 09:03 

Dołączył(a): 11 gru 2011, o 01:57
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Dla zainteresowanych
http://www.simplonpc.co.uk/CGT/Wisconsin01.jpg

1929 – zbudowany w niemieckiej stoczni "Bremer Vulkan AG" w Bremie dla francuskiego armatora "Compagne Générale Transatlantique"
1930 – 1951 – Pod nazwą SS Wisconsin pływał na linii Nowy Jork – Hawr oraz do portów Zatoki Meksykańskiej
1951 – 1954 – Nabyty przez Polskie Linie Oceaniczne w Gdyni otrzymał nazwę SS Fryderyk Chopin
1954 – drobnicowiec przejęty przez przedsiębiorstwo Dalekomorskie Bazy Rybackie ze Szczecina i zaadoptowany na rybacki statek – bazę
1957 – statek przemianowany na SS Kaszuby
1973 – nadanie imienia SS Kapitan K. Maciejewicz na cześć kapitana Konstantego Matyjewicz-Maciejewicza, pierwszego komendanta szkolnej fregaty „Dar Pomorza”, i przekwalifikowanie go z rybackiego statku – bazy na hulk, dostosowując po nieznacznych przeróbkach do potrzeb na siedzibę Liceum Morskiego w Szczecinie
1985 – statek wypłynął w ostatni rejs do szwedzkiej stoczni celem złomowania
1990 – w Szczecinie u zachodniego wylotu Trasy Zamkowej ustawiono w formie pomnika maszt ze statku


http://www.gs24.pl/apps/pbcsi.dll/bilde ... 0&MaxW=580

i jeszcze link z 10.04.2011 - http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /372165099


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2012, o 21:58 

Dołączył(a): 4 maja 2012, o 21:20
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
szezela napisał(a):
Nadbudówka z Dropa stała 2-3 lata na Przystani żeglarskiej "Pogoń", koło bosmanatu. Została tam przekazana przez PPDiUR''Gryf" po kasacji w 1971r. Klub nie był nią zainteresowany i nigdy nie została zagospodarowana.

Wielkie dzięki to dużo wyjaśnia :)
M@rek napisał(a):
Przynajmniej dwie takie staly na MAK-u na terenie Wydzialu sprzetu polowowego.

M@rku, znasz może jakieś szczegóły odnośnie tych nadbudówek? Z jakich lugrotrawlerów pochodziły?
Jeżeli kogoś interesują losy lugrotrawlerów to zapraszam:
http://fow.az.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=7089
wszelkie uzupełnienia losów miło widziane :)
szezela napisał(a):
Natomiast druga nadbudówka była ze statku Kaszuby /mam wrażenie, ze stała tam od zawsze :)/, a najprawdopodobniej pojawiła się w 1972/73 rok po przebudowie statku na potrzeby Liceum Morskiego. Tak jak napisał M@rek, były w niej biura klubu.

Z tym się nie zgodzę. Hulk Kapitan K. Maciejewicz posiadał w niezmienioną w stosunku do bazy rybackiej Kaszuby nadbudówkę na śródokręciu, na ląd trafiła ona po czerwcu 1981 roku, czyli jak pisałem II. połowa 1981 roku lub początek 1982 roku. Do tego czasu była to nadbudówka z "Morskiej Woli" (nota bene też w bazy rybackiej, bo w takiej formie ten statek zakończył służbę)
szezela napisał(a):
1929 – zbudowany w niemieckiej stoczni "Bremer Vulkan AG" w Bremie dla francuskiego armatora "Compagne Générale Transatlantique"
1930 – 1951 – Pod nazwą SS Wisconsin pływał na linii Nowy Jork – Hawr oraz do portów Zatoki Meksykańskiej
1951 – 1954 – Nabyty przez Polskie Linie Oceaniczne w Gdyni otrzymał nazwę SS Fryderyk Chopin
1954 – drobnicowiec przejęty przez przedsiębiorstwo Dalekomorskie Bazy Rybackie ze Szczecina i zaadoptowany na rybacki statek – bazę
1957 – statek przemianowany na SS Kaszuby
1973 – nadanie imienia SS Kapitan K. Maciejewicz na cześć kapitana Konstantego Matyjewicz-Maciejewicza, pierwszego komendanta szkolnej fregaty „Dar Pomorza”, i przekwalifikowanie go z rybackiego statku – bazy na hulk, dostosowując po nieznacznych przeróbkach do potrzeb na siedzibę Liceum Morskiego w Szczecinie
1985 – statek wypłynął w ostatni rejs do szwedzkiej stoczni celem złomowania
1990 – w Szczecinie u zachodniego wylotu Trasy Zamkowej ustawiono w formie pomnika maszt ze statku

"Życiorys" hulku Kapitan K. Maciejewicz jest w paru istotnych kwestiach niezgodny z prawdą. Poniżej wypisany z ubiegłorocznej publikacji pt. "Polskie Linie Oceaniczne. Album Floty 1951-2011" autorzy K. Adamczyk, J. Drzemczewski, B. Huras
27.XI.1929 - wodowany w stoczni Bremer Vulcan w Bremie jako statek pasażersko-drobnicowy Wisconsin dla armatora Compagnie Générale Transatlantique w ramach reparacji wojennych po I wojnie światowej;
26.I.1930 - wyszedł z Hawru w dziewiczy rejs do portów zachodniego wybrzeża Ameryki Północnej;
XII.1941 - zarekwirowany przez USA i wcielony do służby jako pomocniczy transportowiec wojska;
XI.1945 - zwrócony Compagnie Générale Transatlantique;
20.IX.1951 - zakupiony przez Centromor dla Polskich Linii Oceanicznych;
XI.1951 - przejęty przez PLO i przemianowany na Fryderyk Chopin wszedł do eksploatacji na linii dalekowschodniej;
I.1954 - przekazany do PPD "Dalmor", skierowany do przebudowy na bazę rybacką w stoczni Deutsche Werft w Hamburgu;
IV.1954 - wyszedł w pierwszy rejs eksploatacyjny jako baza rybacka;
II.1957 - przemianowany na Kaszuby;
XII.1957 - przejęty przez PPDiUR "Gryf";
1.IV.1960 - przejęty przez Dalekomorskie Bazy Rybackie;
1965 - poddany modernizacji;
1.I.1970 - przejęty przez PPDiUR "Gryf";
VI.1973 - przejęty przez Polską Żeglugę Morską i skierowany do przebudowy w Szczecińskiej Stoczni Remontowej na hulk mieszkalny, z przeznaczeniem dla Zasadniczej Szkoły Morskiej w Szczecinie;
VIII(?).1973 - przemianowany na Kapitan K. Maciejewicz i zacumowany przy Wałach Chrobrego w Szczecinie jako siedziba Liceum Morskiego;
VI.1981 - wycofany z eksploatacji jako hulk;
V.1982 - przybył na holu do Landskrony w celu pocięcia na złom.
Ze statku zachowano nadbudówkę ze śródokręcia (w której mieściły się pomieszczenia klubowe) na przystani "Pogoni" oraz maszt ustawiony w centrum Szczecina.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2012, o 21:59 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
M@rek napisał(a):
Krzysztof Krakowiak.?

Czy masz jeszcze kontakt z Krzysztofem?.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2012, o 22:46 

Dołączył(a): 11 gru 2011, o 01:57
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Chemik napisał(a):
Z tym się nie zgodzę. Hulk Kapitan K. Maciejewicz posiadał w niezmienioną w stosunku do bazy rybackiej Kaszuby nadbudówkę na śródokręciu, na ląd trafiła ona po czerwcu 1981 roku, czyli jak pisałem II. połowa 1981 roku lub początek 1982 roku. Do tego czasu była to nadbudówka z "Morskiej Woli" (nota bene też w bazy rybackiej, bo w takiej formie ten statek zakończył służbę)

To wszystko jest jeszcze do wyjaśnienia. Ja informacje uzyskałam od Mariana Szemraja,który zna przystań "Pogoni" od lat. MS Morska Wola został zezłomowany w roku 1959. W tym roku mnie jeszcze nie było na świecie :), a pamiętam, że nadbudówka się pojawiła i to był początek lat 70. Nic mi nie wiadomo tez o zmianie nadbudówki na początku lat 80 tych. Zapytam jeszcze raz, bo być może coś pokręciłam :) . Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2012, o 06:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Roman K napisał(a):
M@rek napisał(a):
Krzysztof Krakowiak.?

Czy masz jeszcze kontakt z Krzysztofem?.


Jak sie ostatnio widzielismy wspolpracowal z firma "Escort" ( chyba dorabial do emerytury )

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Chemik napisał(a):

M@rku, znasz może jakieś szczegóły odnośnie tych nadbudówek? Z jakich lugrotrawlerów pochodziły?[/quote]

Prawde mowiac nawet nie jestem pewien czy to byly z Kulikow czy ze zlomowanych pozniej Suprow :) Swoja droga wielka szkoda ze nic z tego nie zostalo. Przy okazji popytam Kolegow Gryfitow ( tych, ktorzy jeszcze zyja)

Cytuj:

Z tym się nie zgodzę. Hulk Kapitan K. Maciejewicz posiadał w niezmienioną w stosunku do bazy rybackiej Kaszuby nadbudówkę na śródokręciu, na ląd trafiła ona po czerwcu 1981 roku, czyli jak pisałem II. połowa 1981 roku lub początek 1982 roku. Do tego czasu była to nadbudówka z "Morskiej Woli" (nota bene też w bazy rybackiej, bo w takiej formie ten statek zakończył służbę)
Cytuj:

Jestem pewien ze na ladzie stala nadbudowka "przednia" tzn. z mostkiem nawigacyjnym
radiostacja i kabinami nawigatorow. Czy byla ona na statku w czasie kiedy byl siediba Liceum Morskiego nie pamietam ale na pewno istnieja zdjecia i da sie ustalic.

1954 – drobnicowiec przejęty przez przedsiębiorstwo Dalekomorskie Bazy Rybackie ze Szczecina i zaadoptowany na rybacki statek – bazę

To podstawowy blad bo w tym roku DBR-y jeszcze nie istnialy :)W tym roku zostal przekazany z PLO do "Dalmoru" DBR powstaly w 1959 roku.
Ojciec pracowal od 49 roku w rybolowstwie. Najpierw w CZRM, potem w "Gryfie"
kolejno w DBR i na koniec w ZGR. Niestety zmarl w 71 roku .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2012, o 07:28 

Dołączył(a): 11 gru 2011, o 01:57
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Chemik napisał(a):
Z tym się nie zgodzę. Hulk Kapitan K. Maciejewicz posiadał w niezmienioną w stosunku do bazy rybackiej Kaszuby nadbudówkę na śródokręciu, na ląd trafiła ona po czerwcu 1981 roku, czyli jak pisałem II. połowa 1981 roku lub początek 1982 roku. Do tego czasu była to nadbudówka z "Morskiej Woli" (nota bene też w bazy rybackiej, bo w takiej formie ten statek zakończył służbę)

Jeszcze dwa słowa w tym temacie. Na pewno nie było wymiany nadbudówki na przystani "Pogoni" w latach 80. Nadbudówka trafiła na przystań w czasie, gdy SS Kaszuby przechodziły remont w stoczni, który to był rok? Tego niestety Marian nie pamięta. Patrząc na "zyciorys
Chemik napisał(a):
1965 - poddany modernizacji;
1.I.1970 - przejęty przez PPDiUR "Gryf";
najprawdopodobniej w tych latach. Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2012, o 07:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tez mi sie tak wydaje ze bylo to w 65 roku . Zeglowalem wtedy wlasnie w "Pogoni"
i to chyba byla wlasnie ta stara "nawigacyjna" nadbudowka wymieniona w czasie remontu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2012, o 12:16 

Dołączył(a): 4 maja 2012, o 21:20
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
szezela napisał(a):
Chemik napisał(a):
Z tym się nie zgodzę. Hulk Kapitan K. Maciejewicz posiadał w niezmienioną w stosunku do bazy rybackiej Kaszuby nadbudówkę na śródokręciu, na ląd trafiła ona po czerwcu 1981 roku, czyli jak pisałem II. połowa 1981 roku lub początek 1982 roku. Do tego czasu była to nadbudówka z "Morskiej Woli" (nota bene też w bazy rybackiej, bo w takiej formie ten statek zakończył służbę)

Jeszcze dwa słowa w tym temacie. Na pewno nie było wymiany nadbudówki na przystani "Pogoni" w latach 80. Nadbudówka trafiła na przystań w czasie, gdy SS Kaszuby przechodziły remont w stoczni, który to był rok? Tego niestety Marian nie pamięta. Patrząc na "zyciorys
Chemik napisał(a):
1965 - poddany modernizacji;
1.I.1970 - przejęty przez PPDiUR "Gryf";
najprawdopodobniej w tych latach. Pozdrawiam :)

Tak to by się zgadzało, nadbudówka w czasie modernizacji uległa poważnym zmianom (gdzie go modernizowano? - Szczecińska Remontowa?) zamieszanie wprowadziła informacja z "Albumu Floty PLO" o zachowaniu na przystani "Pogoni" nadbudówki ze śródokręcia, a nie starej nawigacyjnej :)
Pozostaje jeszcze kwestia masztu - według artykułu trafił na Trasę Zamkową w 1990 roku. Co się z nim działo przez 8 lat, od złomowania statku?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2012, o 14:56 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Niestety bledy w publikacjach sie zdarzaja a zyje coraz mniej osob mogacych je sprostowac. Dla przykladu w ksiazce "Flota spod bialo-czerwonej" Jana Piwowonskiego
stoi ze "Luzytanka" ( B 29) po spaleniu w 79 zostala zezlomowana a to nieprawda :)
Dostala nowa nadbudowke i jeszcze dlugo w "Gryfie" plywala. Potem zostala sprzedana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2012, o 15:48 

Dołączył(a): 11 gru 2011, o 01:57
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Chemik napisał(a):
Pozostaje jeszcze kwestia masztu - według artykułu trafił na Trasę Zamkową w 1990 roku. Co się z nim działo przez 8 lat, od złomowania statku?

Maszt kupiło Muzeum Narodowe za cenę demontażu, wówczas w 1981 roku wynoszącą 1 milion złotych. Pieniądze na tę operację przeznaczyło miastu Ministerstwo Kultury i Sztuki, uznając zabytkową wartość obiektu. Prof. Władysław Filipowiak zabiegał prawie cztery lata o potrzebne zezwolenia na postawienie masztu w obecnym miejscu. Myślę, że więcej informacji można by uzyskać u właściciela.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2012, o 18:07 

Dołączył(a): 4 maja 2012, o 21:20
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bardzo dziękuję za pomoc w ustaleniu losów nadbudówki z "Dropa" oraz (nie jako przy okazji) wyprostowania losów nadbudówki z "Kaszub". Jeżeli Koledzy mają jeszcze jakieś uwagi odnośnie tych "statkowych elementów" to jestem otwarty na uwagi. Bardzo mnie zaintrygowały te dwie nadbudowy na MAK-u o których pisał M@rek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 250 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL